avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 517 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plătim pierderi mari de apă, între 300 și 500 mc ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plătim pierderi mari de apă, între 300 și 500 mc lunar, deși țeava nu este defectă. Cum putem rezolva situația?

Buna seara
Bloc nou , asociatie de proprietari cu acte , ne confruntam de un an jumate cu pierderi totale de peste 3000 mc. Da am scris bine. Apacanal Ilfov ne incarca lunar cu pierderi , ultima luna a venit factura cu pierdere de 530 mc. Am facut mai multe sesizari dar fara raspuns clar ! Avem contoare la ambele scari recunoscute de ei dar trec si citirea contoarului de bransament care le apartine. Intre contoarele noastre si al lor mereu apar pierderi mari 300 - 500 mc pe luna.

Am controlat teava nu are pierderi. Pe factura vine citirea la contoarele noastre index nou - vechi dar la contoarul lor nu apare nici o citire doar pierderi ..Citirea o dam noi si observam diferenta lunar. Nu stim ce sa mai facem, unde sa ne adresam. Mentionez ca si amplasarea contorului de bransament al blocului se afla pe alta strada in curtea la alt proprietar distanta 70 m fata de bloc!

Am inteles ca atunci cind s a aprobat constructia blocului pe strada unde s a construit blocul nu avea apa si nici acum nu s a bagat, dezvoltatorul s a legat de la strada cu apa.. Explicatia dezvoltatorului - daca nu ma legam de acolo nici azi nu aveati apa. Dati-ne o idee cum sa scapam de aceste pierderi ! Sa cerem schimbarea contoarului care ne fura, adica al lor ?
Ultima modificare: Duminică, 30 Iunie 2019
Manuela Rășină, administrator
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,
Chemati un instalator bun, care sa opreasca apa, si sa vaqda daca se inregistreaza ceva in contorul furnizorului. Este posibil sa fie sparta teava de LA IESIREA IN BLOC PANA IN CONTORUL FURNIZORULUI. Eu asa am patit la un bloc pe care il administrez in sectorul 1, unde apa se varsa in canal si se inregistra in contorul Apei Nova. Atunci au sesizat cei de la Apa cand au venit sa citeasca. Aveam cca 3000 mc, adica se pierdeau cam 100 mc/ora. Am avut apa oprita pana la remedierea situatiei de catre o firma care executa bransamente.
Eu zic sa încercați totuși la ANPC. Acum câțiva ani am rezolvat o problemă asemănătoare doar făcând reclamatie. Au fost somați să permită schimbarea apometrului.

CLAUDIU LASCOSCHI a scris:

Daca fura cineva si se dovedeste va raspunde acela.
Incercati si la ANPC dar nu va puneti mari sperante.


latka a scris:



[...]

Cereți totodată sa schimbe locul de măsură la limita proprietății, nu la 70m.


La limita proprietatii nu este furnizor de apa. Cei 70 m de teava sunt proprietatea blocului iar nu a furnizorului.
Ultima modificare: Luni, 1 Iulie 2019
Iulian MANEA, Contabil
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util


Iulian Manea a scris:



La limita proprietatii nu este furnizor de apa. Cei 70 m de teava sunt proprietatea blocului iar nu a furnizorului.


Probabil nu ati citit legea/legile de sustineti asa ceva si nu cunoasteti cam ce se intimpla fizic si probabilistic cu apa pe o asemenea distanta.

Va citez din legea 241/2006 actualizata:
[ link extern ]
"Art. 3
Termenii tehnici utilizați în cuprinsul prezentei legi se definesc după cum urmează:
...............
i)branșament de apă - partea din rețeaua publică de alimentare cu apă care asigură legătura dintre rețeaua publică de distribuție și rețeaua interioară a unei incinte sau a unei clădiri. Branșamentul deservește un singur utilizator. În cazuri bine justificate și atunci când condițiile tehnice nu permit altă soluție se poate admite alimentarea mai multor utilizatori prin același branșament. Părțile componente ale unui branșament se precizează în regulamentul-cadru al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare. Branșamentul, până la contor, inclusiv căminul de branșament și contorul, aparțin rețelei publice de distribuție, indiferent de modul de finanțare a execuției. Finanțarea execuției branșamentului se asigură de operator, respectiv de utilizator, corespunzător punctului de delimitare a instalațiilor. Amplasamentul căminului de branșament se stabilește la punctul de delimitare al instalațiilor, de regulă la limita de proprietate a utilizatorului, cu respectarea regimului juridic al proprietății și numai în baza unei documentații avizate de operator. În cazul condominiilor existente, separarea și individualizarea consumurilor la nivel de proprietate/apartament individual se fac prin montarea repartitoarelor de costuri. Cheltuielile aferente individualizării consumurilor sunt suportate de coproprietarii condominiului, operatorul având numai obligația montării contorului principal de branșament la nivelul limitei de proprietate;
.................. "

De regula un bransament pentru un bloc se executa imediat inainte de a intra teava de apa in bloc sau imediat dupa. Operatorul prefera inainte de bloc.

Pe 70 m de conducta se pot intimpla multe, inclusiv pierderi de apa care nu "se vad" . Cel ce a deschis acest post a scris ca la teste pierderea de presiune este nesemnificativa. Nu stiu ce intelege prin nesemnificativa, dar chiar si o diferenta de 0,1 - 0,2 bari poate indica o pierdere (sau furt) de citeva sute de litri pe ora, exact cazul descris la acest post.

400 mc/luna = 400/30/24 =555 litri/ora. O cada de baie de 200 de litri s-ar umple in jumatate de ora, asa ca oricine isi poate face o idee ce debit mic curge prin acea spartura sau teava racordata ilegal.

Apa are un foarte "prost" obicei, la o pierdere atit de mica, gravitational se duce in pamint si e foarte, foarte posibil sa nu lase nici o urma .

Nu am spus degeaba ca cererea de mutare a contorului de bransament mai aproape e atit legala cit si normala din punct de vedere al fizicii .
Puteti sa montati un contor al asociatiei pe teava la intrarea in bloc, chiar daca nu e agreat. Daca e metrologic ok va spune unde e problema - inainte sau dupa el. Tot la fel daca exista scari mai multe, puteti monta pe traseu apometre separate. La cat platiti in plus e bine sa stiti de unde vine problema chiar daca costa.

Alte discuții în legătură

Bloc nou cu trei apometre principale marinicafarafrica marinicafarafrica Buna tuturor. De curind am aflat ca avem la bloc nou de 7 luni pierderi de apa de 800 mc. Noi avem ca orce bloc cite un apometru principal la fiecare scara , ... (vezi toată discuția)
Poate asociatia sa-mi puna in carca "pierderi apa" ? Pilu Pilu Buna ziua, as avea rugamintea daca poate cineva sa ma lamureasca cu urmatoarea problema: Fiul meu locuieste intr-un bloc cu 4 etaje, toti proprietarii au ... (vezi toată discuția)
Diferenta contor, buna ziua, la factura de apa mi se adauga lunar ... genigeni genigeni diferenta contor, Buna ziua, la factura de apa mi se adauga lunar diferenta de contor desi am apometru in apartament...ex.luna asta 1 metru la care se adauga ... (vezi toată discuția)