nick2contact a scris:
Multumesc pentru raspunsuri. Poti sa-mi spui, te rog, care e diferenta intre serviciile prestate de un programator si cele prestate de un avocat, din punct de vedere al codului comercial?daca exista? Si cum pot sa identific aceste activitati ca fiind de natura comerciala sau nu?
Anumite PFA nu sunt comercianti, pentru ca nu vand bunuri, ci priceperea lor intr-un anumit domeniu. Asa sunt avocatii, medicii, arhitectii si cred ca mai sunt. Toti acestia isi desfasoara activitatea in baza unei legi speciale care le reglementeaza statutul, si nu se inscriu la primarie/ORC.
Un programator PFA vinde un produs finit, creat special in acest scop, asa incat el este comerciant. In plus, nici nu are lege derogatoare de la regimul comun.
in ce ce priveste "intepretarea proprie" imi mentin parerea, deoarece "fluturasul" celor de la ORCparca e facut in mare graba si fara temei legal pentru toate cerintele lor.
Nu stiu despre ce e vorba. Daca e ghidul de formalitati pe care l-am mai indicat in primul mesaj, atunci acela e in acord cu legea si prevede foarte clar ca trebuie acordul asociatiei.
Mai mult decat atat, cand am cerut informatii despre actele necesare, doamna de la ghiseu mi-a spus, cu "fluturasul" (care se pare ca tine loc de lege) in fata, ca e suficient un contract de inchiriere in copie, nelegalizata (desi fluturasul specifica legalizata), mi-a adaugat ca am nevoie de actul de poprietate al imobilului, desi fluturasul nu-l cere, dupa care a spus "mi-l aduceti doar dc vrea proprietarul sa vi-l dea", a adaugat cu pixul ca e nevoie de acordul asociatiei de proprietari, desi am mentionat ca activitatea se va desfasura la firma, caz in care, primariile de expl. nu cereau acordul, fiind chiar o optiune pe cererea de obtinere a autorizatiei de PFA pentru acest lucru etc.