Obligativitatea este inscrisa in contractul de inchiriere (semnat in iulie 2010). Deoarece blocul cu 9 apartamente a fost definitivat in 2007 iar abia in iulie 2010 s-au mutat primii locatari, anul trecut am avut o multime de cheltuieli legate de re-amenajarea apartamentelor (zugravit, faianta, parchet, va inchipuiti cum arata dupa 3 ani fara incalzire si fara aerisire). Abia pe la sfarsitul lui septembrie am avut curent si gaze (implicit apa calda, de la centrala de bloc).
Apoi a venit iarna -> cheltuieli mari.
Au inceput sa apara somatii de la primarie, in care ne ameninta ca vor rezilia contractele de inchiriere daca nu ne constituim in asociatie de locatari, ca sa preluam singurele 2 contracte cu tertii care au ramas pe numele primariei: curentul pe casa scarii/incaperea centralei, si gazele de la centrala.
Ultima somatie include si un termen: 1 mai 2011.
Intrebarile mele sunt:
- este legala aceasta obligativitate ce a fost inclusa in contract?
- ne mai putem constitui in asociatie de locatari? Auzisem de o lege care a dus la disparitia acestor forme de organizare (iar noi mai avem pana sa fim proprietari).
- care ar fi, macar in mare, pasii pentru constituirea acestei asociatii.
Va multumesc.
CL NU ne plateste, evident, facturile. Doar ca vin pe adresa lor, si ei ni le trimit noua. Noi avem un administrator, mai mult sau mai putin oficial, care face calculele, strange banii si tot noi le platim direct, nu trimitem banii la CL.
CL nu vrea decat sa scape de aceasta "mare bataie de cap", si pentru nenorocitele astea de 2 facturi trebuie sa ne facem noi asociatie cu 9 membri.
Factura de gunoi si de apa am reusit sa le incheiem sub numele "bloc ANL" - entitate neclara, bineinteles, dar uite ca nimeni nu se uita la asta atata vreme cat le platim. Cu Electrica si cu GDF Suez insa n-o sa mearga asa simplu...
Avand in vedere ca stim despre ce este vorba, noi v-am sfatuit ce-am stiut, mai departe, dvs. decideti - puteti 2, 9, 99 de chiriasi, nu conteaza.
Faptul ca acum se ocupa cineva de administratie, este sa zicem bine, dar sa nu va auzim maine-poimane ca vi s-a oprit apa sau alta utilitate ca administratorul a incasat banii, dar a uitat sa plateasca facturile.
Din acest motiv, chiar cu ajutorul CL incercati - (chiar sunteti numai 9 membri?) sa va organizati in as. de chiriasi, va alegeti un com. executiv cu presedintele in frunte.
- administrarea o puteti face printr-o firma, la fel si cenzoratul, daca nu aveti pe cineva dintre voi care se pricepe la asa ceva;
- faza cu administratorul mai mult sau mai putin oficial incheiati-o cat mai repede: ori oficial, ori lipsa...;
- incheiati contracte iar facturile le achitati imediat pentru ca altfel cercul se inchide f. repede;
- acelasi lucru se intampla daca deveniti proprietari, insa va trebui sa schimbati modificarea - as. prop., dar cum sunteti putini, treaba merge la foc automat.
Va multumesc pentru sfaturi.
Da, chiar suntem numai 9 membri (titularii contractelor celor 3 ap. cu 3 camere, 3 ap. cu 2 camere si 3 garsoniere).
Poate reusim sa prindem in statut "chiriasi si proprietari, atunci cand va fi cazul", ca sa nu mai modificam nimic atunci cand unii dintre noi vor cumpara.
Nu se poate face asa ceva "chiriasi si proprietari" pentru ca sunt doua chestiuni absolut diferite!
Faceti-va asociatie de chiriasi....si cand o sa deveniti proprietari va veti face asociatie de proprietari!
Asociatia de chiriasi este menita sa gestioneze legatura dintre chiriasi si proprietar pe de o parte si cu furnizorii si prestatorii pe de alta parte, iar asociatia de proprietari are menirea de a gestiona proprietatea comuna din condominiu si de a-i reprezenta pe proprietari fata de terti.
Observati ca in prima faza sunteti in relatie de subordonare fata de proprietar, pe cand in a doua faza va desprindeti de proprietar (primarie) care va deveni un tert oarecare.
Buna seara
Daca nu va suparati, imi puteti spune si mie ce lege reglementeaza asociatiile astea "de chiriasi"? Noi am primit locuintele ANL in luna aprilie, am depus imediat actele la judecatorie pentru infiintarea asociatiei de locatari iar judecatria a respins cererea intru-cat legea nu vorbeste decat de asociatii de proprietari nu si de chiriasi sau locatari. Astfel, nu exista niciun fel de solutie legala pentru ca locatarii (chiriasi) sa se constituie in asociatie si deci nu putem incheia contracte cu EON si Electrica pentru utilitaile comune (centrala termica si curentul pe casa scarii). Pana la urma primaria a accept sa se factureze pe numele primariei consumurile dar apare o alta problema. Tarifele sunt pentru utilizatori non casnici deci mai mari (uneori cu mult mai mari). Am ajuns din "programul locuinte pentru tineri" care se vroia ai ajuta pe tineri in "programul sa-i falimentam pe tineri".
Daca stie cineva in ce forma se pot asocia chiriasii pentru a putea incheia contracte cu EON si Electrica i-asi fi recunoscator sa imi zica si mie sa ne putem asocia si noi.
Cu stima
Marius DAMIAN