Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Semnează contracte pentru transport, depozitare și gestionarea lanțului de aprovizionare, iar înțelegerea corectă a procesului de semnare și a documentelor justificative este vitală pentru livrări eficiente și fără probleme.
E lucrul la care te gândești cel mai puțin, atunci când e vorba despre contracte. În fond, pierzi atât de mult timp să îl negociezi, obții ce vrei, apoi te grăbești să termini repede toate formalitățile pe care le implică acel contract. Doar că, vezi tu, s-ar putea să te împiedici chiar la final, exact acolo unde ar prinde bine să fii foarte atent. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum schimbările la TVA afectează gestionarea stocurilor, transportul bunurilor, mai ales cele internaționale, și livrările în lanțul de aprovizionare.
În anul curent, autoritățile au operat mai multe modificări la regimul TVA-ului, dincolo de modificările cotelor de taxă. În plus, chiar în luna aceasta a fost oficializată o măsură pe care mulți o așteptau de ceva vreme: abrogarea split TVA (cu efect din februarie anul viitor). Citește articolul
Articolul include schimbări care afectează modul de gestionare a transportului produselor returnate, a ambalajelor refolosibile și, pentru anumite industrii, chiar și a modului de organizare a depozitelor pentru distribuție.
Regimul legal al activității comercianților a suferit unele schimbări relevante în anul ce stă să se încheie. Printre altele, au apărut schimbări ce țin de serviciile de plată, secretele comerciale, drepturile consumatorilor sau folosirea automatelor de produse și servicii. Citește articolul
Articolul propune soluții pentru ca importatorii să evite întârzierile din vamă, folosind proceduri mai simple. Acest lucru este vital pentru ca produsele să ajungă la timp și fără blocaje în lanțul de aprovizionare.
În cursul anului 2019, au existat câteva schimbări în privința controalelor pe care inspectorii de stat le fac la contribuabili. Însă, pentru a avea o imagine de ansamblu cât mai bună, ne-am uitat inclusiv la tendințele pe care le-au observat specialiștii în ultimele luni. Citește articolul
Companiile cu flote mari de mașini și mulți șoferi au nevoie să știe cum funcționează sistemul de plată a amenzilor pentru a-și gestiona eficient activitatea și a evita întreruperile.
Șoferii ar fi trebuit, de la începutul lui 2019, să poată utiliza un cont unic pentru a plăti amenzile rutiere primite. Acest lucru nu a fost posibil, însă, din cauză că acel cont nu a fost operaționalizat. De aceea, am și trimis o solicitare Ministerului de Interne, prin care am cerut clarificarea situației. Instituția ne-a răspuns că nici la această dată acel cont nu este operațional, din cauza lipsei unor norme de punere în aplicare. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de informații despre deschiderea de noi tronsoane de autostradă și, mai ales, despre restricțiile de viteză și tonaj, deoarece acestea influențează direct planificarea rutelor, timpii de livrare, consumul de combustibil și eficiența transportului de mărfuri.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu preluarea fizică a produselor returnate, cu transportul lor înapoi la depozit și cu gestionarea stocurilor. Trebuie să respecte termenele și condițiile legale de retur pentru o bună planificare.
Atunci când cumperi ceva online, nu vezi produsul, nu-l simți ca în lumea reală. Ăsta e motivul pentru care, în comerțul din mediul online, s-a construit o obligație nouă pentru comercianți, aceea de a returna produsul consumatorului în anumite condiții. Citește articolul
Un număr mare sau mic de turiști influențează cererea pentru diverse produse și servicii, ajutând la planificarea stocurilor și a transportului.
Turiştii nerezidenţi care au vizitat România în primele 10 luni ale acestui an au cheltuit, în medie, 2.605 lei de persoană, iar afacerile au reprezentat principalul motiv al sosirii acestora. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea flotei de transport și de modul în care sunt livrate bunurile sau persoanele, iar noile cerințe pentru vehicule ecologice afectează direct planificarea și operațiunile lor.
Începând cu prima lună din 2020, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane trebuie să cumpere inclusiv mașini electrice sau care merg cu gaz, conform unei legi care a intrat deja în vigoare. Aproape o treime din achizițiile plănuite vor trebui să fie mijloace de transport ecologice. Citește articolul
Gestionarea eficientă a stocurilor în perioadele de cerere mare și evitarea risipei alimentare sunt cruciale pentru optimizarea lanțului de aprovizionare și reducerea costurilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul