Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile financiare majore, cum ar fi intrarea în insolvență la cererea statului din cauza datoriilor, pentru a evalua aceste riscuri și a propune măsuri de prevenire sau de atenuare a impactului.
În contextul mecanismului de restructurare financiară pentru marii restanțieri ai statului, organele fiscale vor fi obligate să ceară insolvența debitorilor care fie nu depun, până în februarie anul viitor, solicitările de intrare în restructurare, fie nu le sunt aprobate, fi eșuează în planul aprobat. Odată ce porțile pentru accesarea restructurării din Ordonanța 6 se închid, în februarie, e posibil să vedem un val de solicitări de insolvență din partea Fiscului. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile la care se expune firma. Nerespectarea regulilor G.D.P.R. la prelucrarea datelor (mai ales când se folosește interesul legitim incorect) poate duce la amenzi, procese sau probleme de imagine, acestea fiind riscuri pe care ei trebuie să le identifice și să le controleze.
Deși Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) oferă o soluție pentru firmele care prelucrează date în baza intereselor sale legitime, acest temei nu este aplicabil oricând. Din contra, există anumite situații când o firmă are mai multe motive să nu prelucreze date personale în baza interesului ei legitim. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, atunci când nu e clar scopul prelucrării sau atunci când e evident că interesele persoanei vizate de prelucrare de a nu îi fi utilizate datele le depășesc pe cele ale companiei de a prelucra datele. Citește articolul
Studiază cum noile taxe vamale sau finanțările pentru proiecte mari pot aduce riscuri financiare sau operaționale pentru companie și cum pot fi acestea identificate și gestionate eficient.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Subliniază importanța luării deciziilor pe baza unei analize corecte și detaliate, eliminând abordările grăbite, ceea ce este esențial pentru a minimiza riscurile și a consolida controlul intern în companie.
Mai pe scurt, multitasking-ul este o păcăleală. O farsă pe care ne-o facem zilnic. De ce spun asta? Păi hai să îți dau un exemplu: încearcă să înmulțești 231 cu 3, în minte și, în același timp, spune-mi care e capitala Turciei. Teoretic, sunt lucruri simple, dacă le faci pe rând. Practic, dacă e să le faci deodată, ți-e imposibil să le rezolvi. Chiar dacă îți impui să lucrezi la ambele probleme simultan, creierul tău va proceda cum crede el mai bine. Le va aranja frumos în secvențe și le va rezolva pe rând. Citește articolul
Pentru a evalua riscurile legate de implementarea și utilizarea noii metode de plată (cum ar fi fraudele sau breșele de securitate a datelor) și pentru a stabili măsuri de control adecvate.
În 2019 ai mai multe metode de plată în România: poți alege să plătești cash, cu cardul contactless sau cu telefonul, dar poți efectua plăți și cu amprenta. Citește articolul
Subiectele despre plafonare (ca risc de stagnare), provocările viitorului (riscuri strategice) și manipularea online (riscuri reputaționale sau operaționale) sunt de interes pentru identificarea și gestionarea riscurilor în cadrul companiei.
La Inteligo, ne-am propus să ajutăm oamenii să se dezvolte și să își găsească lucrurile care îi pasionează și la care pot fi buni, cu adevărat. Așa că în fiecare săptămână, Inteligo îți va pregăti un subiect interesant de dezbătut și o serie de recomandări de lectură, de podcasturi, de cursuri care te pot interesa și în viața profesională, dar și în cea personală. Citește articolul
Pentru a prezenta rapoartele de evaluare a riscurilor și procedurile de control intern într-un mod structurat, clar și ușor de consultat.
În viața profesională, vor apărea diverse situații în care va trebui să redactăm documente ample pentru a expune idei complexe sau pentru a comunica proceduri detaliate. E important să organizăm cât mai bine astfel de texte ample pentru a putea fi parcurse și înțelese cu ușurință. Citește articolul
O alegere greșită a tipului de contract pentru colaboratori sau angajați poate atrage amenzi sau obligații financiare suplimentare pentru companie, iar acest departament este responsabil să identifice și să gestioneze astfel de riscuri pentru a proteja afacerea.
Legislația specifică relațiilor de muncă se împarte în două mari categorii: (i) cea care conține reguli cu privire la drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariatului cu ocazia încheierii unui contract de muncă și pe parcursul acestuia, respectiv (ii) cea care conține reguli cu privire la sănătatea și securitatea în muncă. Citește articolul
Pentru a identifica și a reduce riscurile de amenzi sau probleme legale care pot apărea dacă nu se respectă noile reguli ANPC legate de promoții și vânzarea stocurilor rămase.
Produsele ce au fost subiectul unei campanii promoționale sau a unei vânzări la care se oferă un alt produs gratuit și care au fost personalizate pentru respectiva campanie vor putea fi vândute și după încheierea acesteia, însă numai după ce se obține acordul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Măsura se regăsește într-un proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către autoritatea ce urmărește respectarea drepturilor consumatorilor. Citește articolul
Articolul identifică riscul unei organizări necorespunzătoare a secțiilor de votare dacă nu se furnizează suficiente date, ceea ce ar duce la cozi și ineficiență. De asemenea, adresează teama românilor de probleme fiscale. Identificarea și gestionarea acestor tipuri de riscuri (operaționale și de percepție) sunt de interes pentru departamentul de Managementul Riscului.
Numărul foarte mic de persoane din străinătate înregistrate online, în vederea organizării alegerilor prezidențiale de anul acesta, ar putea crea probleme cu numărul secțiilor de votare organizate, este menționat într-un comunicat al Autorității Electorale Permanente (AEP). Practic, informațiile obținute de autorități, în urma înregistrării, le ajută să aibă o imagine clară despre câte secții de votare trebuie să fie stabilite și unde. Numărul scăzut de persoane înregistrate, însă, ar duce la situația în care un număr foarte mic de secții se va organiza în baza informațiilor furnizate, majoritatea secțiilor fiind organizate pe baza unor date care ar putea fi inexacte. Citește articolul