avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Cedare mostenire
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Cedare mostenire

Buna ziua.Subiectul este urmatorul.Doua surori au facut succesiunea dupa moartea mamei, ambele fiind mostenitoare.Acum , dupa 10 ani una din surori vrea sa cedeze partea ei de mostenire celeilalte.Nu vor sa faca partaj.... Ce trebuie facut, cum? Nu ma trimiteti la notariat ca am auzit "n" variante.Adica, care ar fi cea mai simpla cale si...mai ieftina???
Cel mai recent răspuns: Mihaela Luminita VATAVU , Avocat 06:43, 27 August 2012
Sunt inginer, nu jurist, dar nu ar fi mai simplu sa vanda sora cota indiviza de 50% din mostenire? Partaj inseamna dezmembrare in 2 parcele, adica 2 cadastre + act de dezmembrare la notariat. Apoi, ca sa ai bunul intreg, trebuie sa alipesti cele 2 parcele, ceea ce inseamna iar documentatie cadastrala si act de alipire la notariat. In plus, nu orice bun se poate imparti, ex. apartament sau teren cu dimensiuni necorespunzatoare parcelarii.
Calea justitiei este o alta aberatie, am vazut partaj in instanta (jud. Cornetu) unde pentru o actiune inceputa in mai 2012, a primit primul termen ian. 2014. La asa ceva se dispune expertiza care dureaza si costa, iar cu taxa de timbru si alte cheltuieli ocazionate de proces, nu cred ca iese mai ieftin. Iar dupa ce ai reusit sa partajezi in instanta, oricum va trebui sa faci cadastru celor 2 parcele si apoi sa le alipesti.
Este Bine ca ati facut precizarea ....partajul nu inseamna dezmembrare! Induceti fara sa vreti in eroare si sunteti si dvs indusa....partajul inseamna a imparti , nu a dezmembra, daca citeati mai sus ati fi inteles.
Insa atentie ,donatia se poate ataca de catre mostenitorii donatorului sau chiar de donator daca se razgandeste deci tot un contract de v-c este mai sigur chiar daca costa mai mult...