avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 516 soluții astăzi
Forum Activitate Rodica Teodorescu

Activitate Rodica Teodorescu

Daca va referiti la impozitul pe venit, nu aveti facilitati fiscale.
In cazul dvs. se pune problema naturii transferului catre mama dvs. Daca este vorba de renuntarea la succesiune, mama dvs. este mostenitorul si in functie de termen (pana la 2 ani sau mai mult) rezulta si cota de impozit aplicabila (0% sau 1%), daca este vorba de un transfer cu titlul de donaţie între rude şi afini până la gradul al III-lea inclusiv, de asemenea nu se datoreaza impozit.
"Ati mai vazut vreodata asa o prabusire?"- Anthony Quinn in "Zorba grecul", ultima replica

Pai totul e maxim in povestea lui Zorba, si slabiciunea si dragostea de viata si ... prabusirea.
Si e perpetuu totul desi se duce, e si trist si vesel, si dulce si amar, si inger si.....

Răspuns la discuția impozit pe actiuni la BVB
Atentie , nu mai exista diferenţierea sistemului de impunere (cota de impunere aici) in functie de perioada de detinere a titlurilor de valoare (din 1 iulie 2010).
Contractul de arenda se incheie in forma scrisa si se inregistreaza si la organul fiscal de domicililu al arendatorului (cel care da in arenta teren si alte bunuri agricole si obtine veniturile din arenda).
Aspect fiscal:
Impozitul pe veniturile din arendă se calculează prin reținere la sursă de către plătitorii de venit (arendas) la momentul plății venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net (venit brut-25%cheltuieli). Impozitul este final si se plateste până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reținut.(Arendasul depune formular 100 si anual formular 205).Arendatorul nu are in acest caz obligatii directe de plata sau declarare.

În cazul în care optează pentru determinarea venitului net din arendă în sistem real, arendatorul este obligat să precizeze în scris, în contractul încheiat, la momentul încheierii acestuia. Modalitatea de impunere aleasă este aplicabilă pentru toate veniturile realizate în baza contractului/raportului juridic respectiv. In aceasta situatie arendatorul (care da in arenda) depune formularul 220 si 200.Impozitul se stabileste de organul fiscal.
In ceea ce priveste veniturile arendasului, daca acesta este persoana fizica, depinde care e obiectul de activitate.
Daca sunt veniturile realizate sunt venituri din agricultura prevazute la art.71 din Cod fiscal sunt supuse impozitului pe venit (sere, solarii, produse agricole valorificate prin unitati speciale de colectare etc. vedeti articolul integral) , se depune formularul 221 sau 220 si 200 , dupa caz. Impozitul se stabileste de organul fiscal.
Daca sunt venituri din agricultura, altele decat cele de la art.71 sunt venituri neimpozabile, nu se declara si impoziteaza.

Referitor la aspectul juridic, poate va va raspunde cineva pe NOUL COD CIVIL in care se reglemeteaza acest raport si contract de locatiune.
Contractele se inregistraza la Consiliul local si cred ca nu este permisa subarendarea.
Nu platiti nimic.Depuneti cerere la administratia financiara pentru desfiintarea deciziei de impunere, prezentati documente justificative din care rezulta data radierii (nr de inregistrare etc, pastrati o copie ).
Ar trebui sa se rezolve, caci impunerea s/a facut fara temei, informatia privind radierea PFA ar fi trebuit sa fie cunoscuta de administratie caci ORC transmite aceste informatii.
Daca nu rezolvati, adresati/va ANAF, cu descrierea situatiei, caci titlul de creanta nu are temei.S/au mai rezolvat cazuri.
Răspuns la discuția impozit pe venit p.f.
In cazul in care sunteti impus pe norma de venit, impozitul stabilit (1000 lei) este impozit final, Daca venitul efectiv realizat este mai mare/mai mic decat norma de venit nu veti restitui/primi nicio diferenta. Aveati insa posibilitatea sa optati pentru sistemul real de impunere, iar daca va avantajeaza o veti face la inceputul anului viitor.
In cazul in care 6500 nu e norma de venit ci venit estimat (sunteti impus in sistem real adica) vedeti raspunsul dnei Gabrielle.
Stabiliti natura contractului, pentru a vedea obligatiile fiscale pentru veniturile platite.
- Pentru impozit pe venit, obligatia de retinere la sursa a impozitului este prevazuta in OMFP 247/2012:
(2) Platitorii de venituri au obligatia de a calcula, retine si vira impozit prin retinere la sursa in baza art. 52 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I a prezentului ordin in cazul veniturilor platite beneficiarilor, in baza urmatoarelor tipuri de contracte:
‐ contracte de comision, mandat comercial si de consignatie, calificate drept contracte civile dupa data de 1 octombrie 2011, precum si in cazul contractului de agent;
‐ contractelor/conventiilor civile, care atat inainte cat si dupa intrarea in vigoare a Codului civil au aceeasi natura juridica.
- Pentru contributii sociale, pana la data de 1 iulie 2012 - OUG nr.58/2010
În sistemul public de pensii şi în sistemul asigurărilor pentru şomaj, sunt considerate venituri de natură profesională, altele decât cele de natură salarială:
- veniturile rezultate din activităţi profesionale desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor încheiate potrivit Codului civil.
Obligatiile se refera la contributiile individuale de asigurari sociale si somaj, dar cititi textul ordonantei indicate pentru a vedea toate exceptiile si modul de stabilire a contributiilor, daca acestea se datoreaza in speta dvs.
Dupa data de 1 iulie 2012, pentru contributii vedeti Cap. II de la Titlul IX indice 2 din Cod fiscal, obligatiile de retinere la sursa se refera la CAS si CASS (contributii individuale numai).
Opinia mea este ca venitul realizat, de fapt castigul, se impoziteaza potrivit art.67 Cod fiscal, ca venit din investitii, iar pe partea veniturilor salariale nu apar avantaje taxabile ca urmare a tranzactionarii valorilor respective.
In cazul transferurulir titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise, persoana fizica stabileste , declara(formular 225) si plateste impozitul (16%).
Scutirea de impozit pe dividende se aplica numai perntru beneficiarii de venit, persoane juridice rezidente într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau în unul dintre statele Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, respectiv Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei (ori unui sediu permanent al unei întreprinderi din statele enumerate) in conditiile cumulative de la Titul V din Cod fiscal. (cota participatie etc.).
In cazul in care nu sunt aplicabile nici dispozitiile conventiei de evitare a dublei impuneri, cota de impozit este 16%, iar termenul de plata si declarare a impozitului este 25 a lunii urmatoare platii venitului.
Nu aveti scutire pentru impozitulpe dividende pentru cazul descris.