Plafoanele pe care trebuie să le respecte firmele atunci când fac sau acceptă plăți în numerar se vor micșora, de principiu, cu 80%, potrivit unui proiect de lege pus azi în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor și pentru care, așa cum a anunțat public premierul, Guvernul își va asuma răspunderea în Parlament. Citește articolul
Avem o situație ipotetică în care o persoană juridică vinde o mașină la mâna a doua către o persoană fizică. Prețul convenit este de 25.000 de lei, însă problema este că persoana fizică vrea să achite suma integral în numerar, pentru că n-are cont bancar. Cum se poate proceda, din moment ce persoana juridică poate încasa în numerar maximum 10.000 de lei pe zi de la o persoană fizică pentru livrarea unui bun? Teoretic, sunt două soluții - ori plata în rate, ori depunerea sumei direct în contul firmei. Citește articolul
Conformarea companiilor pe legislația din domeniul prevenirii spălării banilor a devenit tot mai complexă în ultimii ani, societățile fiind obligate să își dezvolte metodologii proprii prin care să identifice şi să evalueze riscul de spălare a banilor şi finanţare a terorismului atât la nivelul clientelei serviciilor şi produselor oferite, cât şi la nivelul întregii activităţi desfăşurate. Societățile sunt obligate să își monitorizeze partenerii de afaceri și relațiile comerciale derulate cu aceștia, ca să se asigure că tranzacțiile nu sunt folosite ca paravan pentru practici ilicite, astfel că recunoașterea faptelor de spălare de bani devine esențială pentru a permite companiilor să își respecte obligațiile impuse de legislație. Citește articolul
Plățile în numerar de peste 10.000 euro, care se fac către comercianții de bunuri sau prestatorii de servicii ori între aceștia, urmează să fie interzise în toate țările membre UE, conform unui proiect de regulament european prezentat marți de Comisia Europeană. Prin această măsură se urmărește reducerea riscurilor de spălare a banilor. În prezent, aceste tranzacții sunt permise în România, însă ele trebuie raportate autorităților. Citește articolul
De-acum, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va primi zilnic de la bănci o listă cu persoanele care îşi deschid sau închid un cont bancar, indiferent de calitatea acestora: persoane fizice sau juridice. De asemenea, băncile vor trebui să raporteze Fiscului datele de identificare ale persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise, precum şi o listă a celor care închiriază casete de valori. De altfel, noile măsuri ar fi trebuit să se aplice de la începutul anului, dar cum sistemele informatice ale băncilor nu au fost adaptate corespunzător în timp util, termenul a fost amânat. Citește articolul