avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 192 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Refuzul platii salariului
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Refuzul platii salariului

Buna ziua, iata situatia mea: am fost disponibilizat in noiembrie 2007 de la o firma. Am ramas in somaj 6 luni dupa care am tot cautat de munca. Am ajuns pana la punctul in care eram dispus sa incerc orice. Astfel am ajuns sa lucrez ca ospatar.
Am sunat, am spus ca nu am experienta si nici pregatire dar vreau sa invat, mi s-a spus sa vin, trebuia sa am 3 zile perioada de proba, am aflat in cursul primei zile ca de fapt o zi de lucru dureaza de la 7.30 la 00 seara. Am zis ca merg inainte. Mi s-a promis contract pe cartea de munca pt ca "nu putem la negru". Asta si vroiam carte de munca si contract. La 2 saptamani am intrebat de contract. Mi s-a spus ca nu se poate ca e sefu in concediu si sa mai astept, dar ca sa stau linistit ca banii am sa ii iau. Am tacut si am mers mai departe sperand sa se rezolve. La sfarsitul lunii mi s-a spus ca nu se poate face contract doar dupa o luna de evaluare. Am spus ca plec in acest caz , erau exact 30 de zile de cand munceam.
Acum sunt purtat de la un telefon la altul ca nimeni nu stie nimic ca abia a venit din concediu.

Poveste cam lunga, ma intreb acum daca in final imi vor spune in fata ca nu imi dau banii , eu nu am nici un contract, am vreo sansa sa-mi iau salariul daca fac planggere la ITM?
Ultima modificare: Luni, 31 August 2009
ricanebleu, utilizator
Cel mai recent răspuns: Gratiela Ratiu , Consultant resurse umane 12:48, 3 Septembrie 2009
Ceea ce ati considerat este chiar bine....asa ca , nu semnati nici o cerere de concediu fara plata...si daca angajatorul insista , sesizati ITM-ul.
Daaa sesizati ITMul care va va spune ca nu poate face nimic si ca sa mergeti la tribunal iar de acolo va vor spune sa mergeti la politie. Cam asta mi-au spus mie azi. In final pot sa spun ca am fost norocos sa recuperez o parte din banii de salariu, aruncati in fata, printre injuraturi de catre cel pentru care am lucrat cu buna credinta dar fara contract timp de (norocul meu) numai o luna dar o luna intreaga timp de 16 ore pe zi
Nu exista justitie in tara asta, esti la mana angajatorului, care poate sa iti faca sau nu contract, care poata sa iti spuna sau nu ca ti-a facut contract, si atunci tot ce ai de facut este ori sa accepti decizia patronului ori sa ramai in fata ITMului gandindu-te ore cu ce am gresit ca am cerut un contract de munca legal.

Daca mergeti doar cu vorbitul la ITM sau la Tribunal, cred ca se poate intampla asa.
Dar daca faceti sesizare scrisa la ITM, au obligatia sa faca control la firma si sa va dea cel putin un raspuns sesizarii in termen de 30 de zile cu concluziile in urma verificarii firmei.
Daca depuneti o cerere in intsnata, nu va poate trimite nimeni la plimbare, intr-o instnata civila. La politie se merge doar daca vreti sa faceti o plangere penala.

Desigur, o rezolvare "amiabila" a unei astfel de probleme este de dorit pentru oricine, pentru ca instanta puteti recupera drepturile salariale dupa ce va trece ceva timp pretios...

Sunt deacord cu dvs ca lucrurile nu se rezolva usor, si ca de multe ori oamenii se afla in situatia de a accepta sa lucreze undva si fara sa aiba siguranta unui contract de munca, ca exista multi patroni care nu tin cont de nici-o lege..
nu va contrazic,...
dar sunt si posibilitati legale de a rezolva problemel derivate dintr-o astfel de relatie de munca, si sunt totusi preponderente litigiile de munca in care instanta a solutionat favorabil cererile angajatilor...
Buna ziua!
Am revenit cu noutati in cazul meu.Dupa lungi discutii,mi-au acceptat demisia cu lichidare la zi (asa speram sa-mi primesc si eu salariu cuvenit).Azi m-au sunat sa-mi spuna ca din salariu care asteptam sa-l primesc, i-mi retin banii de diurna,banii de cazare,banii de deplasare... Firma e din Buc. eu sunt din Arad.In momentul angajarii au spus ca am cazare si diurna asigurata( postul meu presupune deplasare).In ultima luna am fost la Buc pt ca acolo m-au chemat.Mi-a oferit bani de cazare si diurna, dar nu mi-a spus nimeni ca acesti bani vor fi retinuti din salariul meu(bine ca nu m-a cazat la un hotel de lux sa platesc vreo 100 euro/noapte).Mentionez ca facturile pt cazare sunt pe firma si au fost date spre decontare.
Asa ca, chiar daca nu am acceptat concediu fara plata, tot au gasit ei o modalitate de a nu-mi plati munca depusa.
Acum astept sa vad,poate mai gasesc ei ceva sa-mi retina si putinul ce ar trebui sa-l mai primesc,poate trebuie sa platesc si cafeaua ce am consumat-o la birou...
Daca are cineva timp,rabdare si binevointa sa-mi asculte cazul mai pe larg si sa ma ajute cu niste sfaturi, va rog sa-mi scrieti pe adresa bogdy_hid@yahoo.com.Poate asa voi reusi sa fiu unul dintre putinii care poate sa faca ceva, sa nu se lase la mana si la bataia de joc a angajatorului.
Banii de deplasare inteleg ca i-ati decontat, adica ati depus o foaie de decontare care v-a fost aprobata si ati primit banii cuveniti.
Binenteles ca acei bani nu au cum sa vi-i retina din salariu in mod legal.
Orice retinere din salariu se face in baza unei hotarariri judecatoresti sau eventual prin sanctionare disciplinara.
Veti putea sa actinati in justititie pentru recuperarea drepturilor salariale neplatite de angajator.
Actiune se face la Tribunalul de la dimiciliul dvs, sectia litigii de munca.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Drepturi salariale salvatore salvatore buna ziua. am lucrat la o societate cu profil transport international de marfuri in fuctia de conducator auto. salariu nu am primit niciodata si nici nu am ... (vezi toată discuția)
Drepturi salariale si alte drepturi neplatite de 4 luni ciobanucristina ciobanucristina Buna ziua, Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat pentru ca nu stiu cum trebuie sa procedez. Sotul meu lucreaza in Timisoara la o firma de ... (vezi toată discuția)
Munca la negru stoicafl stoicafl Buna ziua. problema mea este urmatoarea: sunt de profesie operator alpinist utilitar si in luna august m-am angajat la o firma din domeniu telecomunicatiilor ... (vezi toată discuția)