avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1436 soluții astăzi
Forum Activitate BogdanGri

Activitate BogdanGri

Buna ziua

Da, ati inteles corect.

Cei cu apartamente mai mari platesc mai mult pentru curatenia partilor comune decat cei cu apartamente mai mici.
Buna ziua

Pe baza contractului de vanzare-cumparare, faceti solicitare la DGVBL pentru scoaterea acelui teren de pe rolul dvs fiscal. Atasati cererii copia contractului de vanzare-cumparare.

Insa depinde de cand ati vandut terenul. Conform codului fiscal, impozitul care se plateste in anul in curs este datorat de cel care a fost proprietar la 31 decembrie anul trecut.
Buna ziua

Dezvoltatorul blocului este si proprietar si membru al asociatiei?
Serviciul de cenzorat, dezvoltatorul il face in calitate de persoana fizica sau de firma?

Conform legii 196/2018, art. 53, lit a, cenzorul este ales sau revocat din functie de catre adunarea generală a proprietarilor membri ai asociației de proprietari.

Alte prevederi importante ale gelii 196/2018 privind cenzorii:
Articolul 46
(1) La adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenți un comitet executiv format din președintele asociației de proprietari și un număr par de membri, precum și un cenzor sau o comisie de cenzori și vor hotărî numărul membrilor acestora și durata mandatelor lor. Alegerea acestora se face cu jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenți. Durata mandatelor nu poate fi mai mare de 4 ani și pot fi reînnoite.
(2) Dacă dintre membrii asociației de proprietari nu se poate alege un cenzor, atunci adunarea generală a proprietarilor mandatează comitetul executiv pentru angajarea unui cenzor din afara asociației de proprietari, persoană fizică cu studii superioare în domeniul economic sau juridic ori persoană juridică cu domeniul de activitate contabilitate, audit financiar sau consultanță în domeniul fiscal, pe bază de contract individual de muncă sau, după caz, contract de prestări de servicii.
Articolul 60
(1) În cazul în care cenzorul/membrii comisiei de cenzori sunt persoane fizice, acestea trebuie să aibă cel puțin studii medii în domeniul economic sau studii în domeniul juridic.
(2) În cazul în care cenzorul este persoană juridică, acesta trebuie să aibă domeniul de activitate contabilitate, audit financiar sau consultanță în domeniul fiscal, conform legislației în vigoare.
Răspuns la discuția Plita electrica Altex - retur
Buna ziua

Daca au trecut cele 14 zile, legal magazinul nu mai poate fi obligat sa accepte returul decat in conditiile in care produsul respectiv este defect si nu poate fi reparat in termenul legal.

Tehnic nu este nevoie de circuit trifazat, toate plitele merg si pe monofazat, insa da, pentru a putea fi folosite la putere maxima atunci aveti nevoie de un circuit electric care sa poata suporta acel curent in conditii de siguranta.

De asemenea, unele plite pot fi configurate sa nu depaseasca o putere anume (maximul suportat de instalatia electrica).

Discutati cu un electrician autorizat ce optiuni aveti. Daca nu se poate sub nici o forma monta pe circuitul existent, atunci aveti optiunea de a o vinde pe una dintre platformele online si cu banii obtinuti sa cumparati alta care sa se potriveasca.
Buna ziua

Da, este o infractiune.

Pentru mine e de neinteles cum, daca ati dorit sa predati ceasul, nu l-ati predat lucratorilor de la controlul de securitate. Asta ar fi fost cea mai simpla, comoda si sigura solutie daca ati fi vrut sa ajutati. Sunt zeci de lucratori acolo, la maxim 2-3 metri distanta.
Buna ziua

In primul rand este vorba de legea 196/2018
In al doilea rand, conform acestei legi, costurile la care ati facut referire se impart pe cota-parte indiviza.
Legatura este art 85 din legea 196/2018.
Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service, reparații și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcției și în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuție și coloanele instalațiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a instalațiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalație de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deșeurilor menajere; structura de rezistență; fațadele; acoperișul și altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociației: salarii sau remunerații pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul care asigură curățenia etc.; indemnizații acordate membrilor asociației de proprietari ori persoanelor alese: președintele, membrii comitetului executiv și cenzorului/comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polițe de asigurări; cheltuieli cu produse și accesorii pentru curățenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.
Buna ziua

Pe scurt da, daca respecta legea.
Buna ziua

Legea nu impune din start existenta ofertelor sau a devizelor.

Conform legii 196/2018 (art 53, lit l) adunarea generală a proprietarilor membri ai asociației de proprietari poate stabili plafoanele minime de la care achiziționarea bunurilor sau contractarea serviciilor se face pe baza ofertelor operatorilor economici.

Deci depinde de ce alte decizii au fost luate in trecut. Daca de exemplu s-a hotarat ca pentru orice cheltuiala mai mare de 1000 de lei sa existe oferte atunci clar acel deviz ar fi fost necesar. Daca nu s-a stabilit acest lucru in trecut, atunci nu e nevoie.

Insa ca regula de buna practica, nu poti incepe o lucrare nestiind macar orientativ suma finala. Dar repet, nu este o cerinte legala.

Daca nu va raspunde la solicitari, faceti sesizare la primarie.
Buna ziua

Impozitul este platit de proprietar. De altfel, proprietarul este cel pe al carui rol deschis la DGVBL este trecut imobilul.
Buna ziua

Dvs nu lucrati 9 ore. Lucrati 8 ore si aveti 1 ora pauza.

Din Codul Muncii
Articolul 134
(1) În cazurile în care durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 6 ore, salariații au dreptul la pauză de masă și la alte pauze, în condițiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.
(3) Pauzele, cu excepția dispozițiilor contrare din contractul colectiv de muncă aplicabil și din regulamentul intern, nu se vor include în durata zilnică normală a timpului de muncă.

Articolul 38
Salariații nu pot renunța la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege. Orice tranzacție prin care se urmărește renunțarea la drepturile recunoscute de lege salariaților sau limitarea acestor drepturi este lovită de nulitate.

Pauzele sunt obligatorii conform codului muncii daca durata de munca depaseste 6 ore. Nu aveti cum sa renuntati legal la ele. De asemenea, tot conform codului muncii, pauzele nu se considera timp lucrat.

Puteti negocia cu viitorul angajator ca
- pauza de masa sa fie inclusa in durata muncii
- sa stabileasca o durata mai mica

In cele din urma insa, nu aveti nici un argument legal pentru a-l forta pe angajator sa va plateasca acea ora sau sa va acorde o pauza mai scurta.

Daca nu va convin conditiile singura varianta e sa cautati alt loc de munca.

Mai multe aici:
www.avocatnet.ro/articol_567...