Departamentul de vânzări trebuie să știe exact cui poate vinde produsele (e.g., doar adulților), cum trebuie să le vândă (e.g., fără automate pentru minori) și unde le poate promova, deoarece noile reguli schimbă direct modul de vânzare și publicitate.
În acest an, legislația prin care sunt reglementate vânzarea, utilizarea sau promovarea produselor din tutun sau a țigărilor electronice a suferit o serie de modificări importante. Două dintre măsurile apărute pe această temă de la începutul anului intră în vigoare chiar azi. Este vorba, mai exact, despre obligația comercianților de a legitima clienții, astfel încât să verifice respectarea vârstei legale pentru vânzarea acestor produse, și despre interzicerea publicității pentru țigările electronice. Citește articolul
Ajută la înțelegerea tendințelor de piață, a cererii generale și a capacității de producție în diverse sectoare. Aceste date sunt utile pentru a stabili obiective de vânzări realiste, a identifica noi oportunități sau a anticipa provocări.
Industria europeană pare să nu-și mai revină din 2018 încoace: în valoarea producției industriale a coborât sub cea din 2022 și a ajuns la cea din 2018. De fapt, industria în UE a început să coboare încă din 2019 (cand a ajuns la 4915 miliarde de euro), înainte de pandemia Covid – conform Eurostat analizate de CursDeGuvernare. Citește articolul
Reputația, încrederea, calitatea și diferențierea pe piață sunt factori cheie în alegerea clienților. Acest departament este interesat să știe ce branduri sunt recunoscute ca 'Superbrands' pentru a-și ajusta strategiile de vânzări și a comunica mai eficient valoarea produselor/serviciilor.
BDR Associates a demarat a 11-a ediție a programului Superbrands România, 2024 – 2025. A fost constituit Consiliul Onorific Superbrands, în care au fost invitate să participe 30 de personalități din diferite industrii și sectoare de activitate, lideri de companii multinaționale, specialiști în management, marketing, publicitate, comunicare strategică, branding, media și consultanță în domenii relevante. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă dacă facturile pentru clienții lor, mai ales cei internaționali sau anumite organizații menționate, trebuie emise prin e-Factura sau sunt exceptate. Acest lucru afectează cum își planifică și finalizează vânzările.
În cadrul legal primar al e-Factura au fost introduse, în iulie 2024, noi situații în care facturile nu trebuie transmise în sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Citește articolul
Echipa de vânzări are nevoie de aceste date pentru a înțelege dinamica pieței, cererea și oferta pe anumite segmente (ex: industria chimică, auto, alimentară), identificând oportunități de export sau provocări competitive.
Deficitul comercial al României (balanța dintre exporturi și importuri) și-a continuat creșterea și în acest an, însă marea problemă este că sunt câteva sectoare în care acest deficit s-a cronicizat: sunt golurile din economia românescă, pe care politicile economice și industriale ar trebui să le abordeze, cu atât mai mult cu cât materia primă se află la îndemâna industriilor. Citește articolul
Produsele trebuie să îndeplinească anumite cerințe de durabilitate și să aibă un 'pașaport digital' pentru a fi vândute, iar departamentul de vânzări trebuie să știe ce pot promova și cum să comunice aceste noi caracteristici clienților.
Noul regulament oferă un cadru complex pentru stabilirea mecanismelor de proiectare ecologică și este menit să sporească promovarea de produse sustenabile. Acesta face parte din strategia de dezvoltare a UE, European Green Deal (Pactul Verde European) și se aliniază eforturilor Uniunii de a trece de la o economie lineară la una circulară, prietenoasă cu mediul, promovând astfel modele de consum și de producție durabile, mai rezistente, mai ușor de reparat și de reciclat, cu impact redus asupra mediului. Regulamentul impune companiilor obligații mult mai stricte, care acoperă nu doar modalitatea de producție, ci întregul ciclu de viață al unui produs. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este direct afectat, deoarece personalul care vinde produse precum tutunul, alcoolul sau băuturile energizante trebuie să aplice noua regulă de verificare a vârstei clienților. Ei trebuie să adapteze procedurile de vânzare pentru a respecta legea și a evita amenzi.
Cu toate că, de principiu, legislația momentului interzice vânzarea produselor din tutun și alcool minorilor, statisticile actuale arată că foarte mulți dintre tineri intră în contact cu aceste substanțe înainte de a deveni majori. Pentru a preveni consumul produselor din tutun sau al băuturilor alcoolice în rândul minorilor, o lege ce se aplică de joi stabilește ca, în magazinele sau localurile ce comercializează băuturi alcoolice, băuturi energizante sau produse din tutun, vânzătorii să poată cere actele de identitate ale clienților, pentru a verifica dacă aceștia au vârsta legală pentru cumpărarea unor astfel de produse. Citește articolul
Noile restricții de publicitate afectează direct modul în care produsele, în special cele din tutun, țigaretele electronice și pliculețele cu nicotină, pot fi promovate și vândute.
O lege ce se aplică de joi stabilește interzicerea oricărei forme de publicitate pentru produsele din tutun și țigări electronice, inclusiv a celor de tip vape sau a produselor destinate inhalării fără ardere din înlocuitori de tutun, și etichetarea ambalajelor lor cu avertismente similare celor pentru tutunul tradițional. De asemenea, este vizată restricționarea publicității care prezintă aceste produse într-o lumină terapeutică sau stimulatoare. Citește articolul
Informațiile despre mecanismul antispeculă sunt critice pentru departamentul de Vânzări, deoarece reglementează prețurile, limitările de producție și stocurile în situații de criză, afectând direct strategiile de vânzare și relația cu clienții.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 15 - 21 iulie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să fie la curent cu felul în care produsele ajung la clienți, iar noile cerințe pentru confirmarea livrărilor pot influența procesul general și satisfacția clientului.
Noua procedură a sistemului e-Transport, pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oficializat-o recent, conține și reguli speciale pentru confirmarea sau infirmarea transporturilor rutiere. Citește articolul