avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 604 soluții astăzi
Forum Activitate RoConnt Activ SRL

Activitate RoConnt Activ SRL

adela79 a scris:

O sa postez unele paragrafe din sentinta:
"Conform art.40 alin.l din OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, indemnizatiile puteau fi solicitate, pe baza actelor justificative, in termenul de prescriptie de 3 ani, calculat de la data la care beneficiarul era in drept sa le solicite.
Textul mentionat a fost modificat prin pct.10 din OUG nr.36/14 aprilie 2010 (publicata in Monitorul OficiaI nr.268/26 aprilie 2010), actuala reglementare prevazand un termen de 90 de zile de la data Ia care beneficiarul era in drept sa solicite sumele respective.
OUG nr.36/2010 intrata in vigoare la data de 26 aprilie 2010 nu prevede nici o exceptie de la aplicarea noului termen stabilit, beneficiarii avand la dispozitie un termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a textului modificat pentru a proceda la decontarea sumelor.
In art.Il din OUG nr.36/2010 se mentioneaza expres ca ,,certificatele de concediu medical eliberate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se depun la casele de asigurari de sanatate in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta." De asemenea, in nota de fundamentare a OUG nr.36/20I0 se precizeaza, cu referire la reducerea termenului in care indemnizatiile pot fi solicitate pe baza actelor justificative de la trei ani la 90 de zlle ca s-a avut in vedere ,,responsabilizarea beneficiarilor de a depune intr-un termen considerat optim documentele justificative la casele de asigurari de sanatate in vederea efectuarii platii indemnizatiilor", evitandu-se ,,grevarea bugetului pe anul in curs cu sume aferente anilor anteriori (chiar si cu trei ani in urma) si pe care la momentul constituirii fondului Casa Nationala de Asigurari de Sanatate nu le putea
prevedea". S-a mai subliniat ca ,,avand in vedere ca aceasta dispozitie este noua, s-a
creat o norma tranzitorie in cuprinsul art.Il", realizandu-se o protectie a beneficiarilor de indemnizatii dar si a fondului.
Prin urmare, fata de textul pct.10 din OUG nr.36/2010 si al art.II din aceeasi ordonanta care prevad expres un termen de 90 de zile si prevad expres si data de la care acest termen incepe sa curga, sustinerile reclamantei cu privire la alt termen (de 3 ani) sunt neintemeiate.
Societatea comerciala are atat calitate de beneficiar cat si de platitor a indemnizatiilor de concediu medical, angajatorii fiind platitori ai drepturilor in discutie catre angajati, iar apoi, devenind beneficiari pentru indemnizatiile platite asiguratilor si care se recupereaza apoi din bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, din creditele bugetare prevazute cu aceasta destinatie, in conditiile reglementate prin normele de aplicare a ordonantei de urgenla (art.38 alin.2). Pe de aIta, parte, actul normativ in discutie reglementeaza modalitatea de plata a indemnizatiilor pentru concedii medicale atat in ceea ce priveste plata catre angajati/asigurati cat si recuperarea de catre angajatori a sumelor achitate fara a fi prevazute termene distincte, iar in cuprinsul art.Il din OUG nr.36/2010 se face vorbire despre termenul de 90 de zile de la data intrarii in vigoare pentru depunerea
certificatelor de concediu medical, obligatie ce ii revine angajatorului si nicidecum angajatului.
In consecinta, cum cererea si documentele justificative (certificatele medicale) au fost depuse de reclamanta, cu depasirea termenului prev. de art.40 alin.1 din OUG nr.158/2005 modificata prin OUG nr.36/2010 in ce priveste perioada iunie2010 - septembrie 2010, actiunea de fata se apreciaza a fi nefondata, urmand a fi respinsa in consecinta."

Noua ni s-a comunicat sentinta abia vineri, pe 06-04-2012 si o sa depunem recurs, in care o sa facem referire si la dosarul dlui avocat Toader Marcel de la tribunalul Bucuresti caruia i-a fost admisa actiunea in proces cu CASMB. Poate, poate.....


Buna ziua

Cum a continuat procesul ?

Este foarte interesant, instanta constata pierdera dreptului de a solicita indemnizatiile in baza articolului 40 al 1 dar asta nu insemna ca sumele sunt prescrise deoarece legea permitea sa compensez sumele din contributiile curente. Surpriza s-a produs in ianuarie 2011 cu ocazia declaratiei unice D112 cand compensarea nu a mai fost posibila si nu a fost data alta cale de recuperare a sumelor.

Cred ca trebuia explicat mai bine in cererea de chemare in judecata cum stau lucrurile :

1.in aprilie 2010 prin OUG 36/2010 se modifica art 40 al 1 si sumele se recupereaza in termen de 90 zile ( nu impartasesc interpretarea CNAS si a instantei) sau se compenseaza din contributia curenta, deci creanta este certa si nu se pune in discutie prescriptia.
2. din ianuarie 2011 prin OUG 117/2011 se modifica OUG 158/2005 si recuperarea indemnizatiilor prin compensare nu mai este posibila dar nici nu se prevede o cale de recuperare a creantei.

Concluzia:
Cine este rau intentionat CNAS care a modificat in cascada un act normativ eliminand treptat posibilitatile de recuperare a unei creante sau agentul economic care a hotarat sa compenseze sumele cu contributiile curente, cum putea el sa prevada ca doar peste opt luni va fi eliminata posibilitatea de compensare.

Astept raspuns sau opinii de la colegi.
Buna ziua

Dupa cum observam Casa Nationala de Sanatate si cele judetene interpreteaza OUG 158/2005 si Norma din 2006 dupa cum le este lor avantajos. Se invoca eronat articolul 40 din OUG 158/2005 ca motivare la refuzul de a restitui sumele reprezentand indemnizatii platite de catre angajatori mai vechi de 90 de zile.
Mai grav este ca marea majoritate a celor afectati de aceasta interpretare a CNAS nu reactioneaza si accepta tacit aceasta situatie.
Oare noi nu stim sa citim un act normativ, nu stim sa interpretam o prevedere legala, nu stim sa facem diferenta intre beneficiar de indemnizatii si platitor de indemnizatii intre indenizatii si sume reprezentan indemnizatii platite, toate aceste distinctii le gasim in OUG 158/2005 si in Norma din 2006 . Articolul 40 din OUG 158/2005 face referire la beneficiar respectiv asigurat si indemnizatii nu sume privind indemnizatii platite.
Casele de Sanatate sunt intr-o mare problema, au invocat eronat articolul 40 din OUG 158/2005 ca refuz de restituire a sumelor mai vechi de 90 de zile dar au acceptat compensarea acestora, deci creanta este certa, prin Ordinul 130/2011 compensarea nu mai este posibila. Cum ramane cu creanta ? este prescrisa ?
De ce credeti ca nu se primesc cererile de restituire sau pentru cele primite de ce nu dau raspuns in termen ? Nu sunt siguri ca au respectat legea.
Recomand tuturor sa aveti reactie fata de aceasta situatie, o petitie depusa la Casa de Sanatate sau recomandata postala, actiune in instanta.
Către
CASA JUDETEANA DE ASIGURARI DE SANATATE

DOMNULUI DIRECTOR GENERAL


In data de _________am înregistrat la CJAS sub numărul __________cererea de restituire a sumei de __________lei.
In data de _________prin Adresa _______, ne-aţi comunicaţi refuzul restituirii sumei de _________lei, reprezentând diferenţa dintre suma indemnizaţiilor plătite si contribuţia de concedii si indemnizaţii de asigurări de sănătate aferente perioadei ____________invocând art. 40 din OUG 158/2005 respectiv art. 82 din Norma de aplicare a prevederilor OUG 158/2005.

Va facem cunoscut ca dispoziţiile art. 40 din OUG 158/2005 respectiv art. 82 din Norma de aplicare a prevederilor OUG 158/2005, invocate de dumneavoastră, reglementează drepturi/obligaţii ale asiguratului, acesta referindu-se la beneficiar si la indemnizaţii nu la sume reprezentând indemnizaţii plătite, angajatorul are calitatea de plătitor de indemnizaţii si nu de beneficiar al acestora, consideram neîntemeiata invocarea acestui articol ca baza legala a refuzului restituirii sumei.
Art. 40
(la data 16-feb-2006 Art. 40 din capitolul VII a fost reglementat de Norma din 2006 )
(1)Indemnizaţiile pot fi solicitate pe baza actelor justificative, în termen de 90 de zile de la data de la care beneficiarul era în drept să le solicite.
(la data 26-apr-2010 Art. 40, alin. (1) din capitolul VII modificat de Art. I, punctul 10. din Ordonanta urgenta 36/2010 )
(2)Cuantumul indemnizaţiilor solicitate potrivit alin. (1) se achită la nivelul cuvenit în perioada prevăzută în certificatul medical.

Art. 82
(la data 11-sep-2007 Art. 82 din capitolul III a se vedea jurisprudenta Decizia nr. 2753/R din 11-sep-2007 )
Indemnizaţiile pot fi solicitate, pe baza actelor justificative, în termen de 90 zile de la data la care beneficiarul era în drept să le solicite. Cuantumul indemnizaţiilor astfel solicitate se achită la nivelul cuvenit în perioada prevăzută în certificatul medical.
(la data 12-mai-2010 Art. 82 din capitolul III modificat de Art. I, punctul 26. din Ordinul 430/2010 )
In conformitate cu prevederile OUG 158/2005 respectiv Norma de aplicare a prevederilor OUG 158/2005, sumele reprezentând diferenţa dintre suma indemnizaţiilor plătite si contribuţia de concedii si indemnizaţii de asigurări de sănătate, sunt reglementate la art. 38

Art. 38
(1)Sumele reprezentând indemnizaţii, care se plătesc asiguraţilor şi care, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, se suportă din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, se reţin de către plătitor din contribuţiile pentru concedii şi indemnizaţii datorate pentru luna respectivă.
(2)Sumele reprezentând indemnizaţii plătite de către angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia în luna respectivă, se recuperează din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie, în condiţiile reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Aceste sume nu pot fi recuperate din sumele constituite reprezentând contribuţii de asigurări sociale de sănătate.
(la data 30-dec-2010 Art. 38, alin. (2) din capitolul VII modificat de Art. IX, punctul 6. din Ordonanta urgenta 117/2010 )

……………………
Norma din 2006
Art. 76
Sumele reprezentând indemnizaţii, care se plătesc asiguraţilor şi care, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, se suportă din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, se reţin de către plătitor din contribuţiile pentru concedii şi indemnizaţii datorate pentru luna respectivă.
Art. 77
Sumele reprezentând indemnizaţii plătite de către angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia în luna respectivă, se recuperează din contribuţiile datorate pentru lunile următoare sau din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie.
(1)Sumele reprezentând indemnizaţii plătite de către angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia în luna respectivă, se recuperează din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie.
(la data 24-feb-2011 Art. 77, alin. (1) din capitolul II, sectiunea 8 modificat de Art. I, punctul 9. din Ordinul 130/2011 )
(2)Pentru recuperarea sumelor reprezentând indemnizaţii achitate care depăşesc obligaţia lunară de plată a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, angajatorul depune la registratura casei de asigurări de sănătate solicitarea scrisă conform modelului prevăzut în anexa nr. 12, la care se ataşează Declaraţia privind obligaţiile de plată prevăzută la arţ. 1, precum şi, după caz, dovada achitării contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, pentru perioada anterioară pentru care se solicită restituirea.
(2)Pentru recuperarea sumelor reprezentând indemnizaţii achitate care depăşesc obligaţia lunară de plată a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, angajatorul depune la registratura casei de asigurări de sănătate solicitarea scrisă conform modelului prevăzut în anexa nr. 12, la care se ataşează Centralizatorul privind certificatele de concediu medical prevăzut în anexa nr. 18, precum şi, după caz, dovada achitării contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, pentru perioada anterioară pentru care se solicită restituirea.
(la data 24-feb-2011 Art. 77, alin. (2) din capitolul II, sectiunea 8 modificat de Art. I, punctul 9. din Ordinul 130/2011 )
(3)Cererea va fi analizată de compartimentul de specialitate din cadrul casei de asigurări de sănătate, care va întocmi referatul de propunere spre aprobare a cererii de restituire sau, după caz, de respingere cu motivarea acesteia, referat avizat de personalul împuternicit să exercite viza CFP.
(4)Referatul prevăzut la alin. (3), semnat de directorul executiv al Direcţiei management şi economică, va fi supus aprobării preşedintelui-director general, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13.
(5)Pe baza referatului aprobat se întocmesc: ordonanţarea de plată, ordinul de plată, borderouI ordinelor de plată prevăzut în anexa nr. 14 sau, după caz, comunicarea de respingere a plăţii prevăzută în anexa nr. 15, care va fi transmisă solicitantului în termen de 15 zile.
(5)Pe baza referatului aprobat se întocmesc: ordonanţarea de plată, ordinul de plată, borderoul ordinelor de plată prevăzut în anexa nr. 14 sau, după caz, comunicarea de respingere a plăţii prevăzută în anexa nr. 15. În termen de 15 zile de la depunerea cererii de restituire, casa de asigurări de sănătate va efectua plata sumelor aprobate sau va transmite solicitantului comunicarea de respingere a plăţii.
(la data 01-aug-2007 Art. 77, alin. (5) din capitolul II, sectiunea 8 modificat de Art. I, punctul 24. din Ordinul 830/2007 )
(5)Pe baza referatului aprobat se întocmesc: ordonanţarea de plată, ordinul de plată, borderoul ordinelor de plată prevăzut în anexa nr. 14 sau, după caz, comunicarea de respingere a plăţii prevăzută în anexa nr. 15. în termen de 30 zile de la depunerea cererii de restituire, casa de asigurări de sănătate va efectua plata sumelor aprobate sau va transmite solicitantului comunicarea de respingere a plăţii.
(la data 12-mai-2010 Art. 77, alin. (5) din capitolul II, sectiunea 8 modificat de Art. I, punctul 24. din Ordinul 430/2010 )
(6)După efectuarea plăţii, dosarul se arhivează la compartimentul de specialitate.
(la data 24-mai-2006 Art. 77 din capitolul II, sectiunea 8 modificat de Art. I, punctul 1. din Ordinul 526/2006 )
Art. 78
Indemnizaţiile se achită beneficiarului, reprezentantului legal sau mandatarului desemnat prin procură de către acesta. Indemnizaţiile cuvenite şi neachitate asiguratului decedat se plătesc soţului supravieţuitor, copiilor, părinţilor sau, în lipsa acestora, persoanei care dovedeşte că l-a îngrijit până la data decesului.
Art. 79
Plata indemnizaţiilor încetează începând cu ziua următoare celei în care:
a)beneficiarul a decedat;
b)beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile legale pentru acordarea indemnizaţiilor;
c)beneficiarul şi-a stabilit domiciliul pe teritoriul altui stat cu care România nu are încheiată convenţie de asigurări sociale;
d)beneficiarul şi-a stabilit domiciliul pe teritoriul unui stat cu care România a încheiat convenţie de asigurări sociale, dacă în cadrul acesteia se prevede că indemnizaţiile se plătesc de către celălalt stat.

Art. 82
(la data 11-sep-2007 Art. 82 din capitolul III a se vedea jurisprudenta Decizia nr. 2753/R din 11-sep-2007 )
Indemnizaţiile pot fi solicitate, pe baza actelor justificative, în termen de 90 zile de la data la care beneficiarul era în drept să le solicite. Cuantumul indemnizaţiilor astfel solicitate se achită la nivelul cuvenit în perioada prevăzută în certificatul medical.
(la data 12-mai-2010 Art. 82 din capitolul III modificat de Art. I, punctul 26. din Ordinul 430/2010 )


După cum se observa legiuitorul face clar distincţia intre plătitor si beneficiar precum si intre indemnizaţii si sume reprezentând indemnizaţi plătite.

Art. 1
(la data 16-feb-2006 Art. 1 din capitolul I a fost reglementat de Norma din 2006 )
(la data 16-feb-2006 Art. 1 din capitolul I a fost reglementat de Norma din 2006 )
(1)Persoanele asigurate pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, denumite în continuare asiguraţi, au dreptul, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, pe perioada în care au domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României, la concedii medicale şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, dacă:
A.desfăşoară activităţi pe bază de contract individual de muncă sau în baza raportului de serviciu, precum şi orice alte activităţi dependente;
(la data 30-dec-2010 Art. 1, alin. (1), punctul A. din capitolul I modificat de Art. IX, punctul 1. din Ordonanta urgenta 117/2010 )
…………………………………………………………….
Art. 2
(la data 16-feb-2006 Art. 2 din capitolul I a fost reglementat de Norma din 2006 )
(1)Concediile medicale şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, la care au dreptul asiguraţii, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, sunt:
a)concedii medicale şi indemnizaţii pentru incapacitate temporară de muncă, cauzată de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii;
b)concedii medicale şi indemnizaţii pentru prevenirea îmbolnăvirilor şi recuperarea capacităţii de muncă, exclusiv pentru situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncă sau boli profesionale;
c)concedii medicale şi indemnizaţii pentru maternitate;
d)concedii medicale şi indemnizaţii pentru îngrijirea copilului bolnav;
e)concedii medicale şi indemnizaţii de risc maternal.
(2)Concediile medicale şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate prevăzute la alin. (1) sunt denumite în continuare concedii şi indemnizaţii.
Art. 3
(la data 28-nov-2006 Art. 3 din capitolul I a fost referinte de aplicare Ordonanta urgenta 91/2006 )
Dreptul la concediile şi indemnizaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) este condiţionat de plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate destinată suportării acestor indemnizaţii, denumită în continuare contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii.
Art. 3^1
Pentru a beneficia de concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, persoanele prevăzute la art. 1 trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)să îndeplinească stagiul minim de cotizare prevăzut de prezenta ordonanţă de urgenţă;
b)să prezinte adeverinţa de la plătitorul de indemnizaţii din care să reiasă numărul de zile de concediu de incapacitate temporară de muncă avute în ultimele 12 luni, cu excepţia urgenţelor medico-chirurgicale sau a bolilor infectocontagioase din grupa A;
c)să fie prezente la domiciliu sau la adresa indicată, după caz, în intervalul de timp şi în condiţiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în vederea exercitării verificării de către reprezentanţii plătitorilor de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate.
(la data 26-apr-2010 Art. 3 din capitolul I completat de Art. I, punctul 1. din Ordonanta urgenta 36/2010 )
Art. 5
Începând cu data intrării în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, cota de contribuţie prevăzută la art. 4 alin. (2) se datorează şi se achită de către:
a)angajatori pentru asiguraţii prevăzuţi la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;
b)instituţia care administrează bugetul asigurărilor pentru şomaj pentru asiguraţii prevăzuţi la art. 1 alin. (1) lit. C;
c)persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2).
Art. 6
(la data 16-feb-2006 Art. 6 din capitolul I a fost reglementat de Norma din 2006 )
(la data 16-feb-2006 Art. 6 din capitolul I a fost reglementat de Norma din 2006 )
(1)Persoanele juridice sau fizice prevăzute la art. 5 au obligaţia să calculeze şi să vireze la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate cota de contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii.
(la data 26-apr-2010 Art. 6, alin. (1) din capitolul I modificat de Art. I, punctul 4. din Ordonanta urgenta 36/2010 )
…………………………………………..
(31)Persoanele prevăzute la art. 5 lit. a) şi b) sunt obligate să depună la casele de asigurări sociale de sănătate, în a căror rază administrativ-teritorială îşi au sediul social, respectiv domiciliul, exemplarul 2 al certificatelor de concediu medical numai în condiţiile în care se solicită restituirea sumelor reprezentând indemnizaţii plătite asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
(la data 30-dec-2010 Art. 6, alin. (3) din capitolul I completat de Art. IX, punctul 4. din Ordonanta urgenta 117/2010 )


In concluzie art. 40 din OUG 158/2005 respectiv art. 82 din Norma de aplicare a prevederilor OUG 158/2005, reglementează obligaţii/drepturi ale asiguratului, acestea referindu-se la beneficiar, respectiv asigurat, si la indemnizaţii nu la sume reprezentând indemnizaţii plătite, angajatorul are calitatea de plătitor de indemnizaţii si nu de beneficiar al acestora.

După cum este cunoscut Casa Judeţeana de Sănătate a aplicat acesta interpretare, in sensul ca a refuzat restituirea sumelor reprezentând indemnizaţii plătite asiguraţilor de către angajator mai vechi de 90 de zile dar a permis compensarea acestora cu sumele datorate cu titlu de contribuţie la FNUASS. Prin Ordinul 130/2011 a fost modificat articolul 77 din Norma din 2006 si aceasta compensare nu mai este posibila.

Art. 77
(1)Sumele reprezentând indemnizaţii plătite de către angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia în luna respectivă, se recuperează din contribuţiile datorate pentru lunile următoare sau din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie.(modificat)
(1)Sumele reprezentând indemnizaţii plătite de către angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia în luna respectivă, se recuperează din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinaţie.
(la data 24-feb-2011 Art. 77, alin. (1) din capitolul II, sectiunea 8 modificat de Art. I, punctul 9. din Ordinul 130/2011 )
(2)Pentru recuperarea sumelor reprezentând indemnizaţii achitate care depăşesc obligaţia lunară de plată a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, angajatorul depune la registratura casei de asigurări de sănătate solicitarea scrisă conform modelului prevăzut în anexa nr. 12, la care se ataşează Centralizatorul privind certificatele de concediu medical prevăzut în anexa nr. 18, precum şi, după caz, dovada achitării contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, pentru perioada anterioară pentru care se solicită restituirea.
(la data 24-feb-2011 Art. 77, alin. (2) din capitolul II, sectiunea 8 modificat de Art. I, punctul 9. din Ordinul 130/2011 )
(3)Cererea va fi analizată de compartimentul de specialitate din cadrul casei de asigurări de sănătate, care va întocmi referatul de propunere spre aprobare a cererii de restituire sau, după caz, de respingere cu motivarea acesteia, referat avizat de personalul împuternicit să exercite viza CFP.


Avem rugămintea, in conformitate cu OUG 158/2005 si a Normei din 2006 de aplicare a prevederilor OUG 158/2005 si a celor prezentate mai sus, sa va pronunţaţi cu privire la :

1. . Daca creanţa de ___________lei, reprezentând diferenţa dintre suma indemnizaţiilor plătite si contribuţia de concedii si indemnizaţii de asigurări de sănătate aferente perioadei ___________, este prescrisa
2. .Calitatea angajatorului, plătitor de indemnizaţii sau beneficiar de indemnizaţii.
3. Daca exista diferenţa intre indemnizaţii si sume privind indemnizaţiile plătite


Având in vedere cele menţionate mai sus, aşteptam răspunsul dumneavoastră conform O.G 27/2002 privind soluţionarea petiţiilor.

Va mulţumim,
Răspuns la discuția declaratia 112 ajutor va rog
Buna ziua

Cunosc situatia, contractul de munca prevede o serie de drepturi pe langa salariu (prime, compensatii etc) iar pe durata CM CIM se suspenda de drept si vine intrebarea, salariatul mai beneficiaza de prevederile CIM respectiv CCM-daca exista ? Poate ne ajuta un jurist sau un specialist RU, opinia mea este ca un CIM suspendat nu produce efecte respectiv nu trebuie sa beneficieze de alte drepturi si dupa cum se observa asa au interpretat si la conceperea D112.
Daca insistati posibil sa mearga pentru cas si cass dar cu siguranta la somaj nu poate contribui fara ore lucrate, nici pana la D112 nu era posibil.
Răspuns la discuția atentionari in d112
Am inteles, sistemul intregrat are probleme cu salarizarea mandat-consiliu adm pe acelasi CNP si nu stie sa-l puna in D112, discutati cu furnizorul sistemului integrat.
In ceea ce priveste D112 aceasta permite mandat si consiliu adm pe acelasi CNP, pe sectiunea B pe B1 se trece 1-salariat, se adauga o sectiune B1 si se trece 4-cenzor, cons adm.

Răspuns la discuția atentionari in d112
Pentru situatia prezentata se foloseste sectiunea B.
Asiguratul se introduce o singura data si se foloseste sectiunea B de doua ori, B1 si B2 cu selectii specifica incdrarilor, pentru mandat-salariat iar pentru consiliu- cenzori membrii in cons adm. In B2 si B4 indemnizatiile se trec cumulate.
Nu stiu daca am reusit sa fiu suficient de explicit. Discutam daca este nevoie.
Dumneavoastra ce spuneti, aveti competenta medicala ?
Este raspunderea medicului ce diagnostic, ce boala, ce cod pune, dumneavoastra puteti doar sa urmariti sa nu fie acordate mai multe zile decat poate prescrie un medic de familie.

www.avocatnet.ro/content/art...
Cm sarcina si lauzie (prenatal) 85 % din media ultimelor 6 luni, nu este impozabil.
Indemnizatie crestere copil este alceva, are legatura cu ultimele 12 luni.
Contractul de mandat este asimilat drepturilor de naura salariala, se calculeaza contributii cu stopaj la sursa, il prindeti in declaratii. Doar la Fond CM nu datoreaza unitatea contributie iar persoana respectiva trebuie sa se asigure individual si sa vireze contributia.
Răspuns la discuția concediu medical in continuare
Concediul medical se suporta:
-primele 5 zile de angajator
-urmatoarele FNUASS
Este importanta ziua de inceput pt calcul (5 zile calendaristice), primele 5 zile pentru concediu medical nu pentru fiecare certificat de concediu medical.
Da este in continuare. Daca au acelasi cod diagnostic ( atentie nu cod boala) si nu au intrerupere intre ele concediile medicale sunt considerate in continuare.