Bună ziua, locuim la et 3 din 4 si zilele trecute s-a desfăcut o țeavă în coloană de apa, la noi la baie. A curs apa si a pătat tavanul din baie la vecinii de la etajele inferioare. Am chemat urgent un instalator si a reparat. Azi a venit vecina de la parter sa imi spuna ca i-a rămas urât în baie si trebuie sa isi zugraveasca, având pretenția că eu sa plătesc pt lucrare. E corect asa? Sunt dispusă să contribui cu o sumă de bani, dar nu sa suport toata cheltuiala, dat fiind că nu am fost de vina cu nimic. Cum se poate proceda?
Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri
Atunci, daca exista asociatie, se aplica prevederile din Legea 196/2018
ART. 35
(1) In cazul cladirilor cu mai multe locuinte sau spatii cu alta destinatie si in cazul
cladirilor multietajate constituie parti comune din condominiu, daca actele de
proprietate nu prevad altfel, urmatoarele:
...
e) locurile de trecere, scarile si casa scarilor si coridoarele; peretii perimetrali si
despartitori dintre proprietati si/sau spatiile comune; subsolul; cosurile de fum;
holurile; instalatiile de apa si canalizare, electrice, de telecomunicatii, de incalzire si
de gaze de la bransament/racord pana la punctul de distributie catre partile aflate in
proprietate individuala; canalele pluviale; paratrasnetele; antenele colective; podul;
pivnitele, boxele, spalatoria, uscatoria; ascensorul; interfonul - partea de instalatie
de pe proprietatea comuna; rezervoarele de apa; centrala termica proprie a cladirii;
crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura, structura de
rezistenta; fatadele; acoperisul; terasele;
ART. 71
(2) Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe un fond
de reparatii anual, necesar pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
Comitetul executiv fundamenteaza si prezinta adunarii generale suma anuala
necesara pentru constituirea sau completarea fondului de reparatii, care se
alimenteaza in avans, in transe lunare egale, prevazute in lista de plata a cheltuielilor
asociatiei de proprietari. Fondul de reparatii este utilizat numai pentru consolidarea
condominiului, reabilitarea termica, cresterea calitatii ambiental-arhitecturale a
constructiilor, precum si pentru repararea si imbunatatirea proprietatii comune.
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate
ART. 84
39
(1) Cheltuielile repartizate dupa cota-parte de proprietate reprezinta cheltuielile
asociatiei efectuate pentru intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz,
consolidarea si/sau reabilitarea partilor de constructii si instalatii aferente
condominiului aflate in proprietate comuna indiviza. Aceste cheltuieli se repartizeaza
proportional cu cota-parte din proprietatea comuna a fiecarui proprietar.
(2) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile
efectuate pentru administrarea, intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz,
consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate in proprietate
comuna.
ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei
cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de
intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta
energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in/si pe proprietatea
comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de
asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa,
canalizare, incalzire, energie electrica; echipamente de echilibrare hidraulica a
instalatiilor; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul -
partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul;
tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele;
acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere;
personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru
administrator, contabil, instalator, electrician, portar, ingrijitor, personalul care
asigura curatenia etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori
persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorului/comisiei
de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; cheltuieli cu
produse si accesorii pentru curatenie, alte servicii administrative catre proprietatea
comuna.
Cititi legea si o sa intelegeti mai bine ce drepturi si obligatii are fiecare proprietar, precum si asociatia...
Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate
ART. 84
39
(1) Cheltuielile repartizate dupa cota-parte de proprietate reprezinta cheltuielile
asociatiei efectuate pentru intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz,
consolidarea si/sau reabilitarea partilor de constructii si instalatii aferente
condominiului aflate in proprietate comuna indiviza. Aceste cheltuieli se repartizeaza
proportional cu cota-parte din proprietatea comuna a fiecarui proprietar.
(2) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile
efectuate pentru administrarea, intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz,
consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate in proprietate
comuna.
ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei
cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de
intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta
energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in/si pe proprietatea
comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de
asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa,
canalizare, incalzire, energie electrica; echipamente de echilibrare hidraulica a
instalatiilor; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul -
partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul;
tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele;
acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere;
personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru
administrator, contabil, instalator, electrician, portar, ingrijitor, personalul care
asigura curatenia etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori
persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorului/comisiei
de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; cheltuieli cu
produse si accesorii pentru curatenie, alte servicii administrative catre proprietatea
comuna.
Cititi legea si o sa intelegeti mai bine ce drepturi si obligatii are fiecare proprietar, precum si asociatia...
Inundatie apartamente
nana234
am un apartament nelocuit de mai multi ani si acum cateva zile coloana de scurgere ape reziduale de la bucatarie a refulat in apartament; nefiind nimeni acolo, ... (vezi toată discuția)