Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul menționează cerințe specifice legate de avizele medicale și psihologice ale șoferilor și managerilor, precum și de cazierul judiciar, aspecte esențiale pentru asigurarea siguranței persoanelor transportate și a conformității cu normele de securitate în muncă.
Transportul alternativ, cunoscut mai bine ca ridesharing, a fost reglementat recent printr-o ordonanță de urgență care a intrat în vigoare de joi. Actul normativ prevede, printre altele, condițiile în care o persoană poate presta această activitate și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ, în vederea desfășurării legale a ridesharing-ului. Citește articolul
Normele de siguranță trebuie respectate pentru toți angajații, inclusiv pentru zilieri, mai ales în noile domenii unde pot fi folosiți.
Printr-un proiect de ordonanță de urgență adoptat miercuri de Guvern în ședința săptămânală se vor reintroduce în Legea zilierilor patru domenii scoase la finele anului trecut, prin celebra Ordonanță 114, domenii în care să se poată lucra cu zilieri în mod legal. Citește articolul
Avertismente despre valurile de căldură extremă și efectul acestora asupra condițiilor de muncă și a sănătății angajaților, necesare pentru a adapta măsurile de siguranță la locul de muncă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul menționează cerințe precum avizul medical și psihologic pentru șoferi. Acest departament va fi interesat să se asigure că șoferii îndeplinesc condițiile de sănătate și siguranță necesare pentru a-și desfășura activitatea, mai ales dacă firma gestionează direct flota sau personalul.
Ordonanța transportului alternativ, așa cum este cunoscut oficial ridesharing-ul la noi, prevede anumite costuri pentru autorizarea unei mașini. Însă acestea sunt doar costurile minime implicate de procedură, cel puțin teoretic, deoarece vor putea interveni și alte costuri. Citește articolul
Pentru a adapta normele interne de siguranță, mai ales dacă angajații folosesc trotinete electrice pentru deplasări de serviciu sau pentru a le recomanda angajaților cum să le folosească în siguranță, inclusiv cerința căștii de protecție.
Un proiect legislativ de modificare a Codului rutier, ce va fi înregistrat curând la Parlament, va viza reglementarea, pentru prima dată în România, a trotinetelor electrice, conform unui comunicat de presă al inițiatorului documentului. Motivul pentru care a fost propusă o astfel de reglementare este de a permite crearea unei noi categorii de vehicule, astfel încât utilizatorii trotinetelor electrice să scape de riscul unor amenzi la care sunt expuși în prezent. Citește articolul
Prevederile legate de avizul medical și psihologic al șoferilor, precum și condițiile tehnice ale mașinilor (inspecția tehnică, asigurarea), sunt esențiale pentru a asigura siguranța la locul de muncă și pe drum.
Șoferii care lucrează acum pentru aplicații de ridesharing precum Uber sau Bolt vor putea continua să facă asta numai în anumite condiții ce vor fi reglementate curând prin ordonanță de urgență. În acest sens, un proiect de OUG privind ridesharing-ul, care este foarte asemănător cu un proiect de lege aflat deja în dezbaterile parlamentarilor, a fost adoptat marți de Executiv și urmează să apară în Monitorul Oficial. Citește articolul
Deși articolul se referă la fumatul în spații publice, departamentul SSM poate monitoriza astfel de știri pentru a înțelege tendințele legislative legate de sănătatea publică, care ar putea influența pe viitor politicile interne ale companiei privind fumatul sau bunăstarea angajaților la locul de muncă.
Fumătorii nu vor mai putea fuma în mașini dacă lângă ei se află copii minori sau femei însărcinate. Aceasta și alte prevederi sunt incluse într-un proiect de lege aflat în dezbatere la Senat. Proiectul de act normativ include atât noi interdicții pentru fumători, cât și modificări în ceea ce privește publicitatea făcută produselor din tutun. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru siguranța la locul de muncă. Articolul explică că angajatorul poate fi obligat să plătească despăgubiri pentru accidente sau boli profesionale, accentuând importanța prevenirii.
Legea românească obligă angajatorul să creeze condiții adecvate în care salariații să își desfășoare activitatea și să-și respecte obligațiile impuse prin lege sau prin contractele de muncă, iar în cazul în care nu o face, acesta trebuie să le plătească salariaților despăgubiri pentru prejudiciile aduse. În cazul relației angajator-salariat, dreptul muncii aplică răspunderea patrimonială, care reglementează condițiile în care cele două părți plătesc despăgubiri în cadrul relației de muncă. Citește articolul
Departamentul SSM este interesat de tot ce ține de siguranța angajaților, inclusiv riscurile potențiale din mediul extern, cum ar fi atacurile de animale, care pot afecta angajații în timpul deplasărilor sau al lucrului pe teren.
Românii care-și plimbă câinii periculoși în public fără a le pune botniță și zgardă cu lesă sau ham riscă să fie amendați de polițiști cu sume de până la 3.000 de lei, conform legislației în vigoare. Regula este valabilă și pentru orice câine agresiv, indiferent de rasă. Citește articolul
Având în vedere că OMS a recunoscut burnout-ul ca pe o afecțiune, departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă trebuie să înțeleagă riscurile psihologice din mediul de lucru și să ia măsuri pentru a proteja sănătatea mentală a angajaților, nu doar cea fizică.
La finele lunii mai 2019, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a recunoscut burnout-ul ca boală și l-a adăugat în noua clasificare internațională a bolilor, care va intra în vigoare în anul 2022. Potrivit OMS, burnout-ul, adică epuizarea prin muncă, are trei „simptome” cu ajutorul cărora poate fi recunoscut de angajatori, respectiv sentimentul de epuizare fizică și psihică, detașarea mentală vizavi de slujbă și performanțele slabe la locul de muncă. Citește articolul