avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 378 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Buna,

sunt student si beneficiez de pensie de urmas... daca ma angajez nu mai am dreptul la aceasta pensie??? Trebuie sa declar la casa de pensii ca lucrez, sau se suspenda automat? ce se intampla daca nu anunt la casa de pensii si primesc si salariu si si pensie?

Multumesc.

Buna,

sunt student si beneficiez de pensie de urmas... daca ma angajez nu mai am dreptul la aceasta pensie??? Trebuie sa declar la casa de pensii ca lucrez, sau se suspenda automat? ce se intampla daca nu anunt la casa de pensii si primesc si salariu si si pensie?

Multumesc.

art.94 alin2 L.19/200: Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pesia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc jumatate din salariul mediu brut lunar pe economie.
Trebuie sa anunti tu la Casa de pensii.
Daca nu anunti va trebui sa returnezi pensia incasata ilegal.