Înțelege cum sunt trimise facturile către clienți și cum să comunice cu clienții în legătură cu acestea, pentru o colaborare eficientă și încasări la timp.
Firmele pot folosi în continuare, în paralel cu e-Factura, alte canale pentru informarea clienților sau partenerilor de afaceri despre emiterea unei facturi, atrag atenția specialiștii. Problemele apar numai atunci când se evită cu totul sistemul e-Factura, în relația B2B, sau atunci când în contabilitate avem alt format al facturilor decât cel considerat original. Citește articolul
Echipele de vânzări folosesc adesea mașini pentru a ajunge la clienți. Pierderea permisului de conducere de către un agent de vânzări poate afecta direct capacitatea acestuia de a-și îndeplini sarcinile și de a genera venituri.
Regulile testării șoferilor la alcool sau droguri au fost modificate acum câteva zile, prin OUG 84/2024, iar șoferii care refuză acum testarea rapidă, efectuată de polițiști, rămân fără permis, chiar dacă sunt de acord să meargă la spital pentru recoltarea de sânge, lucru care nu se întâmpla înainte de apariția ordonanței. Deoarece, din câte se pare, aparatele cu care polițiștii fac testele rapide au rate mari de eroare, iar laboratoarele eliberau greu rezultatele analizelor, mulți șoferi nu erau de acord cu retragerea/ reținerea permisului de conducere până la data primirii rezultatului analizei mostrelor biologice. De aceea, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță apărută luni, modificarea legislației, astfel încât șoferii să-și recapete mai repede dreptul de a conduce în aceste situații. Citește articolul
Articolul vorbește despre interzicerea prețurilor prea mari și a limitării vânzărilor, ceea ce influențează direct cum se stabilesc prețurile și cum își vând produsele echipele de vânzări, mai ales în perioade de criză.
Mecanismul antispeculă dat de Guvern în 2022, care permite autorităților să intervină, în timpul situațiilor de criză, pentru a combate specula în relația dintre companii (B2B) sau în relația dintre companii și consumatori (B2C), poate fi activat de-acum. Asta deoarece Consiliul Concurenței (CC), Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au oficializat recent protocolul de colaborare necesar în acest sens. Citește articolul
Este important pentru echipele de vânzări directe (van sales) să înțeleagă cum să declare și să gestioneze transportul produselor pe care le vând.
Procedura sistemului e-Transport include, mai nou, și reguli pentru raportarea vânzărilor ambulante pe teritoriul național (așa-numitele „Van Sales”), în urma unor schimbări făcute de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Modul în care se calculează TVA-ul pentru biletele de călătorie poate influența prețul final al produselor și serviciilor, ceea ce este important pentru strategiile de vânzări și pentru informarea corectă a clienților.
În urma unei ordonanțe recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), Guvernul ar trebui să elimine din normele Codului fiscal excepția ce permite agențiilor de turism să aplice regimul normal de TVA, nu cel special, pentru transportul de călători. Atenționarea vine de la Camera Consultanților Fiscali (CCF), care solicită modificarea rapidă a legislației. Citește articolul
Modificările aduc precizări despre cine este obligat să accepte plăți moderne și cum trebuie gestionate aceste plăți, aspecte importante pentru procesul de vânzare și pentru relația cu clienții.
În anii recenți, ordonanța referitoare la sistemele moderne de plată a suferit multiple modificări prin lege și ordonanță. Majoritatea schimbărilor au avut legătură cu obligația de a accepta plățile cu cardul, dar au fost vizate și alte aspecte. Din acest motiv, normele ordonanței urmează să fie modificate pentru a fi în conformitate cu noutățile apărute. Citește articolul
Oferă o imagine clară asupra nivelului de trai și a puterii de cumpărare a unei părți semnificative din populație, informații esențiale pentru definirea segmentelor de piață și strategiile de vânzări.
Datele referitoare la sărăcia și excluziunea socială din România șochează de fiecare dată: în 2023, 32% dintre români erau în risc de sărăcie comparativ cu media europeană de 21.4%. Cum „se măsoară”, totuși, sărăcia în România? Într-o paradigmă în care diverse voci le spun tinerilor că pot să se îmbogățească fără să facă prea multă școală, e important să ne uităm asupra datelor care contrazic flagrant atare afirmații: educația este calea sigură de reducere a sărăciei. Citește articolul
Chiar dacă nu ei trimit tehnic facturile, echipa de vânzări generează comenzile și contractele care duc la emiterea facturilor. Ei trebuie să fie conștienți de importanța trimiterii facturilor prin sistemul obligatoriu e-Factura și de riscurile de amenzi dacă procesul nu este respectat, afectând relația cu clienții și încasările.
Guvernul a clarificat definitiv că se poate aplica o singură amendă pe lună pentru facturile netransmise în e-Factura, indiferent despre ce perioadă vorbim. Deși precizarea era valabilă inițial numai pentru iunie 2024, așa cum atenționase Camera Consultanților Fiscali (CCF), aceasta a fost extinsă recent pentru a se aplica și începând din iulie 2024. Citește articolul
Articolul menționează direct comisioanele din vânzări și modul în care acestea pot influența comportamentul angajaților, inclusiv riscul de a 'trece linia roșie' pentru a obține câștiguri ilicite. Este important pentru departamentul de vânzări să înțeleagă aceste riscuri și cum pot fi prevenite.
Când angajații sunt plătiți în comisioane consistente în funcție de numărul de clienți pe care-i atrag și de valoarea celor contractate, apar și situații în care angajații trec linia roșie pentru a-și asigura comisioanele la final de lună - nu că practica aceasta a comisioanelor ar fi ceva rău, desigur. Citește articolul
Se referă la modul de interacțiune și acces al tuturor clienților, inclusiv a celor cu dizabilități, contribuind la o experiență pozitivă a clientului, esențială pentru vânzări.
Un ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), recent oficializat, obligă operatorii economici care activează în imobile în care nu pot fi instalate sau nu au fost încă prevăzute rampe de acces al persoanelor cu dizabilități să ofere informații clare cu privire la posibilitățile de deplasare ale acestora. Companiile vor trebui să amplaseze indicații vizuale, audio și tactile pentru ghidarea clienților. Transportatorilor de persoane le sunt impuse rigori suplimentare în ceea ce privește informarea persoanelor cu dizabilități. Citește articolul