avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 592 soluții astăzi
Forum Activitate alisaelena

Activitate alisaelena

Buna dimineata! Ma puteti ajuta cu un model de contract de prestari servicii pentru servicii DPO-GDPR externalizat? Multumesc!
Răspuns la discuția Prime/vouchere de vacanta
Multumesc pentru raspuns.
Deci in primul rand trebuie sa existe un contract colectiv de munca. Daca societatea are pana in 15 angajati, nu este obligat sa faca un CCM,nu? Stiam ca e obligat la peste 21 de angajati?
Am citit legile referitoare la aceste prime/vouchere de vacanta, insa nu sunt lamurita de un lucru, repet: ii pot vira bani in cont doar cu mentiunea "prima de vacanta" fara sa fiu nevoita sa achizitionez vouchere? Este impozabila aceasta suma? Poate fi acordata si administratorului?
Buna ziua,
Un administrator al unei societati are un contract de comodat cu o ruda, pentru cladirea in care isi desfasoara activitatea.
Este posibila rezilierea acestui contract de comodat si inlocuirea lui cu un contract de inchiriere, intre aceleasi parti? Daca da, cum se reziliaza, printr-o conventie, cu acordul partilor (nefiind litigii sau neintelegeri intre parti)?
Un contract de inchiriere este necesar pentru deducerea ca si cheltuiala si diminuarea profitului societatii (rezultand impozite mai mici de plata).
Ruda respectiva, fiind o persoana fizica obisnuita, cum imi factureaza contravaloarea chiriei? Pur si simplu cumpara un facturier si chitantier dintr-o librarie si imi factureaza (fara tva, normal) sau ii dau banii pe o dispozitie de plata in care mentionez "c/v chirie"? Pentru mine, ca societate, reprezinta o cheltuiala si pot sa o deduc, indiferent daca am factura sau dispozitie de plata (sau ordin de plata daca suma este mai mare de 5000 lei),nu? Ea va avea in urma acestei situatii un venit din chirii si va trebui sa il declare la finante si sa plateasca impozit,nu? Cum se calculeaza acest impozit? Trebuie sa inregistreze contractul de inchiriere la finante?
Daca contractul de comodat se inlocuieste cu un contract de inchiriere, trebuie dus un exemplar (sau copie conform cu originalul) si la Registrul Comertului unde este infiintata firma, sau nu este necesar?

Multumesc!!
Buna ziua,
O societate comerciala poate acorda prime de vacanta salariatilor? Daca da, in ce conditii?
Tot ce am gasit pana acum este:
- faptul ca acestea se acorda in limita maxima a 6 salarii minime brute, adica 7500 lei acum (6*1250 lei).
-Am citit ca este deductibila dar este si impozabila aceasta suma, sau este scutita de impozit si contributii?
-pot fi acordate doar pentru turismul romanesc sau si pentru concedii in afara tarii?
-pot fi acordate doar sub forma de vouchere pe suport hartie sau electronic, sau poate fi virata pur si simplu contravloarea in bani in contul salariatului/ pe dispozitie de plata cu mentiunea "prima de vacanta" ?
-daca administratorul societatii este si angajat la propria firma (are contract), poate primi si acesta prima de concediu/vacanta, in aceleasi conditii?

Multumesc!
Discuție 070 PFA
Buna seara,
Am un pfa deschis in noiembrie 2015. Pe 8 decembrie 2015 am angajat o persoana care a renuntat dupa 10 zile prin art. 31 alin. 3-codul muncii. Alti salariati nu am avut si nu am in prezent. In acest caz, inteleg ca eu trebuie sa depun declaratia de inregistrare 070 pentru a putea depune 112 in ianuarie, pentru a plati contributiile aferente celor 10 zile lucrate de salariat. Cu ce data mentionez ca devin platitaore de contributii si etc, 8 decembrie? In cat timp trebuie sa depun 070? Si ce fac dupa 25 ianuarie, depun iar 070 in care mentionez ca nu am salariati, sau depun vreo luna, doua declaratia 112 pe zero si apoi daca ma decid ca nu mai angajez modific iar 070?

MULTUMESC!!
Discuție Declaratii PFA
Buna seara,

Am deschis un PFA cu obiect de activitate frizerie. Dupa obtinerea CUI-ului la ONRC trebuie sa ma duc in 15 zile la ANAF cu 220 si 600. Trebuie sa depun si Declaratia 070, de inregistrare fiscala tot in acest termen? Daca voi avea angajati voi depune si 070-mentiuni? Sau 070 voi depune doar cand voi avea salariati?
Cum se va depunde declaratia 112, lunar sau trimestrial?
Ce alte formulare/declaratii mai trebuiesc depuse si in ce termene?
Registrul jurnal de incasari si plati si registrul inventar mai trebuiesc vizate la ANAF, sau doar le cumpar de la o librarie?
Multumesc!
Buna ziua,
Am deschis un PFA avand ca activitate coafura-frizerie. Trebuie sa depun declaratia 220 privind venitul estimat in 15 zile de la infiintare (parca). Inteleg ca nu pot sa iau in calcul si cheltuielile pe care le am cu amenajarea spatiului respectiv, acestea ducand la o situatie in care cheltuielile mele sunt mult mai mai decat veniturile = pierdere. Am inteles ca trebuie neaparat sa declar un profit si ca este o suma minima pe care ANAF o accepta in declaratie. Care este aceasta suma? In ultimele 2 luni ale anului este clar ca nu putem vorbi de nici un profit.
Multumesc!
Buna seara,
Am un CIM incheiat pe o perioada determinata. Partile convin sa mai prelungeasca acest CIM prin act aditional cu inca o luna. Apoi convin sa mai prelungeasca prin act aditional cu inca o saptamana. Aproape de finalul perioadei, mai convin pentru inca o saptamana de prelungire. Sunt corecte aceste acte aditionale? Exista vreo limita prin care se interzice prelungirea cu doar cateva zile, atat timp cat partile convin astfel?
De asemenea, exista vreo perioada minima la un contract pe perioada determinata? Pot partile sa incheie un CIM doar pentru o saptamana, doua?
Multumesc!