Parteneriatele de afaceri se bazează pe o relație de încredere reciprocă între părți. Această încredere dispare în cazul nerespectării obligațiilor contractuale, situație întâlnită cu atât mai adesea în contextul pandemiei de coronavirus, care a creat multiple dificultăți financiare firmelor. Astfel, într-un asemenea caz, creditorii încep să se orienteze către opțiunile juridice pe care le au la îndemână pentru a-și recupera datoriile de la partenerii de afaceri aflați în dificultate și, cu toate că varianta de preferat ar fi calea amiabilă, se întâmplă des ca, în practică, aceasta să nu dea roade. De aceea, modalitatea cea mai indicată de recuperare a datoriilor de la partenerii de afaceri, atunci când nu se poate ajunge la o înțelegere amiabilă, o reprezintă, potrivit specialiștilor, ordonanța de plată, ca una dintre cele mai ieftine variante disponibile. Vă prezentăm în continuare care sunt condițiile esențiale pentru introducerea unei cereri de emitere a unei ordonanțe de plată și ce alte aspecte importante trebuie luate în calcul atunci când se are în vedere apelarea la această opțiune. Citește articolul
Pandemia de coronavirus a determinat o serie de incertitudini în parteneriatele de afaceri, astfel că din ce în ce mai multe firme caută soluții de recuperare cât mai rapidă a datoriilor. În acest sens, principalele proceduri de recuperare a creanțelor pentru care se poate opta sunt, în afară de calea amiabilă, procedurile judiciare, arbitrajul, executarea silită, dar și procedura insolvenței. Trecem în continuare în revistă principalele modalități de recuperare a creanțelor, astfel cum se prezintă acestea, ca importanță, în opinia specialiștilor, proceduri la care se poate apela atunci când creditorii nu reușesc să obțină, în mod amiabil, o înțelegere cu debitorul în scopul recuperării datoriilor. Citește articolul
De principiu, în contextul parteneriatelor de afaceri, mai ales al celor încheiate pe fondul pandemiei de coronavirus, firmele ar trebui să ia în calcul procedurile de recuperare a creanțelor încă de la încheierea unui contract. Astfel, atât debitorul, cât și creditorul vor avea o imagine mai clară asupra a ceea ce urmează în caz de încălcare a prevederilor contractului, iar lucrurile vor deveni mult mai simple pentru partea care solicită îndeplinirea unei anumite obligații. De asemenea, claritatea termenilor din contract, stipularea unor termene clare de plată și a modului în care se fac comunicările între părți nu poate aduce decât beneficii părții de bună-credință. Citește articolul
În contextul în care firmele se confruntă cu diverse probleme financiare, pe fondul pandemiei de coronavirus, opțiunile juridice și fiscale de recuperare a creanțelor au devenit o preocupare esențială pentru creditori. Cu toate acestea, opțiunea principală rămâne aceea ca debitorul și creditorul să ajungă la o înțelegere în mod amiabil, după cum au recomandat specialiștii în cadrul unei conferințe organizate joi de către avocatnet.ro. Pe de altă parte, datul în judecată se află la polul opus, fiind opțiunea cea mai evitată de creditori, din cauza multiplelor dezavantaje pe care le prezintă. Citește articolul
Pentru ca drepturile românilor din străinătate, în domenii precum pensiile, prestațiile de șomaj, prestațiile familiale și altele, să fie recunoscute și respectate, România se va alătura statelor membre ale Uniunii Europene (UE), care, în prezent, fac schimb permanent de informații privind serviciile sociale la care au dreptul cetățenii europeni, printr-un sistem informatic gestionat de autoritățile italiene, după cum a anunțat luni ministrul muncii. Astfel, după ce și țara noastră va lua parte la acest sistem, românii ce lucrează în străinătate își vor putea cere mai ușor anumite drepturi la întoarcerea în țară, inclusiv cel la pensie internațională, iar durata procesului de obținere se va reduce. Citește articolul
Reglementările legate de recuperarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) aferentă creanțelor neîncasate au fost modificate, în ultimii ani, în România, în favoarea contribuabililor afectați de problemele financiare ale clienților lor. De la 1 ianuarie 2021 a fost simplificată și procedura de recuperare a TVA pentru facturile emise către persoane fizice și neîncasate timp de un an. Cu toate acestea, procesul rămâne destul de meticulos, neclar pe alocuri, astfel încât puține societăți iau în considerare această oportunitate, deși reprezintă o modalitate de îmbunătățire a fluxului financiar. Citește articolul
Din motive financiare, creditorii aleg să se debaraseze de creditele neperformante și să le vândă firmelor de recuperare de creanțe. Operațiunile acestea, cesiuni de creanță, sunt reglementate de lege și, din perspectiva datornicilor, nu ne putem opune ca ele să se întâmple. Potrivit datelor oficiale, există 77 de entități în România care se ocupă cu recuperarea creanțelor. Citește articolul
Asociațiile de proprietari se confruntă adesea, în procesul de administrare a condominiilor, cu probleme privind neplata la termen a întreținerii care, aparent, nu se pot rezolva decât prin proceduri judiciare costisitoare atât ca bani, cât și ca timp pentru toate părțile implicate. În acest context, vă prezentăm alternativa rezolvării prin mediere a litigiilor sau a conflictelor care pot apărea între conducerea asociației și proprietarii restanțieri. Citește articolul
În sesiunea parlamentară care tocmai a început sunt șanse foarte mari ca trei proiecte legislative ce vizează creditarea românilor să treacă de votul decisiv în Parlament. Toate trei au trecut în prima parte a acestui an de votul favorabil al senatorilor și acum mai rămân doar deputații. Uneori lapidare, lipsite de studii de impact care să le sprijine și slab argumentate, cele trei proiecte sunt împachetate frumos pentru datornicul care s-a împrumutat mai mult decât poate duce vreodată. Dar pentru toți datornicii, actuali și potențiali, pe termen mediu și lung s-ar putea dovedi nocive. Citește articolul
Indiferent de domeniul în care activezi, întotdeauna vor exista clienți care nu își vor achita datoriile. Transmiți facturi care nu sunt plătite și încercările de a contacta debitorii eșuează? Sau poate tot ce primești din partea clienților sunt scuze sau justificări de neplată. Ce e de făcut în această situație? Citește articolul