avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1031 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale depunere bilant
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

depunere bilant

in noiembrie 2007 am infiintat o societate comerciala ( deci sunt incepator ) si m-a sunat contabilul sa ma duc sa iau bilantul de la el si sa il depun , din motive personale nu am ajuns la anaf , daca ma duc luni ( 18 feb 2008 ) ce mi se intampla ?
Daca un SRL nu a avut activitate tot anul trecut,deci nu are nici bilant,trebuie sa mai depuna ceva?#-o
da, din cate stiu

bilantul pe 0
Trebuie sa angajez un contabil pentru bilant,sau il pot face eu?
Legea contabilitatii actualizata :
art.35 (1.2) "Persoanele care de la constituire nu au desfasurat activitate, cu exceptia societatilor comerciale, precum si cele aflate in lichidare, vor depune o declaratie in acest sens, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, la unitatile teritoriale ale MFP "
Se observa ca societatile comerciale sunt exceptate. Aceasi exceptie apare si la art 35 (1.1)a ):"Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale MFP - 150de zile de la inchiderea exercitiului financiar, pentru persoanele prevazute la alin (1) a) cu exceptia societatilor comerciale "
Societatile comerciale sunt exceptate pentru ca (probabil ca sa nu mai fim noi tentati sa spunem ca sunt necorelari legislative !) s-a introdus art.35.1 (prin Lg.259/2007):
Art.35.1 "Pentru asigurarea informatiilor destinate sistemului institutional al statului, societatile comerciale depun la unitatile teritoriale ale MFP o Raportare anuala, al carei continut se stabileste prin ordin MEF
(2) Raportarea anuala se depune la unitatile teritoriale MFP, in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, insotita de dovada predarii Situatiilor financiare anuale la oficiul registrului comertului pentru publicare "