Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Oferă informații despre riscurile legale și cele legate de reputația companiei, ajutând la crearea unor planuri pentru gestionarea și reducerea acestor riscuri.
Insulta și calomnia au fost pedepsite penal în România, până acum câțiva ani. Codul penal actual nu le-a mai preluat, după ce fuseseră scoase din codul anterior, printr-o lege de abrogare ale cărei efecte au făcut obiectul unui ping-pong între judecătorii cei mai "potenți" de la noi din țară (a fost un soi de "ba sunt, ba nu sunt" al înțelepților). Abrogarea a fost criticată de unii, aplaudată de alții, ca majoritatea măsurilor de acest fel. De la începutul acestui an însă, am văzut mai multe solicitări exprese (în special ale unor politicieni) pentru ca cele două să redevină infracțiuni - ultima oară, chiar premierul a lansat ideea. Citește articolul
Ajută la identificarea și evaluarea posibilelor probleme sau riscuri asociate cu o nouă idee de afaceri, înainte de a investi resurse semnificative, prevenind astfel eșecurile.
Identificarea problemei pe care o are potențialul client este punctul esențial în orice strategie de business. Un business care nu rezolvă o problemă (nu acoperă o nevoie) reală are puține șanse de reușită. Citește articolul
Cartea despre Theranos este un studiu de caz esențial despre cum fraudele și lipsa de control intern pot duce la prăbușirea unei companii, oferind lecții importante pentru prevenirea riscurilor.
La Inteligo, ne-am propus să ajutăm oamenii să se dezvolte și să își găsească lucrurile care îi pasionează și la care pot fi buni, cu adevărat. Așa că în fiecare săptămână, Inteligo îți va pregăti un subiect interesant de dezbătut și o serie de recomandări de lectură, de podcasturi, de cursuri care te pot interesa și în viața profesională, dar și în cea personală. Citește articolul
Articolul arată cum conținutul viral, uneori problematic (teorii ale conspirației, limbaj agresiv), este propagat de algoritmi. Acest departament are nevoie să înțeleagă aceste mecanisme pentru a identifica și gestiona riscurile de reputație sau alte riscuri asociate cu prezența companiei în mediul online.
Am crezut multă vreme că datele personale sunt prețul pe care îl plătim când accesăm rețele sociale. Încep să cred ca nu e așa. Datele sunt (destul de) neimportante. Prețul real e atenția noastră. Timpul pe care nu-l petrecem altundeva, făcând ceva cu sens, goana permanentă după relatări și poze la care dam like, dar nu le ținem minte mai mult de câteva minute. Citește articolul
Simplificarea modului în care interacționăm cu ONRC prin digitalizare poate schimba riscurile la care este expusă compania, iar acest departament trebuie să fie la curent pentru a gestiona aceste riscuri.
Interacțiunea cu registrul comerțului va fi mult simplificată, anunță azi Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), odată cu prezentarea unui proiect în derulare, al cărui scop este să digitalizeze cât mai mult, în următoarea perioadă, procesele de înregistrare, solicitare de documente și plățile ce trebuie făcute la ONRC. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare și legale legate de credite, inclusiv posibilele amenzi pentru nerespectarea regulilor de rambursare anticipată, pentru a proteja firma de probleme.
Împrumutații au dreptul să returneze creditele bancare în orice moment, conform legislației în vigoare. În plus, persoanele fizice care vor să scape mai repede de datoriile la bănci trebuie să beneficieze și de o reducere a costurilor totale aferente contractelor de credit. Citește articolul
Acest departament este interesat de reducerea riscurilor legale și financiare asociate cu litigiile. Arbitrajul și medierea oferă metode alternative, deseori mai rapide și mai controlabile, pentru soluționarea acestora, ajutând la evitarea costurilor și întârzierilor cauzate de procesele în instanță.
Camera de Comerț Internațională (CCI), una din cele mai mari instituții care oferă servicii de arbitraj internațional și de mediere, a publicat recent regulile pentru aceste două modalități de soluționare alternativă a litigiilor și în limba română. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul vorbește despre riscurile de fraudă și de scurgere a datelor atunci când o companie primește cereri de acces. Ei trebuie să știe cum să identifice aceste riscuri și să pună în aplicare controale pentru a proteja informațiile importante și a asigura că procedurile funcționează corect.
Deși Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) le permite persoanelor ale căror date le prelucrați să obțină o copie după aceste date (e vorba de dreptul de acces), este important să aveți implementate măsuri prin care să preveniți încercări ilegale ale unor persoane de a obține informații despre alții. Acest lucru este important, întrucât un studiu arată că este ușor pentru unele persoane să își asume identitatea altora și, sub pretextul exercitării dreptului de acces, să obțină divulgarea datelor celor din urmă. Citește articolul
A avea de-a face cu o persoană fără identitate oficială înseamnă riscuri mari legate de legalitate sau posibile fraude, iar departamentul se ocupă să identifice și să prevină astfel de situații (cazul tânărului). Cazul Google, cu o amendă fiscală mare, arată că e nevoie de controale interne bune pentru a evita problemele cu legea și cu banii companiei. Avertizările de călătorie sunt importante pentru a evalua riscurile la care sunt expuși angajații în deplasări și pentru a găsi soluții să îi protejeze (cazul Greciei).
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Măsura descrisă în articol are ca scop asigurarea continuității activității și eliminarea riscurilor financiare în situații de lipsă a conducerii, aspecte cheie gestionate de Managementul Riscului și Control Intern.
Ca să rezolve problema unor salarii ce nu pot fi plătite în unele dintre ministere, Guvernul a adoptat azi, prin ordonanță de urgență, modificări la Codul administrativ, ca să le dea competențe de ordonatori de credite secretarilor generali din ministere. Asta e prima modificare adusă codului, intrat în vigoare de relativ puțină vreme. Citește articolul