avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 562 soluții astăzi
Forum Activitate Nivea

Activitate Nivea

domnul Latka poate vreti sa aflati mai multe si sa va dati cu parerea.
LINK SEMINAR Noul regulament privind repartizarea consumurilor de energie termică între consumatorii din imobilele de tip condominiu, în cazul folosirii sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire şi apă caldă de consum 24 aprilie 2024

Va asteptam.
Mai jos aveti link-ul.

MIHAI MEREUȚĂ is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Noul regulament privind repartizarea consumurilor de energie termică între consumatorii din imobilele de tip condominiu
Time: Apr 24, 2024 10:00 Bucharest

Join Zoom Meeting
[ link extern ]

Meeting ID: 837 5057 1428

Cu deosebit respect,
Mihai Mereuta
Asociatia de proprietari prin adunarea generala stabileste daca vor sau nu sa instaleze repartitoare.
Aplicarea legii a fost amanata de 6 ori pana acum asa ca stati linistiti ca oricum platit mai putin fara repartitoare decat cu. repartitoare.
Un proprietar nu isi poate pune repartitoare singur ca nu are de ce . Ele repartieaa caldura blocului in functe de anumiti factori.
Nu e nici o hotie .Salariul femei de serviciu este achitat de toti.
Intretinerea ligtului este pentru toti.Legea e lege. Mai exact legea 196 /2018
[ link extern ]
Conventia este pentru stabilirea unor cheltuieli care sunt peste normal . Adica daca erati o firma de exemplu in bloc un cabinet de stomatologie unde urca zilnic zeci de oameni de acolo nu sut mereu decat 3 4 persoane constant se face o conventie in care zice va trecem 25 persoane pentru calcul lift ca atat am observat noi zilnic si noi pentru ele platim la lift in plus.
Iar la apa calda si rece la fel 25 persoane ca va curge apa constant si se spala toti pe maini cand ajung.

Sau daca erati un spatiu de ex AVON unde vin 100 insi zilnic (la lift) dar la apa le trecem 20 insi ca nu toti consuma ca la un cabinet medical.

Convenție individuală de facturare - act juridic încheiat între un furnizor de servicii de utilități publice, asociația de proprietari și un proprietar individual din condominiu, anexă la contractul de furnizare a serviciilor de utilități publice încheiat între un furnizor de servicii de utilități publice și asociația de proprietari, prin care se stabilesc condițiile de furnizare, utilizare, facturare și plată a serviciilor de utilități publice furnizate la nivel de utilizator individual din cadrul unui condominiu;
Face curat la gunoi la fel ca pentru orice alt locatar. Ce ati vrea sa va spele geamurile? Ar trebui sa faca curat si in fata blocului indiferent ca e esplanada sau nu. Daca e curat si poate nu e cazul nu inseamna ca nu e treaba ei sa faca.


Conventia va faceau daca era cazul de cheltuieli extra de exemplu :
Poate ca spatiu comercial produceti ginoi mai mult decat 2 3 insi cat sunt acolo zilnic si atunci va spun ca va trec 10 insi.
3 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Aoleu domnule Latka!
Scris nu insemna email. Ati vazut linkul pus cu discutiile din parlament referitoare la email?
de unde si pana unde? Sa aduca domne banii de acasa presedintele sa faca lunar un fond din care sa achite scrisorile.
Asociatia de proprietari e formata din locatari.. E normal sa platesca un locatar pentru altul?


Intotdeuna orice cheltuiala este achitata de cel care a cauzat-o!
Editat de moderator: textul ulterior era off topic
Redirectionati teava care duce la fosa spre canalizare si atâta, indiferent ca unul nu dorește.
Nu contează ca merge si țeavă vecinului care nu dorește.
Pe el îl interesează probabil sa nu plătească nici costuri cu noua rebranșare si cu noua canalizare lunare la firma respectivă.
Nu il bagati la plata redirectionarii si gata. plătit dv ceilalți 3 si atât.
Ce de la apa nu au de unde ști cine ce deversează în acea canalizare si oricum vor fi 3 plătitori lunar.
Pe cel ce nu dorește nu îl va afecta si în plus ii veți comunica ca el nu va mai avea nici un cost cu canalizarea sa u golirea fosei si gata.

Cu prima ocazie când îl prindeți ca vrea ceva îl taxați din urma.
Daca nu dori asta faceți asociație de proprietari si ii obligați legal si va plăti de plânge.
Puteti sa îl amenințați si cu asta.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu este obligatoriu sa scrie produsele cu amănuntul.
De exemplu la farmacie veterinara când cumperi scrie fitosanitare.
La altele magazine scrie doar ustensile când cumperi produse curățenie.
La altele produse de curățenie.
Faptul ca el a emis o factura către asociație e problema lui si a firmei lui mai ales acum ca intervine "e factura."
Asociatia o ia ca atare si daca președintelui sau unui membru din comitet sau cenzor nu ii convine prețul îl poate trimite sa cumpere de unde doriți METRO Kaufland ETC.
Răspuns la discuția Documente cerute de adminstrator
Conform legii 196/2018
[ link extern ]
art 33 alineatul 6

6) La încheierea actului autentic sau, după caz, la pronunțarea hotărârii judecătorești ori a încheierii actului de adjudecare, notarul public sau, după caz, instanța de judecată ori executorul judecătoresc va menționa în act că noului proprietar îi revine obligația să prezinte președintelui asociației de proprietari, în termen de 10 zile lucrătoare de la efectuarea transferului dreptului de proprietate, informațiile necesare, conform actelor de proprietate, în vederea calculului cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari pentru respectiva locuință sau pentru spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință, și datele de contact ale proprietarului.

așa ca va duceți dv la plimbare cu CI si actele de proprietate la președinte. Iar daca sunteți chiriaș cu CI la președintele asociației de proprietari.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Conform ordinului 18 ANRE la gaze se restituie contravaloare unui bransament mediu. l a fel si la electricitate. În ATR trebuia sa va scrie asta.
Nu exista sa va recuperați banii integral. Doar la apa branșamentul ar trebuii sa fie complet gratuit iar la gaze si electricitate parțial gratuit conform ordinelor 18 gaze respectiv electricitate.
Ordinul 343/2010 este baza si calculul îl poate face doar. o firma autorizată anrsc. ISTA TECHEM etc....
Pentru a face un spațiu care implica produse alimentare va trebuie la acte de plângeți. În primul rând întrebați asociația de proprietari din blocul respectiv si vecinii de deasupra daca sunt de acord si daca semnează în cazu în care va apucați,
Eu zic sa va lăsați păgubaș daca spațiul este în cadrul unei asociații de proprietari întrucât se pot răzgândi oamenii si după ce faceți restaurant sau spațiu alimentar daca nu le convine si ii deranjează.
Adică investiți bani degeaba.