avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 726 soluții astăzi
Forum Activitate old_cipi

Activitate old_cipi

Răspuns la discuția Act constitutiv actualizat
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Formula de inceput pentru ACTUL CONSTITUTIV AL SOCIETATII COMERCIALE " " S,R,L. este:

In baza art. 204, alin. (4) din legea 31 din 1990 republicata si modificata, societatea comerciala " " SRL isi continua activitatea in conformitate cu prevederile prezentului act constitutiv de societate actualizat.

I. Asociat unic: .......
II. Forma judica: ....

Alin (4) ne spune ca nu trebuie reprodusa istoria ci trebuie inscrisa situatia actuala.
Este grozav să poți să citești printre rânduri dar este un păcat să nu ai răbdarea să citești mai întâi rândurile.

Pentru o firma de proiectare cu 310 angajati proiectanti, 1 angajat, specialist in domeniul securității și sănătății în muncă, reprezintă 1/310 = 0,32 % din personal și, oricât de bine ar fi plătit, cel mult 0,5% din cheltuiala salarială. Este prea mult pentru această activitate? Sunteți proiectanți? Atunci cu siguranță știți semnificația acestor cifre!

Nu cred că nu aveți în cadrul firmei: 1 secretara, 1 femeie de serviciu, 1 șofer, 1 contabil, ... Nu continui ideea.

Obligativitatea constituirii la nivelul firmei a Serviciului Intern de Prevenire și Protecție (SIPP) este argumentată și documentată în intervențiile anterioare.

Aici încep precizările mele:
Conform art. 25. si 26. din Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea de Guvern nr. 1425/2006:
SIPP trebuie să aibă la dispoziţie resursele materiale şi umane necesare pentru îndeplinirea activităţilor de prevenire şi protecţie desfăşurate în întreprindere. Angajatorul va stabili structura SIPP în funcţie de mărimea întreprinderii şi/sau unităţii şi/sau riscurile la care sunt expuşi lucrătorii ...
Angajatorul știe care sunt activităţile de prevenire şi protecţie (adică art. 15. alin.(1) - (33) din Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006 și, cunoaște Lista documentelor solicitate de ITM la control în domeniul SSM. Măsura și răspunderea este la el.

Dacă angajatorul decide astfel, SIPP poate fi format dintr-un singur lucrător, caz în care acesta este și conducătorul serviciului.
Lucrătorul are contract individual de muncă cu normă întreagă și are nivelul de pregătire corespunzător postului.

Dacă angajatorului tot i se par prea puține activități pentru un post, conform art. 24. alin (2) din Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006:
Lucrătorii din cadrul serviciului intern de prevenire şi protecţie trebuie să desfăşoare numai activităţi de prevenire şi protecţie şi cel mult activităţi complementare cum ar fi:
- prevenirea şi stingerea incendiilor;
- protecţia mediului
.
Să nu-mi spuneți că în domeniul Situațiilor de Urgență stați mai bine! Dar cu gestiunea deșeurilor?

Cât despre cei 3 reprezentanţii ai lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii și sănătăţii, menbri în Comitetul de Securitate și Sănătate în Muncă (CSSM) constituit în condițiile legii în cadrul firmei, aceștia sunt: "reprezentanții lucrătorilor" aleși din rândul acestora pentru a-i reprezenta.
Exercițiu democratic! (Nu trebuie să angajați niște reprezentanți ai lucrătorilor!)

După ce au fost aleși, reprezentanţii lucrătorilor ... trebuie să urmeze un program de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată de cel puţin 40 de ore. Programul de pregătire (cursul) se face în timpul programului de lucru, este timp de muncă și se face pe cheltuiala angajatorului.
Angajatorul are obligaţia să acorde fiecărui reprezentant al lucrătorilor în CSSM timpul necesar exercitării atribuţiilor specifice (10 ore pe lună în cazul firmei).
serenciucn a scris:

cine este obligat sa efectueze protectia muncii periodica in unitatile spitalicesti?


Răspuns:

Conducătorul locului de muncă are obligația efectuării instruirii periodice în domeniul securității și sănătății în muncă.

Conform art. 96. alin. (1) din Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea de Guvern nr. 1425/2006, instruirea periodică se efectuează de către conducătorul direct al locului de muncă.
(nu este abrogat)

Exercitarea autorității ierarhice este singura condiție impusă persoanei care efectuează instruirea.

Conform art. 80. din Normele Metodologice, angajatorul trebuie să dispună de programe de instruire - testare pentru conducătorii locurilor de muncă și pentru lucrători, pe meserii și activităti.

Deci:
Conducătorul locului de muncă beneficiază de o instruire specifică și are la dispoziție tot ce-i trebuie pentru a instrui lucrătorii.

Conducătorul locului de muncă trebuie să asigure însușirea de către lucrători a cunoștințelor și formarea deprinderilor practice profesionale și să nu admită la lucru nici o persoană care nu a fost instruită sau care nu și-a însusit cunoștințele necesare.

Toate atribuțiile și responsabilitățile sunt trecute în Fișa postului.

Instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă se efectuează în timpul programului de lucru. Perioada în care se desfășoară instruirea este considerată timp de muncă.


Nu pot să-mi imaginez asta în unitățile spitalicești din Romania.


Răspunsul este deja dat. Să mai citim o data:

- cel mult o lună
Personalul (didactic sau nu) care sprijină serviciile de urgenţă (structurile de răspuns) în cazul producerii situaţiilor de urgenţă.
Este vorba de personalul care, potrivit Planului de Intervenție în caz de incendiu (avizat de Inspectoratul pentru Situții de Urgență al județului ...) și conform organizării apărării impotriva incendiilor pe locurile de muncă (aprobată de conducerea instituției) este nominalizat cu aceste responsabilități, adică alarmare, evacuare, stingătoare, prim ajutor, etc. Aceasta categorie de personal trebuie să beneficieze de instruire specifică, teoretică și practică.
Semestrial se fac exerciții de intervenție. Se impun criterii de evaluare (timpi de răspuns, nivel de acoperire a riscurilor, etc.)

- 1-3 luni sau 3-6 luni deci 3 luni
Personalul care nu este în prima categorie.
Răspuns la discuția Loc de munca periculos
Nu!

Eu i-am spus sa scrie informarea catre CSSM sau Reprezentantii lucratorilor si cominicarea catre ITM.

Toate celelalte sunt pentru a realiza importanta actiunii sale. Pentru el.
Si sa nu renunte. Muntii se muta din loc piatra cu piatra.

Răspuns la discuția Loc de munca periculos
Nu spun că angajatorul nu are răspundere. Ba are. Să si-o poarte sănatos!

Pana sa termin eu postarea d-l gigipopa a scris. Totul este corect.

Eu vorbesc cu lucrătorul.
Partea lui de participare este partea lui de vina.
El trebuie să știe, să se teamă și să se ferească!
Nu asta înseamnă Securitate si Sănatate în muncă? Lucru în condiții de siguranță.

Deci:
Legea 319/2006
Obligaţiile lucrătorilor
Art. 22. - Fiecare lucrător trebuie să îşi desfăşoare activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.

Infracţiuni
Art. 38. - (1) Nerespectarea de către orice persoană a obligaţiilor şi a măsurilor stabilite cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă, dacă prin aceasta se creează un pericol grav şi iminent de producere a unui accident de muncă ... constituie infracţiune şi se pedepseşte ...
(3) Dacă nerespectarea constă în repunerea în funcţiune a instalaţiilor, maşinilor şi utilajelor, anterior eliminării tuturor deficienţelor pentru care s-a luat măsura opririi lor, pedeapsa este închisoarea ...
(4) Faptele prevăzute la alin. (1) şi (3) săvârşite din culpă se pedepsesc cu închisoare ...sau cu amendă.

Codul de Procedură Penala:
Culpa este atitudinea psihică a făptuitorului care prevede rezultatul faptei sale dar nu-l acceptă, considerând fără temei ca nu se va produce, ori nu prevede rezultatul faptei sale deși putea și trebuia să-l prevadă.

Asta dacă nu se intâmplă nimic. Doar se creează o stare de pericol. Dar dacă se întâmplă?
Cine a pornit macaraua?

Serios, nu țin cu ursul dar este nevoie de atenție mare!
Daca tine la locul lui de munca trebuie sa-l faca sigur. Pentru el si pentru familia lui.


Pentru d-l dragupfa:
Mulțumesc pentru apreciere.
Răspunsul meu este: din DEX 2009: " FABRICĂ - Întreprindere industrială care ... produse finite, în serie și în cantități mari." și din Dicționar de sinonime 2002: " FABRICĂ s. v. uzină."
Răspuns la discuția Loc de munca periculos
Lucrati intr-o fabrica. Asta inseamna mai mult de 50 de angajati. Conform art. 57 din Normele metodologice de aplicare a Legii 319 / 2006 trebuie sa fie constituit la nivelul firmei Comitetului de Securitate si Sanatate in munca. Daca sunt mai putini angajati atributiile specifice revin Reprezentantilor lucratorilor, cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Problema d-voastra nu este personala si deci nu trebuie abordata personal. Fabrica o sa mearga inainte cu sau fara un macaragiu.

Trebuie sa faceti instiintarea (prin registratura firmei) catre:
Comitetului de Securitate si Sanatate in munca / Reprezentantii lucratorilor, cu raspunderi specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca. Ei pot si trebuie sa rezolve problema.
Dupa inregistrare, o copie insotita de o adresa prin care solicitati sa se verifice inscrierea acestei probleme pe ordinea de zi a sedinei CSSM, le depuneti la registratura sau le trimiteti prin posta, la Inspectoratului Teritorial de Munca.

In alta ordine de idei:
Sunteti macaragiu. Sunteti autorizat ISCIR? Aveti autorizatia vizata in termen? Cine va autorizat? Pentru ce utilaj? Ce scrie in Fisa postului la d-voastra? Aveti Fisa de aptitudini (medicina muncii) cu mentiunea "Apt macaragiu" atasata la Fisa de instruire individuala?
Ce este utilizarea Instalatiilor mecanice de ridicat fara autorizare?
Mai sunteti macaragiu?

Asta nu inseamna ca trebuie sa renuntati. Incepeti cum am spus:
Adresa catre CSSM si instiintare la ITM.
Un SRL, platitor de TVA si cu obiect de activitate productie mobilier, detine un apartament achizitionat de la o persoana fizica in 1996, inregistrat cu valoarea de xx xxx lei, amortizat 80%. Nu s-a facut reevaluare.

Problema:
Firma doreste sa vanda apartamentul. Cumparatorul este persoana fizica.
Ce documente trebuie intocmite?
Sunt necesare acte, declaratii, taxe notariale?
Care este valoarea TVA?
O societate de leasing este de acord cu prelungirea duratei contractului prin reesalonarea valorii reziduale si se semneaza actul aditional la contract. Clientul, la randul lui societate comerciala solicita - prin completarea unei cereri pe formular tipizat - numere provizorii pentru intervalul de timp necesar reinmatricularii autovehicolului. Firma de leasing refuza sa onoreze aceasta cerere pe motiv ca nu vrea ea. Este legal?