avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1025 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM
Înscrierile încep luni în POR 2014-2020 2.1.A

Finanțare pentru micro: Patru situații în care firmele vor risca să piardă banii de la stat

Acest departament are nevoie să știe care sunt toate riscurile ce pot duce la pierderea finanțării (cum ar fi date incorecte, neîndeplinirea condițiilor) pentru a pune la punct măsuri interne care să prevină aceste probleme și să protejeze banii firmei.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 3242 | Timp de citire: 2 min.

Există anumite situații în care microîntreprinderile vor risca să piardă finanțarea nerambursabilă acordată de stat, după ce obțin banii puși la bătaie, începând de luni, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, prioritatea de investiții 2.1.A. Iată mai jos patru exemple de astfel de situații, de care microfirmele ar trebui să se ferească. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Patru noi domenii în care pot fi folosiți zilierii vor fi introduse printr-o OUG adoptată de Guvern

Modificările legislative privind zilierii pot crea riscuri de neconformitate dacă nu sunt respectate, iar acest departament trebuie să le identifice și să le gestioneze.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 195852 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un proiect de ordonanță de urgență adoptat miercuri de Guvern în ședința săptămânală se vor reintroduce în Legea zilierilor patru domenii scoase la finele anului trecut, prin celebra Ordonanță 114, domenii în care să se poată lucra cu zilieri în mod legal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
A treia cale în materie de TVA

CJUE: În cazul unei tranzacții fictive, emitentul poate rectifica factura

Pentru a identifica riscurile financiare legate de greșelile de TVA și pentru a crea proceduri care să asigure că firma respectă regulile și evită pierderile sau amenzile mari.

SCA Niculeasa si Asociatii în Taxe și impozite
4 Iulie 2019 | 1 | 5574 | Timp de citire: 5 min.

Dreptul pozitiv român și jurisprudența aferentă acestuia au instituit două mecanisme de sancționare a evaziunii fiscale relative la TVA. Primul are la bază răspunderea juridică fiscală, adică în special nedeductibilitatea cheltuielii efectuate urmată de accesorii, iar al doilea mecanism are la bază răspunderea juridică penală. Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent o a treia cale de urmat dacă operațiunea economică nu intră în sfera de aplicare a TVA, poziționând-o între accesorii și sancțiunea penală: rectificarea facturii pentru a elimina TVA-ul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care oferă servicii esențiale pot cere de-acum înscrierea în registrul special al CERT-RO, așa cum le obligă legea

Nerespectarea noilor obligații de securitate cibernetică poate duce la amenzi și la riscuri semnificative pentru companie (ex: întreruperea serviciilor esențiale), iar acest departament gestionează identificarea și prevenirea unor astfel de riscuri.

Alexandru Boiciuc în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 2125 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care oferă oamenilor servicii esențiale prin intermediul unor rețele sau sisteme informatice pot, în sfârșit, să ceară înscrierea într-un registru special ținut de autorități, obligație pe care o au conform unei legi aplicabile din ianuarie 2019. Mai precis, companiile operatori de servicii esențiale sunt obligate să se înscrie în registrul ținut de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), după ce acesta a fost înființat zilele trecute. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Guvernul trebuie să facă rost de 7 miliarde de lei ca să acopere gaura din buget, dar promite primarilor 1,5 miliarde

Urmărește informațiile despre stabilitatea bugetară și măsurile anti-corupție (raportul GRECO), deoarece acestea pot indica riscuri economice generale sau riscuri de conformitate care pot afecta compania.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Iulie 2019 | 609 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poprire electronică ANAF: Ministrul finanțelor anunță schimbări, de luna asta, în materia popririlor fiscale

Blocarea neașteptată a sumelor de bani în conturile companiei reprezintă un risc financiar semnificativ. Acest departament are nevoie să înțeleagă noul sistem pentru a identifica și reduce riscurile legate de fluxul de numerar și pentru a se asigura că există controale interne adecvate.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 4570 | Timp de citire: 2 min.

O mai bună comunicare a Fiscului cu băncile, limitarea popririlor la necesarul de acoperit pentru datoria fiscală și ridicarea mai rapidă a indisponibilizărilor bănești: ministrul finanțelor a anunțat că va prezenta azi Guvernului o nouă aplicație prin care Fiscul și băncile comunică în vederea instituirii popririlor, astfel încât poprirea electronică pentru datorii fiscale să se poată face, de luna asta, într-un mod care să mulțumească pe toată lumea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Deputații au decis: Amenzi de trei ori mai mari pentru cei care nu vor să se legitimeze

Acest departament analizează riscurile de orice fel, iar cunoașterea noilor reglementări privind interacțiunea cu poliția și amenzile posibile poate ajuta la identificarea și gestionarea riscurilor legale sau de reputație pentru angajați și pentru companie.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 6 | 7164 | Timp de citire: 3 min.

În curând, legitimarea persoanelor de către polițiști se va face conform unor reguli mai stricte, potrivit unui proiect de lege adoptat chiar astăzi de către deputați. Prevederile proiectului vor intra în vigoare după ce acesta își va fi terminat parcursul legislativ. Printre altele, propunerea legislativă prevede cazurile în care polițiștii vor putea să ceară unei persoane să se legitimeze și contravențiile pentru refuzul acesteia de a se identifica. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Valoarea ecotaxei pentru pungile de plastic s-a majorat, iar taxa se aplică tuturor tipurilor de pungi

Nerespectarea noilor reglementări privind pungile de plastic și ecotaxa poate atrage amenzi și penalități, reprezentând un risc pe care acest departament trebuie să-l identifice și să-l gestioneze.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 2 | 10643 | Timp de citire: 1 min.

Comercianții care pun la dispoziția clienților pungi de plastic vor plăti de-acum, la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), o ecotaxă mai mare, iar aceasta se va aplica tuturor pungilor de plastic, indiferent de formă sau grosime, potrivit unui act normativ care deja se aplică de marți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Construcții: Fluctuațiile salariului net, de la o lună la alta, vor dispărea parțial în curând

Articolul vorbește despre riscul de a calcula greșit salariile sau de a pierde facilitățile fiscale. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri financiare și de conformitate.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 4557 | Timp de citire: 2 min.

La începutul anului, redacția noastră atrăgea atenția că, în cazul companiilor care desfășoară activitate și în alte domenii decât în cel al construcțiilor, salariile nete ale angajaților pot fluctua de la o lună la alta. Recent, Guvernul a luat măsuri pentru a combate această problemă, dar adevărul este că tot vor exista asemenea situații, chiar dacă mai rar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Medierea fiscală: Care va fi rezultatul unor discuții cu Fiscul și cum l-ar putea ajuta pe contribuabil

Ajută la identificarea și prevenirea problemelor financiare grave, iar medierea fiscală este o unealtă pentru a controla riscul de executare silită și de a câștiga timp pentru a găsi soluții.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 2027 | Timp de citire: 4 min.

Orice procedură de mediere cu Fiscul (chiar și una la care contribuabilul care a cerut-o nu s-a mai dus) se va termina cu un proces-verbal în care se vor trece anumite informații privind datoriile restante și chestiunile convenite la ședință. Potrivit proiectului de ordin ce cuprinde procedura de mediere fiscală, aflat acum în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), procesul-verbal va seta ultimul cronometru înainte unei executări silite. Unii contribuabili vor folosi însă acest mecanism doar ca să mai amâne puțin executarea silită sau ca "să mai cumpere" timp pentru a obține o înlesnire la plată. Citește articolul