avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 708 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plătim pierderi mari de apă, între 300 și 500 mc ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plătim pierderi mari de apă, între 300 și 500 mc lunar, deși țeava nu este defectă. Cum putem rezolva situația?

Buna seara
Bloc nou , asociatie de proprietari cu acte , ne confruntam de un an jumate cu pierderi totale de peste 3000 mc. Da am scris bine. Apacanal Ilfov ne incarca lunar cu pierderi , ultima luna a venit factura cu pierdere de 530 mc. Am facut mai multe sesizari dar fara raspuns clar ! Avem contoare la ambele scari recunoscute de ei dar trec si citirea contoarului de bransament care le apartine. Intre contoarele noastre si al lor mereu apar pierderi mari 300 - 500 mc pe luna.

Am controlat teava nu are pierderi. Pe factura vine citirea la contoarele noastre index nou - vechi dar la contoarul lor nu apare nici o citire doar pierderi ..Citirea o dam noi si observam diferenta lunar. Nu stim ce sa mai facem, unde sa ne adresam. Mentionez ca si amplasarea contorului de bransament al blocului se afla pe alta strada in curtea la alt proprietar distanta 70 m fata de bloc!

Am inteles ca atunci cind s a aprobat constructia blocului pe strada unde s a construit blocul nu avea apa si nici acum nu s a bagat, dezvoltatorul s a legat de la strada cu apa.. Explicatia dezvoltatorului - daca nu ma legam de acolo nici azi nu aveati apa. Dati-ne o idee cum sa scapam de aceste pierderi ! Sa cerem schimbarea contoarului care ne fura, adica al lor ?
Ultima modificare: Duminică, 30 Iunie 2019
Manuela Rășină, administrator
6 din 6 utilizatori consideră
acest răspuns util
1.Chiar și în situația de acum asociația are dreptul sa ceara furnizorului ca indexul sa poată fi văzut de reprezentantul asociației. Puteți face teste. De exemplu puteți închide temporar apa pe cele doua scări și sa urmăriți dacă se înregistrează ceva.
2. Contorul trebuie sa fie instalat la limita branșamentului, nu la 70m.

Am facut teste , am oprit apa la bloc si am monitorizat contuaru genereal, nu s a invirtit nici o cifra, am masurat presiunea pe teava de 70 m a scazut nrsemnificativ presiunea !! Am solicitat sa masuram noi metrologic contorul cu o firma privata si nu vor cei de la Apacanal. Spun ca doar ei au dreptul sa uble la acel contuar !Ce garantie avem noi ca vin si duc contorul la masurat ? Pai sunt prosti sa recunoasca ca acel contor e defect ! Sa ne dea banii pe 3000 de mc de apa, nu cred!
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cereți sa demonteze acel aparat și sa meargă un reprezentant al asociației pentru a asista la verificarea metrologica. Asa spune legea, iar costul se suporta de asociație dacă cererea a fost neîntemeiată.
Citiți ordinul ANRSC 90/2007 art. 7.12
[ link extern ]

Cereți totodată sa schimbe locul de măsură la limita proprietății, nu la 70m.
Ultima modificare: Duminică, 30 Iunie 2019
latka, utilizator
O sa facem sesizare sa ne verifice contuarul dar la o firma acreditata aleasa de noi. Platim noi
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Va recomand sa le trimiteti o cerere prin posta cu confirmare de primire unde sa va respunda in scris si in termen legal daca contorul inregistreaza doar consumul aferent asociatiei, numarul de locuinte care le alimenteaza, specificand si despre pierderi. Va recomand si instalarea pe magistrala a unui contor pasant cu verificare metrologica valabila sa inregistreze in paralel tot consumul doar pt aceea asociatie. Ii puteti notifica in cerere ca se vor lua masuri suplimentare de inregistrare cu un contor pasant dupa acesta si verificat metrologic. Atentie insa acesta sa fie in aceeasi clasa de precizie ca sa nu invoce un astfel de motiv. In functie de raspunsul dat puteti merge la avocat si in instanta. Daca nu aveti cele spune de mine o sa fie mai greu de dovedit in instanta consumul real...

Alte discuții în legătură

Bloc nou cu trei apometre principale marinicafarafrica marinicafarafrica Buna tuturor. De curind am aflat ca avem la bloc nou de 7 luni pierderi de apa de 800 mc. Noi avem ca orce bloc cite un apometru principal la fiecare scara , ... (vezi toată discuția)
Poate asociatia sa-mi puna in carca "pierderi apa" ? Pilu Pilu Buna ziua, as avea rugamintea daca poate cineva sa ma lamureasca cu urmatoarea problema: Fiul meu locuieste intr-un bloc cu 4 etaje, toti proprietarii au ... (vezi toată discuția)
Diferenta contor, buna ziua, la factura de apa mi se adauga lunar ... genigeni genigeni diferenta contor, Buna ziua, la factura de apa mi se adauga lunar diferenta de contor desi am apometru in apartament...ex.luna asta 1 metru la care se adauga ... (vezi toată discuția)