Nerespectarea normării muncii poate crea riscuri legale și operaționale pentru firmă, iar controlul intern trebuie să monitorizeze respectarea acestor obligații pentru a minimiza expunerea la sancțiuni.
Dupa cum se stie, persoana selectata in vederea angajarii este informata, prin semnarea contractului de munca, cu privire la functia pe care o va indeplini, precum si in legatura cu fisa postului, specificandu-se atributiile. De asemenea, odata cu semnarea contractului, acea persoana va cunoaste durata muncii si programul de munca (repartizarea acesteia). Dar pentru ce cantitate de munca ne obligam sa muncim? Este o problema pentru multi salariati, mai ales pentru cei care presteaza o munca intelectuala. Citește articolul
Analiza situației unor companii de stat sau a ajutoarelor de urgență poate oferi indicii despre riscuri economice și evenimente neprevăzute care pot afecta afacerile, ajutând la planificarea pentru situații dificile.
Pe Agenda de lucru a sedintei Guvernului Romaniei de miercuri, 16 ianuarie 2013, ar putea fi incluse urmatoarele acte normative: Citește articolul
Ajută la identificarea și reducerea riscurilor legate de nerespectarea obligațiilor fiscale și la asigurarea unui control mai bun asupra gestionării taxelor.
PwC Romania lanseaza prima sa aplicatie mobila, numita ExperTax, care ofera consultanta pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, anunta compania intr-un comunicat de presa. Citește articolul
Aflarea despre tendințele de dispariție a firmelor sau transformarea lor în PFA-uri ajută la identificarea riscurilor economice și a oportunităților care pot afecta compania.
Numarul de firme inmatriculate in 2012 a scazut fata de anul precedent cu 5%, pana la 125.668 de firme. Cele mai multe inregistrari au fost SRL-uri ( aproximativ 61.000), urmate de persoane fizice autorizate ( in jurul a 43.600). Afla cele mai cautate domenii de activitate din 2012. Citește articolul
Articolul ajută la identificarea pericolelor (incendii, explozii) și la stabilirea unor măsuri clare pentru a le preveni, protejând astfel compania de incidente grave și pierderi.
De cate ori treci pe langa rastelurile cu butelii de gaze tip aragaz, amplasate pe marginea drumurilor, la umbra copacilor sau sub stresina unor magazii, te intrebi ca simplu sofer daca acest lucru nu pune cumva in pericol securitatea si sanatatea trecatorilor, a calatorilor si a mijloacelor de deplasare a acestora, a cladirilor si amplasamentelor din imediata apropiere a rastelurilor. Acelasi sentiment de nesiguranta te incearca ca sofer si atunci cand te intalnesti in trafic cu furgoanele care transporta butelii de gaze tip aragaz. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile operaționale și financiare ale companiei. Nerespectarea regulilor de facturare poate duce la amenzi și la refuzul rambursării TVA-ului, deci este important să știe cum să prevină aceste probleme.
Intr-un articol publicat ieri explicam cum trebuie introdusa in facturi mentiunea "Tva la incasare", obligatorie de la 1 ianuarie pentru toti contribuabilii care aplica acest sistem. Izabela Badarau, Tax Senior Consultant, Tuca Zbarcea & Asociatii Tax a explicat, la solicitarea AvocatNet.ro, ca mentiunea poate fi trecuta oriunde pe factura, atunci cand toate sumele din factura sunt supuse TVA la incasare, insa recomanda ca, in cazul in care facturile vor include atat sume care sunt, cat si sume care nu sunt supuse acestui nou sistem de TVA, factura sa contina o rubrica noua unde contribuabilii sa precizeze ca aplica sistemul. In nicio situatie insa, pentru facturile emise in sistem informatic, mentiunea "TVA la incasare" nu poate fi ulterior "de mana" pe factura. Iata de ce. Citește articolul
Departamentul de management al riscului trebuie să identifice și să evalueze riscurile legale, financiare și de conformitate care pot apărea în urma modificărilor legislative, a deciziilor guvernamentale sau a procedurilor inter-instituționale (cum ar fi cele cu ANAF).
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 32, 33 si 34 din 15 ianuarie 2013, au fost publicate: Citește articolul
Neîndeplinirea corectă a obligațiilor de raportare și plată a redevențelor restante reprezintă un risc financiar și de conformitate. Acest departament monitorizează și gestionează astfel de riscuri, asigurându-se că există controale interne pentru a preveni erorile sau omisiunile.
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 8/2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 172 "Declaratie-inventar privind redeventele restante rezultate din contractele de concesiune, arenda si din alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, aflate in sold la data de 15 noiembrie 2012 si neachitate" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 23 din 11 ianuarie 2013. Citește articolul
Pentru a identifica și a preveni riscurile financiare și legale care pot apărea din nerespectarea regulilor de impozitare și a monitoriza conformitatea.
Microintreprinderile beneficiaza de un regim fiscal avantajos, ele datorand la bugetul de stat un impozit de 3% pe veniturile realizate. Totusi, contribuabilii au la dispozitie doar o perioada de timp limitata pentru a opta pentru acest sistem de impunere. Pentru plata impozitului pe venitul microintreprinderilor incepand cu anul 2013, firmele mai dispun de aproximativ jumatate de luna in care sa isi declare aceasta optiune. Va explicam astazi ce aveti de facut, daca va numarati si voi printre cei care doresc sa beneficieze de regimul fiscal aplicabil microintreprinderilor. Citește articolul
Departamentul de Management al Riscului are nevoie să cunoască expertiza legală disponibilă pentru a identifica și a reduce riscurile majore la care compania este expusă, cum ar fi litigii, amenzi sau neconformități.
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a anuntat o serie de promovari in randul partenerilor si asociatilor seniori. Astfel, Georgeta Dinu (Harapcea) (asociat manager si coordonatorul practicii de concurenta) si Roxana Ionescu (asociat manager si coordonatorul practicilor de dreptul mediului si protectia datelor) au fost promovate ca parteneri remunerati. De asemenea, doi asociati seniori au fost promovati asociati manageri, iar patru asociati au devenit asociati seniori. Citește articolul