Buna ziua,
Ma aflu in situatia de a fi achizitionat un apartament in luna octombrie 2007. La semnarea contractului de vanzare-cumparare in fata notarului, respectiv la data de 18.10.2007, vanzatorii au prezentat adeverinta eliberata de catre presedintele asociatiei de proprietari, adeverinta prin care dovedeau ca si-au achitat datoriile la intretinere la zi. De asemenea in contract se specifica faptul ca data intrarii in posesie va fi data de 25.11.2007, data pana la care vanzatorii au obligatia de a achita la zi toate datoriile. Inscrierea mea in registrul de evidenta a proprietarilor a avut loc cu data de 01.12.2007, in baza unei solicitari scrise pe care am inmanat-o presedintelui asociatiei, solicitare care nu mi s-a returnat cu un numar de inregistrare sa cu o confirmare a inregistrarii ei. In luna decembrie am fost instiintati de catre presedintele asociatiei de faptul ca fostii proprietari aveau de achitat o cota la intretinere pentru perioada cuprinsa intre data semnarii contractului si data punerii efectiv in posesie. I-am adus la cunostinta clauzele din contract inmanandu-i o copie a acestuia si l-am instiintat ca nu sunt de acord sa achit o datorie care nu imi apartine. Raspunsul lui a fost ca este "datortia apartamentului" si, mai mult, a inceput sa imi perceapa penalitati, penalitati pe care le introduce lunar in cota de intretinere.
As dori sa ma ajutati in sensul clarificarii modalitatii de evidentiere a penalitatilor. Acestea trebuie evidentiate separat sau incluse in cuantumul intretinerii? Suma tuturor penalitatilor nu trebuie sa depaseasca valoarea datoriei sau suma perceputa lunar? Cine trebuie sa suporte aceste penalitati si cum pot face sa ii determin pe fostii proprietari sa-si achite datoria si penalitatile?
Multumesc,
In fisele de apartament din contabilitate se mentioneaza separat cota de intretinere si valoarea penalizarilor pe fiecare luna in parte. asa ca-i usor de determinat.
In baza art.10 din Legea 230/2007 orice proprietar poate solicita documente din contabilitatea blocului iar administratia este obligata sa le puna la dispozitie in termenul legal de 7 zile conf. art.12,alin.d/HG 1588/2007.
Problema este daca s-a tinut o contabilitate corecta si conform legii.
Cred ca acesta va fi urmatorul pas: sa cer fisele de apartament din contabilitate. De ce? Deoarece azi am gasit la avizier o contestatie depusa de o vecina care are de plata 800 RON la intretinere si al carei consum de apa nu se ridica la aceasta valoare (consum evidentiat pe fisle care se raporteaza lunar de catre proprietari catre asociatii) si care a apelat la un avocat. In acest caz s-a dovedit a fi o "eroare de calcul" a "domnului presedinte" iar aceasta vecina a reusit, cu ajutorul unui avocat, sa-l puna la punct pe acest impostor comunist a carui principala preocupare este de a gasi metode de a fura. Inca o data cred ca demersul meu este indreptatit si justificat deoarece asemenea nemernici traiesc de pe urma unor astfel de hotii: azi de la unul, maine de la altul... Intr-un bloc cu 3-4 scari, fiecare scara cu 53 apartamente, pentru fiecare apartament se percepe o suma de 50 ron lunar pentru "salariu administrator, salariu cenzor, etc"...Oare de ce?...
In concluzie, pentru a obtine aceste fise incepand cu luna octombrie 2007 trebuie sa ma adresez administratiei? Cenzorului? Este posibil sa primesc un refuz?
Cererea trebuie sa o adresati presedintelui care este obligat sa va raspunda in 7 zile. Normal fisele de apartament trebuie sa arate separat cotele de intrretinere si penalizarile pe fiecare luna in parte.
Buna ziua din nou...pe aceeasi tema...
De data aceasta va scriu pentru a va intreba daca exista printre dumneavoastra o persoana din Bucuresti care m-ar putea reprezenta si sustine in instanta cu acest demers si daca da, rog acea persoana sa imi transmita un mesaj privat cu datele de contact.
Urmatrorul lucru care mi s-a intamplat este ca am primit o somatie scrisa in care mi se comunica o suma restanta la 31.07.2008 dar nu mi se specifica perioada aferenta acestei restante. In plus acest nemernic a modificat listele astfel: nr crt 2 nr pers 3 chelt pers 48 apa rece mc 13 apa rece suma 43 apa calda mc ap calda suma 42 ascensor 6 chelt admin + salarii 21 restanta 378 (si aici se includ si penalitatile dar fara coloana clar specificata)
total 538
Penalitati
papit
buna seara,
am un apartament de 2 camere care este nelocuit.
detin un fond de rulment de 280 ron.
nu am platit intretinerea si am de dat 287 ron cu ... (vezi toată discuția)