avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Activitate mvaduva

Activitate mvaduva

La momentul declararii falimentului RADET (Noiembrie 2019) Tribunalul Bucuresti judeca un apel ridicat de RADET impotriva unei hotarari judecatoresti favorabile mie.

Putin dupa acea data, apelul a fost respins si a ramas definitiva pt RADET o obligatie de a face + plata unor despagubiri financiare.

Va rog sa ma ajutati sa imi explicati ce pretentii pot avea in relatie cu noua companie infiintata in locul RADET falimentar, pentru a se pune in executie obligatia de a face (este vorba de o debransare) si de a primi despagubirea financiara, hotarate definitiv in instanta.

Multumesc
Buna ziua,

Extras de pe pagina drpciv.ro :

<<<
In conformitate cu prevederile art.14 din Decretul Președintelui României nr. 195 din data de 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expira pe perioada stării de urgență.

În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor teritoriale, respectiv: permisele de conducere, autorizațiile de circulație provizorie precum și dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere care vor expira pe perioada stării de urgență vor fi considerate valabile pe întreg teritoriul României, până la încetarea stării de urgență.

Cererile de preschimbare pot fi depuse într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență – conform dispozițiilor art.12 alin.(1) din Ordonanța Militară nr.3 din 24.03.2020.
>>>


Sunt foarte clare urmatoarele detalii :
- vehicul cu autorizatie de circulatie temporara (numere rosii) a carui valabilitate expira *in timpul* perioadei starii de urgenta isi prelungeste valabilitatea pana la incetarea starii de urgenta
- se accepta cererile de preschimbare a acestor acte timp de 90 zile dupa incetarea starii de urgenta


Dar, nici unul din acestea nu inseamna ca in prima zi dupa incetarea starii de urgenta, actul de inmatriculare temporara (expirat de-acum undeva in timpul perioadei starii de urgenta) imi va mai da dreptul de circulatie pentru un timp, pana sa definitivez inmatricularea.

La prima citire ar fi insemnat ca 90 zile dupa incetarea starii de urgenta, eu voi putea folosi actul respectiv asa cum este. Dar asta cred ca este o asteptare falsa. Se poate sa fie nevoie sa ma prezint pentru a primi un nou act, la fel ca vechiul doar cu datele modificate / extinse.

Va rog clarificati,

Multumesc
Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati sa intepretez formularea "sa modifice" prezenta la inceputul HG 1588/2007 Art.12 lit.h) copiata mai jos.

Exista voci care sustin ca operatiunea de modificare a instalatiei se refera la cu totul altceva decat debransare (inchidere definitiva robinet -- in alte conditii, daca traiesti cu robinetul inchis, nu tb sa ceri nici un acord, nu ?). Mai exact, modificarea "constructiva" ar fi despre schimbarea diametrului conductei comune sau schimbarea traseului conductei comune.

Proprietarii apartamentelor din condominii care se deconecteaza definitiv de la instalatia comuna a blocului sunt obligati sa mearga sa ceara acordul furnizorului de utilitati, stiind ca debransarea este impotriva vointei furnizorului. Cum sa obtin acceptul cuiva care nu vrea sa accepte plecarea mea ? Nu are nici un sens.

Intelegerea mea este ca in decursul lui 2017, RADET Bucuresti nu a emis nici un proces verbal de debransare. Toti cei care au incercat debransarea indeplinind conditiile impuse de RADET au fost tergiversati / intarziati pe diverse motive.

Deci si prin urmare, o intelegere diferita a formularii "sa modifice" care nu se aplica celor ce se deconecteaza definitiv, ar permite proprietarilor sa se debranseze cu un instalator persoana fizica / juridica care sa efectueze operatiunea impreuna cu intocmirea unui proces verbal de debransare. Sigur ca restul de conditii din legea 325/2006 Art.30 vor trebui respectate. Astfel RADET ar fi exclus din discutie.

Ca sa fie clar pt toata lumea ca RADET nu vrea sa accepte plecarea utilizatorilor din sistem:

Procedura pe 2018 a devenit aproape imposibila stiind fereastra de 4 luni din 12 de "sezon cald" - intre 15 Aprilie si 15 August, in care depunerea dosarului este permisa. Primul pas din procedura este anuntarea intentiei de debransare. RADET refuza sa fie anuntat de intentie (atentie! anuntarea intentiei nu inseamna si finalul procesului, trebuie depus un intreg dosar cu zeci de puncte) si intoarce un raspuns scris de refuz pe motivul ca intentia a fost anuntata in sezonul rece.




---
Art. 12
Proprietarii membri ai asociatiei, pe langa drepturile si indatoririle prevazute in statutul asociatiei de proprietari, au si urmatoarele drepturi si obligatii:

h) sa modifice instalatiile de distributie a utilitatilor in interiorul unui condominiu sau al unui apartament din cadrul unui condominiu numai in conditiile legii, pe baza referatului tehnic de specialitate emis de furnizorul utilitatii, in care se arata efectele modificarii instalatiei respective. Pe baza acestui referat, comitetul executiv va hotari asupra efectuarii modificarii. In cazul producerii locale, la nivel de condominiu, a energiei termice si a apei calde de consum, nu este necesar referatul tehnic mentionat;
Ma pregatesc sa vand apartamentul si probabil cumparatorul va veni cu un credit ipotecar / prima casa. Cunosc un caz concret in care banca a cerut acte din istoric.
Buna ziua,

Detin un apartament dobandit prin Contract de Vanzare.

La momentul transferului am primit doar o parte din actele din istoricul apartamentului si acum incerc sa obtin copii legalizate dupa acele acte care imi lipsesc.

Vreau sa ma adresez unui birou notarial care a emis un Certificat de Mostenitor catre unul din fostii proprietari. Ulterior, acest fost proprietar a transferat bunul printr-un Contract de Donatie catre vanzatorul meu. Cel care a mostenit nu mai traieste acum.

Va rog sa imi spuneti daca biroul notarial este indreptatit sa imi refuze cererea.


Din legea 36/1995 actualizata, vezi Art.150 :
(10) Copii legalizate din arhiva biroului notarial de pe actele emise de notarul public se eliberează numai părţilor, succesorilor şi reprezentanţilor acestora, precum şi celor care justifică un drept sau un interes legitim. Fotocopierea se face de pe originalul din arhivă, cu toate menţiunile şi modificările aduse originalului până la data eliberării copiei legalizate.


Eu consider ca prezint un interes legitim, este corect ?

Multumesc
Sunt pe cale sa cumpar un apartament construit in 1971 la care vanzatorul nu detine intreg setul de acte a fostilor proprietari. Tot ce detine este un act de donatie cu uzufruct viager in baza caruia s-au operat multiple inscrieri in cartea funciara (cel mai nou, s-au radiat sarcinile existente -- uzufructul). Au fost depuse toate actele la notar in vederea contractului de vanzare-cumparare, blocarii cartii funciare, etc.

Tranzactia va fi cash, deci nu beneficiez de verificarile aditionale aduse de o banca.

Am o oarecare teama legata de lipsa actelor din istoric, si in ce fel ar putea sa ma afecteze pe viitor in ideea ca la un moment dat voi vinde ceea ce cumpar. Stiind ca blocul a fost construit in 1971, este cazul sa ma gandesc la legea 10/2001 modificata, sau la legea 112 ?


Fapte presupus adevarate (din cele explicate de vanzator):

- actul de proprietate pe baza caruia a avut loc actul de donatie, in original, a fost retinut de notarul la care s-a facut autentificarea. vanzatorul are o copie xerox simpla

- apartamentul a fost detinut neintrerupt incepand din 1973 de cei care au donat. ei au obtinut apartamentul in urma unei licitatii. se pare ca o alta persoana nu si-a indeplinit indatoririle (plata ratelor?) si a fost scos afara de un executor judecatoresc. oare acea persoana sau mostenitorii ei, ar putea ridica pretentii acum ?


Intrebari:

1) Sesizati vre-o problema in cele de mai sus ?

2) Nu imi este clar cand au devenit proprietari cei care au facut donatia (si nu chiriasi). In anii respectivi lumea mai mult inchiria apartamente. Erau putini proprietari de apartamente. Este nevoie de o chitanta care arata ca s-au terminat de platit ratele ?

3) Notarul va face vre-un fel de verificari legate de istoric, sau doar se bazeaza pe ultimul act, care desigur este valid ?

4) Vom putea incheia transferul de proprietate in conditiile date? Notarul nu a ridicat pana acum nici o observatie.


Vanzatorul refuza vehement sa incerce sa aduca respectivele acte (chiar si in duplicat) pe motiv ca este multa bataie de cap si dureaza.




Multumesc pentru ajutor!
Buna seara,
Va rog sa ma ajutati, am problema delicata.

Bunicii mei au avut doi copii. Tatal meu este unul dintre ei. Ambii bunici au decedat acum mai multi ani. Intai bunica dupa bunicul. Dupa primul deces a avut loc stabilirea succesiunii intre parintele supravietuitor si cei doi copii (fratii). Dupa decesul celui de-al doilea parinte nu s-a mai deschis succesiunea. Unul dintre frati este pus sub interdictie si are instituit un reprezentant legal. Celalalt fiu se bucura de situatie, inchiriaza casa si se poarta ca si cum ar fi unicul proprietar. Nu vrea sa deschida succesiunea nici dupa multi ani, ignorand intrebarile mele.

Va rog mult sa ma ajutati sa imi spuneti cine poate depune dosarul pentru deschiderea succesiunii? Doar unul dintre cei direct implicati (fratele sau reprezentantul legal al tatalui meu)? Sau orice alta persoana interesata (eu)?

Daca am dreptul legal, care sunt pasii necesari? Ce acte ar trebui sa aduc? Cum obtin acces la acte, am dreptul sa le cer institutiilor in drept?

Va multumesc in avans si o seara frumoasa,
Miha