Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Logistică & Supply Chain este interesat deoarece o perspectivă economică modificată poate influența costurile de transport, disponibilitatea materiilor prime și stabilitatea lanțului de aprovizionare.
România a primit miercuri o evaluare negativă de la una dintre cele trei agenții de rating internațional. Citește articolul
Pentru că fluctuațiile de preț și disponibilitatea produselor (precum carnea de porc) afectează direct modul în care sunt procurate, transportate și depozitate mărfurile în lanțul de aprovizionare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Se asigură că toate vehiculele de transport marfă sau care fac livrări au rovinietă valabilă, pentru a evita întârzierile și amenzi care ar perturba lanțul de aprovizionare și livrări.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) atenționează că în mediul online există un portal web pentru achiziționarea rovinietei care nu este autorizat CNAIR. Este vorba despre www.rovinietaro.ro. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat, în special dacă compania utilizează șoferi care călătoresc frecvent în UE, pentru a înțelege cum sunt gestionate amenzile rutiere primite de aceștia în alte țări europene și cum pot afecta operațiunile de transport.
Românii care au primit o amendă rutieră în alt stat al Uniunii Europene (UE) pot să fie executați silit pentru acea amendă și în România, deși nu autoritățile române au fost cele care au aplicat sancțiunea. Acest luru este posibil în temeiul legislației europene, care obligă statele membre ale Uniunii să recunoască și să pună în executare sancțiunile pecuniare rutiere aplicate în alte state membre. Astfel, dacă un român primește o amendă de circulație în Olanda, aceasta va putea fi pusă în executare în România. Citește articolul
Articolul menționează specific evidența bunurilor transportate în și din UE, ceea ce are implicații directe asupra modului în care sunt gestionate documentele pentru transporturi și lanțul de aprovizionare.
Taxarea consumului se face prin taxa pe valoarea adăugată (TVA). Firmele tinere pot alege să se înregistreze în scopuri de TVA chiar de la început, deoarece situația lor financiară va arăta mai bine așa, spun contabilii. Înregistrarea în scopuri de TVA devine obligatorie peste un anumit plafon al cifrei de afaceri, dar se poate face și opțional. Oricum ar fi, legislația fiscală impune ținerea unor evidențe obligatorii ale operațiunilor. Citește articolul
Departamentul de Logistică trebuie să se adapteze la noile tipuri de ambalaje, să gestioneze stocurile de produse interzise și să planifice colectarea și reciclarea ambalajelor, respectând obiectivele impuse.
Nu mai puțin de cinci grame de plastic ajung săptămânal în organismul fiecărui locuitor al planetei prin aer, apă sau hrană. Acesta este principalul motiv pentru care Consiliul Uniunii Europene a decis să interzică o parte din produsele de plastic utilizate zilnic, începând din iulie 2021. Actorii economici precum restaurantele, lanțurile de magazine, cafenelele, barurile sunt forțați să identifice alternative biodegradabile pentru produsele care vor fi restricționate. Citește articolul
Echipele de Logistică și Supply Chain pot găsi rapid reglementări de transport, informații despre furnizori, studii de optimizare a rutelor sau soluții de depozitare, îmbunătățind eficiența operațională.
Pe lângă căutările cu operatori booleeni, Google permite și filtrarea rezultatelor în funcție de poziția cuvintelor căutate în pagină. Nu doar atât, dar se pot limita rezultatele doar la un anumit tip de fișier sau la un singur website. Google mai poate face și recomandări de website-uri similare cu un anumit website. Despre toate acestea vei învăța în acest articol. Citește articolul
Schimbările legate de accizele la combustibili influențează direct costurile de transport și logistica, fiind esențiale pentru optimizarea lanțului de aprovizionare.
Instalarea noului Guvern condus de Ludovic Orban și revenirea la muncă a parlamentarilor după alegerile prezidențiale sunt simțite din plin în aceste zile. Deși se discută constant despre veniturile mici la bugetul de stat și cheltuielile mari preconizate cel puțin pentru anul 2020, autoritățile nu se sfiesc să adopte majorări de salarii, eliminări de taxe și nu numai. Iată doar câteva dintre aceste măsuri adoptate deja sau care se află în pregătire. Citește articolul
Creșterea prețurilor, în special la petrol, și posibilele tulburări sociale pot perturba transportul și aprovizionarea cu produse, afectând lanțul de distribuție.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul vorbește despre gestionarea ambalajelor, a echipamentelor și a substanțelor periculoase introduse pe piață, aspecte esențiale pentru modul în care produsele sunt manipulate, depozitate și transportate.
Având în vedere că în zona de retail impactul financiar al unui control efectuat de Administrația Fondului de Mediu (AFM) este semnificativ, ne-am gândit să venim în întâmpinarea agenților economici. Prin intermediul acestui articol, încercăm să oferim câteva detalii nu doar cu privire la obligațiile agenților economici către AFM, dar și cele mai comune responsabilități ce trebuie îndeplinite conform reglementărilor Agenției pentru Protecția Mediului (APM). Citește articolul