Buna ziua,
Doresc obtinerea acordului vecinilor in vederea inchirierii spalatorului de pe scara. Ambii proprietari ai apartamentului invecinat cu acest uscator sunt decedati iar apartamentul este locuit de unul dintre cei doi copii ai acestora, fara a avea insa succesiunea facuta. Care este calea de rezolvare legala in aceasta situatie, avand in vedere ca am nevoie de acordul vecinilor direct afectati de vecinate?
Intr-un fond de chirii si diverse taxe ale asociatiei care, alaturi de fondul de penalizari si fondul de reparatii pot fi folosite la lucrari de intretinere, reparatii si modernizare a condominiului.
Acest fond de chirii se afiseaza in listele de intretinere incepand cu luna cand a fost inregistrata prima transa a chiriei? Cand se transfera in fondul de reparatii?Cum se procedeaza corect conform prevederilor legii175/2010 ?
Nu fondul se afiseaza in lista, ci contributia la acest fond.
Chiria se inregistreaza in fondul de chirii indata ce suma achitata la intretinere a fost incasata.
Daca chiria este incasata de la un tert neproprietar in bloc, atunci se incaseaza cand vine tertul si plateste. Suma se opereaza de catre administrator in acest fond.
Fondul de chirii, sa-i zicem asa, nu se transfera nicaieri, sta acolo unde e, de sine-statator, adica in contabilitatea asociatiei si, la nevoie, se folosesc banii din el.
Referitor la aplicarea (legea 175/2010 )Art. 13. —" Veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune apartin asociatiei de proprietari. Aceste venituri alimenteaza fondurile speciale ale asociatiei de proprietari pentru reparatii si investitii cu privire la proprietatea comuna si nu se platesc proprietarilor. Lista acestor venituri, precum si cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial intr-un raport afisat la avizierul asociatiei de proprietari"Am inteles din raspunsul dvs. ca in afara afisarii acestui raport semestrial (luam situatia cand nu exista alt venit in afara celui din chirii) incepand din luna cand a fost incasata prima chirie si inregistrata in fondul de chirii contributia la acest fond trebuie cf. legislatiei sa apara pe listele de intretinere lunare.Cum se repartizeaza pe ap.si care va fi titlul coloanei pe lista? Daca in intervalul pana la data afisarii raportului sant folositi acesti bani pt. reparatii sau fondul este alimentat prin incasarea altor chirii se va modifica conributia pe listele de intretinere in mod corespunzator?
Pe listele de intretinere trebuie sa figureze ceea ce se cere de la locatari, nu ceea ce li s-ar da. Dar de fapt nu li se da nimic.
Chiriile de plata figureaza pe listele de intretinere numai in dreptul apartamentelor care au inchiriate spatii din proprietatea comuna, pe o rubrica separata intitulata dupa felul contributiei, de exemplu "chirii".
Cand vine proprietarul sa plateasca i se incaseaza si banii din chirie, administratorul il opereaza (adauga suma) in fondul de chirii.
Semestrial se face o situatie sintetica in care se arata fondurile asociatiei cu soldul initial, ce intrari au fost, ce iesiri (cheltuieli) si soldul final. Dar aceasta situatie sintetica este separata de lista de intretinere, iar banii din fondul de chirii nu se repartizeaza nimanui.