Acest departament gestionează transportul mărfurilor și întregul lanț de aprovizionare. Articolul este relevant pentru că explică detaliile fiscale legate de transporturile internaționale de import, ajutând la optimizarea costurilor și la asigurarea conformității în operațiunile logistice.
Decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) de la începutul lunii septembrie, în cauza C-461/2021, aduce clarificări cu privire la documentele necesare în vederea justificării scutirii de TVA pentru serviciile de transport legate de importul de bunuri și, totodată, cu privire la posibilitatea deducerii cheltuielilor profesionale legate de prestarea de servicii, din impozitul plătit către autoritățile fiscale pentru veniturile obținute de către nerezidenți. În urma acestei decizii, n-ar trebui să avem modificări ale legislației fiscale de la noi, însă practica inspectorilor fiscali ar trebui să se schimbe. Citește articolul
Oferă date despre volumele de producție și zonele de cultivare, esențiale pentru planificarea transportului și distribuției produselor agricole în lanțul de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Implementarea SGR schimbă modul în care produsele sunt ambalate, distribuite și apoi colectate înapoi, necesitând o reorganizare a logisticii și a întregului lanț de aprovizionare.
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților trebuie să intre în vigoare din 30 noiembrie 2023. Încă de anul trecut însă, în cadrul administratorului SGR s-a pus problema că termenul nu este fezabil și că, cel mai probabil, implementarea mecanismului va trebui făcută cu întârziere. Pe 13 septembrie, ReturRO, administratorul sistemului anunțat că a solicitat oficial, printr-o cerere către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, o prelungire de cel puțin trei luni a termenului de intrare în vigoare. În urma ședinței de Guvern de astăzi, ministerul a declarat că nu este de acord cu această solicitare și că trebuie făcute toate pregătirile până la termenul-limită. Citește articolul
Pentru companiile care au flote de mașini pentru transportul produselor sau personalului, acest departament este interesat de cum pot reduce costurile de operare și întreținere ale vehiculelor prin trecerea la mașini electrice, dar și de avantajele legate de parcare și acces în anumite zone ale orașelor.
În primele opt luni ale anului, potrivit unor date recente furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor, vânzările de mașini electrice și hibride au crescut cu mai mult de 35% față de valorile din aceeași perioadă a anului trecut. Printre avantajele achiziționării unei astfel de mașini putem aminti sume consistente ce pot fi cerute de la stat pentru cumpărarea uneia noi, impozit redus sau chiar scutire de la plata acestuia (în cazul celor electrice) și, în funcție de localitate, posibilitatea de a parca gratuit. Citește articolul
Fluctuațiile de preț la produse și combustibili pot influența costurile de transport și achiziție, afectând planificarea lanțului de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Important pentru companiile care dețin flote de vehicule, utilaje (ex: vehicule lente, mașini agricole, tramvaie) sau se ocupă cu transportul, pentru a se asigura că respectă noile norme de înmatriculare și utilizare și își pot desfășura activitatea fără întreruperi.
Guvernul a modificat normele de aplicare a Codului Rutier, în sensul clarificării interdicției de înmatriculare a vehiculelor furate în străinătate. De asemenea, se introduc numerele de înmatriculare la primării, cu indicativ format din cifre, în locul abrevierii denumirilor localităților, pentru o mai bună identificare în trafic. În plus, conform noilor norme, publicate astăzi în Monitorul Oficial, permisul internațional de conducere va putea fi eliberat și de Direcția Permise de Conducere și Înmatriculări, nu doar de asociația Automobil Club Român. Citește articolul
Datele despre producția industrială și inflație pot influența volumele de transport, costurile logistice (ex. prețul combustibilului) și stabilitatea lanțului de aprovizionare, fiind utile pentru planificarea operațională.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Fluctuațiile prețurilor petrolului impactează direct costurile de transport și logistică, fiind esențiale pentru optimizarea lanțului de aprovizionare și a bugetelor de operare.
În sinteza știrilor bursiere de astăzi, discutăm despre faptul că dividendele speciale în valoare (brută) totală de 9,3 milioane de lei, de pe urma vânzării Hidro, care urmează să fie plătite pe 29 septembrie, ar putea avea un efect la nivelul întregii piețe de capital locale, nu doar în buzunarul investitorilor. Analizăm piața imobiliară de la noi și aruncăm un ochi în China, la evoluția pieței de acolo. Și aflăm că Arobs Transilvania Software, cea mai valoroasă companie de tehnologie de la bursă, va trece de pe AeRO pe piața principală, din 25 septembrie. Mai multe detalii și analize aprofundate, în colaborare cu partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Simplificarea procedurilor vamale contribuie la un flux mai rapid și mai eficient al mărfurilor la import și export, optimizând lanțul de aprovizionare și logistică.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 4 - 10 septembrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre costurile de transport ale mărfurilor importate, în special despre tratamentul TVA-ului, permițând o planificare mai eficientă a operațiunilor și a costurilor logistice.
Formalismul excesiv al inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost criticat din nou de judecători. Potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), scutirea de TVA pentru transportul legat de importul bunurilor nu poate fi refuzată automat de ANAF doar pentru că firma prezintă alte documente decât cele cerute de legislația autohtonă. Cu alte cuvinte, inspectorii trebuie să verifice dacă sunt îndeplinite condițiile de fond pentru a acorda scutirea de taxă, trecând cu vederea, dacă este cazul, cerințele de formă. Citește articolul