avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 525 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters254339

Activitate ContSters254339

Cererea de înregistrare în Registrul operatorilor intracomunitari se soluţionează în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării cererii la organul fiscal competent.
Răspuns la discuția titlu de participare
Conform OMFP 3055/2009 pentru titlurile detinute pe termen lung :
"120 - Imobilizările financiare se prezintă în bilanţ la valoarea de intrare mai puţin ajustările cumulate pentru pierdere de valoare. "
Pentru titlurile detinute pe termen scurt :
149 - (1) Activele circulante trebuie evaluate la costul de achiziţie sau costul de producţie, după caz, cu respectarea prevederilor alin. (2) de mai jos.
(2) Ajustările de valoare se fac pentru activele circulante în vederea prezentării acestora la cea mai mică valoare de piaţă sau, în circumstanţe speciale, la o altă valoare minimă atribuibilă acestora la data bilanţului. "

Asadar in ambele situatii venitul se va recunoaste la cedare. In codul fiscal nu sunt prevederi speciale, asadar venitul il veti impozita atunci cand il realizati.
Daca totusi dvs incasati ceva(dobanda sau chiar cresterea de valoare) inainte de cedare atunci trebuie sa evidentiati venitul in momentul incasarii.
OUG 125/2011
Răspuns la discuția DREPTURI DE AUTOR
Conform art. 296 indice19 alin.1 si 2 "Persoanele fizice şi juridice prevăzute la art. 2963 lit. e), la care îşi desfăşoară activitatea sau se află în concediu medical persoanele prevăzute la art. 2963 lit. a) şi b), şi entităţile prevăzute la art. 2963 lit. f) şi g) sunt obligate să depună lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se datorează contribuţiile, Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate.
.....
2) În situaţia persoanelor prevăzute la art. 296 indice 3 lit. c), declararea contribuţiilor individuale de asigurări sociale se face de către plătitorul de venit, care în acest caz este asimilat angajatorului, prin depunerea declaraţiei prevăzute la alin. (1), până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care s-au plătit veniturile. "

Asadar pentru veniturile din drepturi de autor declaratia 112 se depune până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care s-au plătit veniturile si numai pentru lunile cand astfel de venituri exista. Vectorul dvs fiscal nu se modifica in aceasta situatie. Singura solutie penru dvs este sa faceti 2 declaratii 112 pentru fiecare catgorie de venit pentru lunile cand platiti drepturi de autor.

Cand scoateti banii din banca dvs faceti inregistrarile
581 Viramente interne = 5121 Banca in lei
5311 Casa in lei = 581 Viramente interne
Deci banii se muta din contul bancar al societatii in contul de casa al societatii.
Conform Ordonantei 15/2006 care reglemeneteaza plafonul de casa
nu mai exista limita de sold a contului de casa. Asadar puteti retrage banii din banca fara probleme.
Singura problema este ca la un eventual control al ANAF trebuie sa dovediti
ca soldul de casa este real.
Răspuns la discuția CHELTUIELI DEDUCTIBILE
m
Mai jos aveti baza legala pentru operatiunea pe care doriti sa o faceti. Din punct de vedere al impozitului pe profit ch.cu valoarea neamortizata a cladirii este deductibila fiscal integral daca imobilul nu a fost reevaluat in aceasta perioada.In cazul in care a fost reevaluat trebuie sa tratati rezerva din reevaluare conform art.22 alin 5 si 5 indice 1 din Codul fiscal.
In afara celor prezentate mai sus trebuie sa analizati tratamentul TVA-ului, in cazul in care ati dedus TVA la achizitie.


(15) Pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determină fără a lua în calcul amortizarea contabilă. Câştigurile sau pierderile rezultate din vânzarea ori din scoaterea din funcţiune a acestor mijloace fixe se calculează pe baza valorii fiscale a acestora, diminuată cu amortizarea fiscală. Pentru mijloacele fixe cu valoarea contabilă evidenţiată în sold la data de 31 decembrie 2003, amortizarea se calculează în baza valorii rămase neamortizată, pe durata normală de utilizare rămasă, folosindu-se metodele de amortizare aplicate până la această dată.

Punere în aplicare prin Normă metodologică de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal... din 22/01/2004 :
Norme metodologice:
715. Pentru determinarea valorii fiscale în cazul transferurilor terenurilor cu valoare contabilă, precum şi pentru determinarea valorii fiscale rămase neamortizate în cazul mijloacelor fixe amortizabile evidenţiate în sold la 31 decembrie 2003, în valoarea fiscală de la data intrării în patrimoniu se includ şi reevaluările efectuate, potrivit legii, până la acea dată.
Pentru determinarea valorii fiscale a terenurilor, respectiv a valorii fiscale rămase neamortizate în cazul mijloacelor fixe amortizabile, vor fi luate în calcul şi reevaluările contabile efectuate după data de 1 ianuarie 2007, precum şi partea rămasă neamortizată din reevaluările contabile efectuate în perioada 1 ianuarie 2004 - 31 decembrie 2006, evidenţiate la data de 31 decembrie 2006. Nu se recuperează prin intermediul amortizării fiscale reevaluările contabile efectuate după data de 1 ianuarie 2004 la mijloacele fixe amortizabile care nu mai au valoare fiscală rămasă neamortizată la data reevaluării.
În cazul în care ulterior datei de 31 decembrie 2003 se efectuează reevaluări care determină o descreştere a valorii acestora se procedează la o scădere a rezervei din reevaluare în limita soldului creditor al rezervei, în ordinea descrescătoare înregistrării rezervei, iar valoarea fiscală a terenurilor şi valoarea fiscală rămasă neamortizată a mijloacelor fixe amortizabile se recalculează corespunzător. În aceste situaţii, partea din rezerva din reevaluare care a fost anterior dedusă se include în veniturile impozabile ale perioadei în care se efectuează operaţiunile de reevaluare ulterioare datei de 31 decembrie 2003.
Prin valoarea fiscală rămasă neamortizată se înţelege diferenţa dintre valoarea fiscală la data intrării în patrimoniu şi valoarea amortizării fiscale. În valoarea fiscală la data intrării în patrimoniu se include şi taxa pe valoarea adăugată devenită nedeductibilă, potrivit prevederilor titlului VI.
716. În aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile înregistrate ca urmare a casării unui mijloc fix cu valoarea fiscală incomplet amortizată sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri impozabile.
Prin casarea unui mijloc fix se înţelege operaţia de scoatere din funcţiune a activului respectiv, urmată de dezmembrarea acestuia şi valorificarea părţilor componente rezultate, prin vânzare sau prin folosirea în activitatea curentă a contribuabilului.
Răspuns la discuția vanzare imobil
Avand in vedere ca dvs nu ati dedus amortizarea aferenta surplusului din reevaluare lucrurile sunt simple. Nu trebuie sa va supuneti art.22, alin.5 si 5 indice 1 din Codul fiscal.
La momentul vanzarii veti trece suma din 105 in contul 1065.
Totusi va trebui sa faceti calculul fiscal al valorii ramase neamortizate astfel incat sa determinati cat din valoarea ramasa neamortizata este aferenta costului istoric si cat este aferenta surplusului din reevaluare. Dupa acest calcul veti considera deductibila fiscal doar cheltuiala cu cedarea activului aferenta costului istoric.
Evident se poate face si altfel:
- sa considerati toata cheltuiala cu cedarea activului deductibila fiscal;
- sa faceti calculul fiscal la 105 iar partea ramasa neamortizata la data vanzarii sa fie considerata "element asimilat veniturilor" si impozitata ca atare.
Impactul asupra impozitului este acelas.
Impozitul pe venit anual este de 16%. Totusi platitorul de venit este obligat sa retina un impozit anticipat conform art.52 din Codul fiscal:
"Art. 52. - (1) Pentru următoarele venituri, plătitorii persoane juridice sau alte entităţi care au obligaţia de a conduce evidenţă contabilă au obligaţia de a calcula, de a reţine şi de a vira impozit prin reţinere la sursă, reprezentând plăţi anticipate, din veniturile plătite:
...
b) venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil, precum şi a contractelor de agent;
...
(2) Impozitul ce trebuie reţinut se stabileşte după cum urmează:
a) în cazul veniturilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-c), aplicând o cotă de impunere de 10% la venitul brut din care se deduc contribuţiile sociale obligatorii reţinute la sursă potrivit titlului IX2;
...
(3) Impozitul ce trebuie reţinut se virează la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost plătit venitul, cu excepţia impozitului aferent veniturilor prevăzute la alin. (1) lit. d), pentru care termenul de virare este reglementat potrivit titlului IV1."

Conform Art. 52 indice 1 contribuabilul poate opta pentru retinerea de catre platitorul de venit a impozitului final de 16% aplicat la venitul brut, caz in care nu mai este obligat la depunerea declaratiei anuale de venit - formular 200.

In ceea ce priveste contributiile pentru pensie si somaj, conform OUG 58/2010, art.III, alin.5: persoanele care au calitatea de pensionari nu doatoreaza aceste contributii.

In ceea ce priveste contributia pentru sanatate aceasta se datoreaza conform art.257 din Legea 95/2006. Pana la 01.07.2012 aceasta contributie se vireaza de catre persoana care realizeaza venitul la Casa de asigurari de sanatate. Incepand cu data de 01.07.2012 aceasta contribuitie se va retine de catre platitorul de venit. Cota este de 5.5%.
Răspuns la discuția contract de colaborare-chirie
Daca nu ati dedus TVA la cumparare sau modernizare nu este cazul sa faceti ajustare. Problema este ca trebuie sa aplicati pro-rata pentru TVA-ul deductibil, conform art. 147 din Codul fiscal.
" Art. 147. - (1) Persoana impozabilă care realizează sau urmează să realizeze atât operaţiuni care dau drept de deducere, cât şi operaţiuni care nu dau drept de deducere este denumită în continuare persoană impozabilă cu regim mixt. Persoana care realizează atât operaţiuni pentru care nu are calitatea de persoană impozabilă, în conformitate cu prevederile art. 127, cât şi operaţiuni pentru care are calitatea de persoană impozabilă este denumită persoană parţial impozabilă.
(2) Dreptul de deducere a taxei deductibile aferente achiziţiilor efectuate de către o persoană impozabilă cu regim mixt se determină conform prezentului articol. Persoana parţial impozabilă nu are drept de deducere pentru achiziţiile destinate activităţii pentru care nu are calitatea de persoană impozabilă. Dacă persoana parţial impozabilă desfăşoară activităţi în calitate de persoană impozabilă, din care rezultă atât operaţiuni cu drept de deducere, cât şi operaţiuni fără drept de deducere, este considerată persoană impozabilă mixtă pentru respectivele activităţi şi aplică prevederile prezentului articol. În condiţiile stabilite prin norme, persoana parţial impozabilă poate solicita aplicarea unei pro-rata speciale în situaţia în care nu poate ţine evidenţe separate pentru activitatea desfăşurată în calitate de persoană impozabilă şi pentru activitatea pentru care nu are calitatea de persoană impozabilă.
(3) Achiziţiile destinate exclusiv realizării de operaţiuni care permit exercitarea dreptului de deducere, inclusiv de investiţii destinate realizării de astfel de operaţiuni, se înscriu într-o coloană distinctă din jurnalul pentru cumpărări, iar taxa deductibilă aferentă acestora se deduce integral.
(4) Achiziţiile destinate exclusiv realizării de operaţiuni care nu dau drept de deducere, precum şi de investiţii care sunt destinate realizării de astfel de operaţiuni se înscriu într-o coloană distinctă din jurnalul pentru cumpărări pentru aceste operaţiuni, iar taxa deductibilă aferentă acestora nu se deduce.
(5) Achiziţiile pentru care nu se cunoaşte destinaţia, respectiv dacă vor fi utilizate pentru realizarea de operaţiuni care dau drept de deducere sau pentru operaţiuni care nu dau drept de deducere, ori pentru care nu se poate determina proporţia în care sunt sau vor fi utilizate pentru operaţiuni care dau drept de deducere şi operaţiuni care nu dau drept de deducere se evidenţiază într-o coloană distinctă din jurnalul pentru cumpărări, iar taxa deductibilă aferentă acestor achiziţii se deduce pe bază de pro-rata."

Asadar, daca puteti distinge exact achizitiile destinate operatiunilor taxabile de cele destinate operatiunilor netaxabile, puteti tine evidente separate si nu este cazul sa calculati pro-rata.
Daca nu puteti face aceasta distinctie atunci trebuie sa calculati pro-rata si sa faceti deudcerea TVA pentru toate achizitiile pe baza acesteia.