avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 615 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Sa fii declarat angajat si tu sa nu stii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Sa fii declarat angajat si tu sa nu stii

Buna seara, ma numesc Andra, am 18 ani, in anul 2015 am lucrat ca zilier la o firma ce se ocupa cu studii de piata (promoter si operator call-center). Acum am aflat de la casa de sanatate Bucuresti ca sunt asigurata ca angajat si nu mai beneficiez de retete compensate, tinand cont ca sunt studenta. Din toate cercetarile e care le-am facut, am observat ca si in iunie 2016 eu am fost angajata la acea firma, cu toate ca eu la acea firma nu am mai trecut din luna februarie. Am fost la firma sa lamuresc lucrurile dar nimeni nu doreste sa imi dea o explicatie de ce am fost declarata angajata. Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz?
Daca a lasat cumva o copie de pe C.I., atunci posibil ca angajatorul sa-i fi facut c.i.m. fara sa stie utilizatorul .... de aceea , am spus ca trebuie sa solicite mai intai angajatorului o copie de pe c.i.m. sau un extras REVISAL si apoi in caz de refuz sa se adreseze ITM-ului .

Ca zilier , asa cum prevede legea, nu poate fi asigurat la sanatate decat daca a incheiat contract de asigurare cu Casa de Asigurari de Sanatate.



Prin O.U.G. nr. 2/29.01.2014 s-a abrogat articolul prin care persoana fizica incheia un contract de asigurare cu casele de asigurari de sanatate, direct sau prin angajator.
Zilierul se asigura in prezent ca si persoana fizica cu venituri din activitati independente.
La Casa de Sanatate utilizatorul figureaza in evidenta ca asigurat-angajat ,nu ca asigurat persoana fizica deci nu se pune problema ca zilierul sa se fi asigurat la sanatate...
Ar putea eventual sa intrebe si de la casa de sanatate ce angajator plateste contributia pt ea,daca e cel la care a lucrat e clar ca acolo exista si un cim !