avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 983 soluții astăzi
Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM
Muncim prea mult sau prea putin?

Angajatorii au obligatia sa stabileasca norme de munca pentru TOATE categoriile de salariati

Nerespectarea normării muncii poate crea riscuri legale și operaționale pentru firmă, iar controlul intern trebuie să monitorizeze respectarea acestor obligații pentru a minimiza expunerea la sancțiuni.

Ana Stefanescu - Smart HR Solutions în Resurse umane
16 Ianuarie 2013 | 24 | 21734 | Timp de citire: 4 min.

Dupa cum se stie, persoana selectata in vederea angajarii este informata, prin semnarea contractului de munca, cu privire la functia pe care o va indeplini, precum si in legatura cu fisa postului, specificandu-se atributiile. De asemenea, odata cu semnarea contractului, acea persoana va cunoaste durata muncii si programul de munca (repartizarea acesteia). Dar pentru ce cantitate de munca ne obligam sa muncim? Este o problema pentru multi salariati, mai ales pentru cei care presteaza o munca intelectuala. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Acte normative incluse in agenda de lucru a sedintei Guvernului din 16 ianuarie 2013

Analiza situației unor companii de stat sau a ajutoarelor de urgență poate oferi indicii despre riscuri economice și evenimente neprevăzute care pot afecta afacerile, ajutând la planificarea pentru situații dificile.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
16 Ianuarie 2013 | 1430 | Timp de citire: 1 min.

Pe Agenda de lucru a sedintei Guvernului Romaniei de miercuri, 16 ianuarie 2013, ar putea fi incluse urmatoarele acte normative: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Consultanta fiscala pentru cei cu activitati independente, direct pe telefonul mobil

Ajută la identificarea și reducerea riscurilor legate de nerespectarea obligațiilor fiscale și la asigurarea unui control mai bun asupra gestionării taxelor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
16 Ianuarie 2013 | 1 | 1683 | Timp de citire: 2 min.

pwc
PwC Romania lanseaza prima sa aplicatie mobila, numita ExperTax, care ofera consultanta pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, anunta compania intr-un comunicat de presa. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cate firme au inregistrat romanii in 2012: ce inseamna "scaderea pe toate liniile"

Aflarea despre tendințele de dispariție a firmelor sau transformarea lor în PFA-uri ajută la identificarea riscurilor economice și a oportunităților care pot afecta compania.

Wall-Street.ro în Știri & Revista presei
16 Ianuarie 2013 | 727 | Timp de citire: 1 min.

Numarul de firme inmatriculate in 2012 a scazut fata de anul precedent cu 5%, pana la 125.668 de firme. Cele mai multe inregistrari au fost SRL-uri ( aproximativ 61.000), urmate de persoane fizice autorizate ( in jurul a 43.600). Afla cele mai cautate domenii de activitate din 2012. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SSM: Evitarea riscurilor de accidentare existente in depozitele mici de butelii de gaze

Articolul ajută la identificarea pericolelor (incendii, explozii) și la stabilirea unor măsuri clare pentru a le preveni, protejând astfel compania de incidente grave și pierderi.

Gheorghe Popa, Specialist SSM în Specialistul răspunde
16 Ianuarie 2013 | 2 | 6099 | Timp de citire: 4 min.

De cate ori treci pe langa rastelurile cu butelii de gaze tip aragaz, amplasate pe marginea drumurilor, la umbra copacilor sau sub stresina unor magazii, te intrebi ca simplu sofer daca acest lucru nu pune cumva in pericol securitatea si sanatatea trecatorilor, a calatorilor si a mijloacelor de deplasare a acestora, a cladirilor si amplasamentelor din imediata apropiere a rastelurilor. Acelasi sentiment de nesiguranta te incearca ca sofer si atunci cand te intalnesti in trafic cu furgoanele care transporta butelii de gaze tip aragaz. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce nu putem trece cu pixul mentiunea TVA la incasare pe facturi? Vezi explicatiile specialistului

Acest departament identifică și gestionează riscurile operaționale și financiare ale companiei. Nerespectarea regulilor de facturare poate duce la amenzi și la refuzul rambursării TVA-ului, deci este important să știe cum să prevină aceste probleme.

Roxana Neagu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2013 | 15 | 21965 | Timp de citire: 3 min.

Intr-un articol publicat ieri explicam cum trebuie introdusa in facturi mentiunea "Tva la incasare", obligatorie de la 1 ianuarie pentru toti contribuabilii care aplica acest sistem. Izabela Badarau, Tax Senior Consultant, Tuca Zbarcea & Asociatii Tax a explicat, la solicitarea AvocatNet.ro,  ca mentiunea  poate fi trecuta oriunde pe factura, atunci cand toate sumele din factura sunt supuse TVA la incasare, insa recomanda ca, in cazul in care facturile vor include atat sume care sunt, cat si sume care nu sunt supuse acestui nou sistem de TVA, factura sa contina o rubrica noua unde contribuabilii sa precizeze ca aplica sistemul. In nicio situatie insa, pentru facturile emise in sistem informatic, mentiunea "TVA la incasare" nu poate fi ulterior "de mana" pe factura. Iata de ce. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Monitorul Oficial, Partea I, nr. 32, 33 si 34 - 15 ianuarie 2013

Departamentul de management al riscului trebuie să identifice și să evalueze riscurile legale, financiare și de conformitate care pot apărea în urma modificărilor legislative, a deciziilor guvernamentale sau a procedurilor inter-instituționale (cum ar fi cele cu ANAF).

avocatnet.ro în Legislatie
16 Ianuarie 2013 | 2939 | Timp de citire: 3 min.

  In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 32, 33 si 34 din 15 ianuarie 2013, au fost publicate: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ordinul ANAF nr. 8/2013 - pentru aprobarea modelului si continutului formularului 172

Neîndeplinirea corectă a obligațiilor de raportare și plată a redevențelor restante reprezintă un risc financiar și de conformitate. Acest departament monitorizează și gestionează astfel de riscuri, asigurându-se că există controale interne pentru a preveni erorile sau omisiunile.

avocatnet.ro în Legislatie
16 Ianuarie 2013 | 3346 | Timp de citire: 2 min.

Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 8/2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 172 "Declaratie-inventar privind redeventele restante rezultate din contractele de concesiune, arenda si din alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, aflate in sold la data de 15 noiembrie 2012 si neachitate" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 23 din 11 ianuarie 2013. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum poti plati impozit pe venitul microintreprinderilor in acest an? Afla procedura de urmat

Pentru a identifica și a preveni riscurile financiare și legale care pot apărea din nerespectarea regulilor de impozitare și a monitoriza conformitatea.

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2013 | 20 | 15773 | Timp de citire: 4 min.

Microintreprinderile beneficiaza de un regim fiscal avantajos, ele datorand la bugetul de stat un impozit de 3% pe veniturile realizate. Totusi, contribuabilii au la dispozitie doar o perioada de timp limitata pentru a opta pentru acest sistem de impunere. Pentru plata impozitului pe venitul microintreprinderilor incepand cu anul 2013, firmele mai dispun de aproximativ jumatate de luna in care sa isi declare aceasta optiune. Va explicam astazi ce aveti de facut, daca va numarati si voi printre cei care doresc sa beneficieze de regimul fiscal aplicabil microintreprinderilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

NNDKP numeste doi parteneri noi si promoveaza alti sase avocati

Departamentul de Management al Riscului are nevoie să cunoască expertiza legală disponibilă pentru a identifica și a reduce riscurile majore la care compania este expusă, cum ar fi litigii, amenzi sau neconformități.

NNDKP în Harta avocaturii comunicate
15 Ianuarie 2013 | 2370 | Timp de citire: 5 min.

Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a anuntat o serie de promovari in randul partenerilor si asociatilor seniori. Astfel, Georgeta Dinu (Harapcea) (asociat manager si coordonatorul practicii de concurenta) si Roxana Ionescu (asociat manager si coordonatorul practicilor de dreptul mediului si protectia datelor) au fost promovate ca parteneri remunerati. De asemenea, doi asociati seniori au fost promovati asociati manageri, iar patru asociati au devenit asociati seniori. Citește articolul