avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 217 soluții astăzi
Forum Activitate costache80

Activitate costache80

Va rog sa-mi spuneti care este textul legal care reglementeaza dobandirea calitatii de executor fiscal pentru persoanele care nu sunt angajate la ANAF. Precizez ca exista institutii publice (altele decat ANAF) care in regulamentul de organizare si functionare prevad ca angajatii care au atributii in activitatea de executare silita sunt imputerniciti in fata debitorului si a tertilor prin legitimatie speciala de executor fiscal. Or, conform Ordinului ANAF nr. 781-2007, executorii fiscali sunt persoane angajate in cadrul compartimentelor de specialisti de la nivelul unitatilor fiscale teritoriale subordonate Ministerului Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala (art. 2 din Ordinul 781/2007).
In aceste conditii, cum pot unii angajati ai altor institutii decat cele subordonate Ministerului Finantelor (de exemplu din institutii subordonate ministerului mediului sau ministerului muncii) sa dobandeasca calitatea de executor fiscal? Ce act normativ reglementeaza aceasta situatie?Va multumesc.
As avea o intrebare in ceea ce priveste posibilitatea unei institutii publice de a imputa unui agent constatator (este vorba de institutia unde persoana in cauza a fost angajata) sanctiunea cu amenda contraventionala pe care respectivul agent constatator a aplicat-o contravenientului dar in cazul careia instanta a constatat intervenita prescriptia executarii amenzii contraventionale.
Situatia este in felul urmator. Un agent constatator a aplicat o sanctiune cu amenda contraventionala unei societati comerciale. Societatea comerciala a contestat amenda in instanta iar instanta a constatat ca a intervenit prescriptia executarii amenzii contraventionale si a exonerat societatea comerciala in cauza de la plata amenzii contraventionale.
Intrebarea mea este: in baza carui temei legal conducatorul institutiei poate sa impute agentului constatator amenda in cauza, avand in vedere ca din culpa acestuia (nu a comunicat procesul verbal de contraventie in termenul de o luna) instanta a constatat intervenirea prescriptiei amenzii contraventionale? Precizez ca agentul constatator este si functionar public iar suma din amenda s-ar fi facut venit integral la bugetul de stat. De asemenea, in prezent, functionarul public in cauza nu mai este angajat la institutia in care a avut calitatea de functionar public atunci cand a aplicat amenda. Conform art. 84 din Legea nr. 188/1999, aceasta situatie nu se incadreaza printre cazurile in care se poate angaja raspunderea civila a functionarului public.
In concluzie, va rog sa-mi spuneti care este textul legal in baza caruia unui functionar public care a fost si agent constatator (conform OG nr. 2/2001) ii poate fi imputata amenda pe care a aplicat-o si care nu mai poate fi pusa in aplicare din culpa lui deoarece s-a constatat interventia prescriptiei executarii sanctiunii amenzii contraventionale (procesul verbal nu a fost comunicat in termenul de o luna prevazut in OG 2/2001)? Va multumesc!
Va rog sa-mi spuneti daca dupa noul C. Proc. Civ. Tribunalul este prima instanta de contencios administrativ? Este vorba de contestarea unei decizii de sanctionare disciplinara a unui functionar public, care se contesta la instanta de contencios administrativ. In acest caz, care este instanta de contencios administrativ, TRIBUNALUL? Exista vreun text legal unde sa se specifice acest lucru expres?Va multumesc.
Va rog sa-mi spuneti care este termenul in care se poate contesta o sanctiune disciplinara aplicata unui functionar public de conducatorul unei institutii publice, in urma propunerii comisiei de disciplina? Precizez ca sanctiunea disciplinara propusa de comisia de disciplina este mustrare scrisa. De asemenea, care este instanta de contencios administrativ competenta sa solutioneze o astfel de contestatie, cumva tribunalul in raza teritoriala a caruia se afla domiciliul functionarului public sanctionat?
Am constatat ca la art. 23 alin. 1 litera c) din H.G. nr. 1344/2007, se mentioneaza ca, comisia de disciplina propune mentinerea sau anularea sanctiunii disciplinare prevazute la art. 77 alin. 3 litera a) din Legea nr. 188/1999 (Statutul functionarilor publici), in cazul in care aceasta a fost contestata la conducatorul autoritatii sau institutiei publice. Nu inteleg, cum vine asta, adica dupa ce conducatorul institutiei aplica o mustrare scrisa ca urmare a propunerii comisiei de disciplina, tot comisia de disciplina propune mentinerea sau anularea acestei mustrari scrise?
Am de asemenea o alta nelamurire, mai precis contestarea deciziei prin care se aplica o mustrare scrisa se face cu plangere prealabila sau fara plangere prealabila. Nici in Legea 188/1999 si nici in HG 1344/2007 nu se precizeaza exact daca in acest caz este sau nu este nevoie de plangere prealabila. Nicaieri nu se mentioneaza daca este sau nu este nevoie de plangere prealabila in acest sens? Am gasit spete in care instentele au apreciat ca nu este nevoie de plangere prelabila si altele unde au apreciat ca este nevoie de plangere prealabila. Care este de fapt calea corecta de atac, cu sau fara plangere prealabila? Va multumesc!
Avand in vedere ca in noul Cod de Procedura Civila se mentioneaza faptul ca prin intampinare se propun dovezile cu care paratul se apara impotriva fiecarui capat de cerere, va rog sa-mi explicati daca inscrisurile cu care doresc sa ma apar pot fi anexate direct la intampinare (asa cum se facea pe baza vechiului C.PR.CIV.) sau acest lucru este interzis.
Ma refer in special la situatiile in care paratul solicita judecarea in lipsa si nu poate participa la primul termen de judecata. In acest caz, exista posibilitatea ca inscrisurile cu care ma apar sa le pot anexa la intampinare? Daca nu exista posibilitatea ca sa anexez inscrisurile la intampinare, atunci cum pot sa depun aceste inscrisuri la dosar avand in vedere ca nu pot participa la primul termen de judecata si doresc judecarea in lipsa? Va multumesc!
Am primit o citatie prin care am aflat ca s-a formulat o cerere de emiterea somatiei de plata. Asociatia de proprietari unde sunt presedinte a fost chemata in judecata in calitate de debitor. Compania care furnizeaza apa, urmareste in acest fel sa recupereze anumite sume pe care asociatia de proprietari unde sunt presedinte inca nu le-a achitat.
Pe citatie am vazut ca instanta a precizat faptul ca avem posibilitatea de a recurge la procedura medierii. Intrebarea mea este: ce trebuie sa faca asociatia de proprietari, pentru a anunta ca doreste sa recurga la procedura medierii? De asemenea, cand trebuie sa anunt instanta de judecata ca doresc sa urmez procedura medierii, in intampinarea pe care o voi face sau in alt mod? Pana cand trebuie sa recurg la procedura medierii, pana la primul termen de judecata, sau se poate face medierea si ulterior? Trebuie sa anunt si compania care furniyeaya apa ca vreau mediere sau este suficient daca scriu in intampinare? Exista vreun text legal care sa indice clar procedura pe care trebuie sa o urmeze o asociatie de proprietari in situatia in care doreste sa recurga la mediere? Va multumesc!
Va rog sa-mi precizati daca in situatia in care se formuleaza un recurs intemeiat pe art. 304 si art. 304 indice 1 din vechiul Cod de Procedură Civila, este necesar ca in cuprinsul recursului sa se mentioneze ca recursul se intemeiaza in drept pe VECHIUL Cod de Procedura Civila? Pentru a ma face mai bine inteles, care dintre variantele de mai jos este corectă?
1. In drept, ma intemeiez pe prevederile art. 304 si art. 304 indice 1 din Codul de Procedură Civila.
2. In drept ma intemeiez pe prevederile art. 304 si art. 304 indice 1 din VECHIUL Cod de Procedură Civila.
In concluzie, este necesar ca sa mentionez expres ca art. 304 si art. 304 indice 1 fac parte din Codul de Procedură Civila vechi, sau este suficient daca nu mai utilizez cuvantul vechi sau vreun sinonim al sau (sau o alta formulare de acest fel) Va multumesc!
Va rog sa-mi spuneti conform noului C. PROC. CIV, care este temeiul de drept pe care se intemeiaza apelul? Mai precis care articol/articole din C. Proc. Civ. trebuie invocate in cazul in care doresc sa fac un apel impotriva unei hotarari pronuntate in prima instanta? De exemplu, ma intereseaza cel mai mult daca doresc sa fac apel la o hotarare prin care s-a respins o plangere contraventionala, care este temeiul de drept (articolul din C. Proc. Civ) pe care trebuie sa-l introduc in cererea de apel? Va multumesc.
Va rog sa-mi spuneti daca Legea Contenciosului Administrativ nr. 554/2004 deroga de la prevederile Noului Cod de Procedura Civila in ceea ce priveste recursul. In Legea 554/2004 a ramas termenul de recurs de 15 zile pentru declararea recursului fata de 30 de zile in C. Proc. Civ.? De asemenea, in contencios administrativ nu va exista apel (in Legea 554/2004 nu se face nici macar o referire la calea de atac a apelului)? Daca nu va exista apel iar recursul nu are caracter devolutiv conform noului C.Proc. Civ., atunci inseamna ca recursul in contencios administrativ este aproape imposibil, fiind de cele mai multe ori inadmisibil, doarece motivele de recurs nu se incadreaza in motivele de casare de la art. 488 C. Pr. Civ.
Exista vreo alta interpretare a legislatiei cu privire la recursul in contencios administrativ decat cea pe care am prezentat-o mai sus? Va multumesc!
Va rog sa-mi spuneti daca un cenzor persoana fizica poate fi angajat in baza unei conventii civile conform art. 21 din Legea 230/2007, conform caruia
"Dacă dintre membrii asociaţiei de proprietari nu se poate alege un cenzor sau comisia de cenzori, atunci adunarea generală a proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari va mandata comitetul executiv pentru angajarea unui cenzor din afara asociaţiei de proprietari, persoană fizică ori juridică de specialitate, pe bază de contract sau convenţie de prestări de servicii." Sau nu se pot angaja decat persoane fizice autorizate?Va multumesc.