Imi cer scuze ca incerc sa duc discutia in alta directie, insa am o nelamurire, si solicit un sfat.
Eu am fost PFA norma de venit fixa pana .... anul acesta, cand in Prahova s-a scos norma de venit, si m-au trecut automat pe sistem real. Am spus "trecere automata" pentru ca nu am depus cerere de a ma trece in sistem real, ci doar declaratia de venit 220. Sper ca am inteles corect acest lucru, pentru ca altfel m-ar dezavantaja daca se revine la norma de venit fixa pe codurile CAEN aferente serviciilor IT (stiu ca nu am voie timp de 2 ani sa ma intorc la norma de venit daca am cerut sa trec pe sistem real).
Nelamurirea mea este in stricta legatura cu subiectul acestui thread. Eu sunt student. Anul trecut m-am interesat, si pe norma de venit fixa ca pfa, nu se platea pensia daca erai student. Sunt inca student, si as dori sa stiu daca in urma acestei modificari eu sunt obligat sa platesc aceste taxe lunare. Mai mult decat atat, conteaza daca sunt student la licenta sau la master la o institutie de invatamant de stat (Poli/ASE) cu taxa/fara taxa?
O intrebare: Daca nu am contract cu Casa de Pensie , cum ma poate obliga sa platesc cu majorari in urma cu cinci ani daca nu am avut contract?!! Si sunt amenintat cu amenzi!!
In baza datelor din declaratiile depuse la fisc pot stabili contributia de asigurari sociale datorata, iar pt neplata la termenele legale se datoreaza dobanzi si intarziere conform Legii nr. 19/2000 si Codului de Procedura fiscala.
Daca nu s-a depus declaratie de asigurare, in perioada 2008-2010 cand nu s-a prevazut o suma minima pt asigurae, acum Casa de Pensii va stabili contributia pe baza salariului minim din acea perioada.
Contributia de asigurari de sanatate este obligatorie ca PFA, iar contributia pentru pensii este obligatorie daca se realizeaza venituri anuale in suma de 8088 lei..