Sunt si eu specialist SSM, da intr-adevar ce scrieti dumneavoastra este clar si frumos in teorie, dar noi avand mai multe puncte de lucru in tara (sonde de foraj, depozite etc), cu ocazia controalelor pe linie de SSM eu ca specialist SSM ma confrunt de multe ori cu faptul ca persoanele controlate contesta rezultatele controalelor. De aceea as vrea sa inregistrez audio aceste controale.
Deci asta este totul.
Avem mai multe puncte de lucru(sonde de foraj, depozite etc). Cu ocazia controalelor pe linie de SSM eu ca specialist SSM ma confrunt de multe ori cu faptul ca persoanele controlate contesta rezultatele controalelor. De aceea as vrea sa inregistrez audio aceste controale.
Deci asta este totul.
Avand in vedere ca de multe ori angajatii nu recunosc neconformitatile constatate cu ocazia controalelor privind securitatea muncii, are dreptul angajatorul de a inregistra audio si/sau video controalele efectuate ?
Daca da, ce obligatii au persoanele care efectueaza controlul inainte de a inregistra: trebuie sa-i anunte pe cei controlati ca vor fi inregistrati, etc.
Multumesc anticipat.
In urma intrarii in vigoare a legii 142/2016 ma voi putea pensiona cu 2 ani mai repede(stau in Tg Mures) cu pensie anticipata.In acelasi timp am 21 de ani lucrati in grupa a 2-a(conditii deosebite) si mi s-au adunat inca 4 ani si 6 luni. In urma discutiilor cu un coleg care ar putea sa iasa la pensie, care este exact in situatia mea si care a fost la Casa de pensii pentru a-si depune dosarul am aflat cu stupoare ca legea mai sus mentionata nu se aplica in cazul celor la care se reduce varsta de pensionare datorita lucrului in conditii deosebite(sau speciale). Am studiat atent legea dar nu am gasit nici un articol care sa specifice acest lucru. Exista vreo alta prevedere legala?
Multumesc anticipat.
In urma intrarii in vigoare a legii 142/2016 ma voi putea pensiona cu 2 ani mai repede(stau in Tg Mures) cu pensie anticipata. Sunt si PFA . Intrebarea mea este :
Voi ma putea obtine venituri din activitati independente langa pensie ca PFA?
Multumesc.
Buna ziua,
Sunt PFA si sediul social se afla la domiciliul meu.Mentionez ca nu se desfasoara nicio activitate economica la sediu, iar in actul constator redactat la inregistrarea mea la Registrul Comertului scrie clar ca imi desfasor activitatea la sediul firmelor/societatilor cu care am contracte.
Conform normelor de aplicare a noului cod fiscal se mentioneaza:
“CAPITOLUL II
Impozitul pe clădiri şi taxa pe clădiri
SECŢIUNEA a 5-a
Calculul impozitului pe clădirile cu destinaţie mixtă
43. Pentru clădirile cu destinaţie mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, la adresa cărora este înregistrat un domiciliu fiscal, la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457 din Codul fiscal.”
Deci prin urmare impozitul se calculeaza ca pe o cladire rezidentiala.
Intrebarea mea este :
Avand in vedere cele de mai sus mai sunt obligat sau nu sa depun declaratia: Model 2016 ITL – 001 ???
Multumesc.
Sunt PFA iar sediu social este adresa personala, intr-un apartament.Lucraile pe pe care le fac sunt strict pe laptopul meu si se imprima pe imprimanta personala.Asta este toata activitatea care o fac in apartament.
Mentionez ca nu am dedus niciodata cheltuileile de intretinere a apartamentului pe PFA.
Intrebarea mea:
Conform noului Cod fiscal voi fi impozitat suplimentar pe intreg apartamentul ca orice persoana juridica sau se va lua in considerarea ca nu am dedus cheltuielile de intretinere pe apartament pe PFA ?
Multumesc.
Sunt PFA si lucrez si ca angajat. Ma intereseaza daca conform noului cod fiscal mai merita sa lucrez sau sa suspend activitatea. Venitul estimat pe 2016 ar fi de 100 de lei/luna respectiv 1200 lei pe an. Ce contributii si impozite va trebui sa platesc pentru aceasta suma.
Multumesc anticipat.
Nu ma refer la un public dintr-o sala de spectacole.M-am referit la faptul ca a divulgat date confidentiale delegatilor care la randul lor pot transmite aceasta informatie mai departe colegilor din firma si aducand prejudicii morale angajatului in interiorul firmei si in cazul in care s-a facut plangere la Politie oare nu i-a adus prejudicii?? .
Recent un angajator a solicitat predarea pe timpul concediului medical de angajat a masinii si a laptopului din dotare. La prezentarea celor doi delegati de la firma acestia nu au putut prezenta nicio imputernicire de la administratorul firmei nici macar un ordin de deplasare, drept urmare angajatul a refuzat predarea masinii si laptopului, anuntand administratorul ca conform prevederilor legale nu poate preda aceste bunuri fara imputernicire.Drept urmare administratorul a facut o imputernicire pentru alti delegati , imputernicire prin care delegatii erau imputerniciti sa faca plangere la Politie pentru nepredarea bunurilor firmei. In aceasta imputernicire delegatul a facut public si faptul ca angajatul se afla in concdiu medical primit de la medicul psihiatru.
Consider ca administratorul s-a facut vinovat incalcarea prevederilor Codului Penal:
Art.227.
(1) Divulgarea, fără drept, a unor date sau informaţii privind viaţa privată a unei persoane, de natură să aducă un prejudiciu unei persoane, de către acela care a luat cunoştinţă despre acestea în virtutea profesiei ori funcţiei şi care are obligaţia păstrării confidenţialităţii cu privire la aceste date, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă.
si a cap. 4-Legea drepturilor pacientului Nr. 46 din 21 ianuarie 2003
privind dreptul la confidenţialitatea informaţiilor şi viaţa privată a pacientului.
As dori sa siu daca angajatul poate ataca in justitie administratorul>
Multumesc.