Activitățile de consultanță în afaceri și management sunt foarte expuse riscurilor de spălare a banilor, conform unui raport recent al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). Pe scurt, acestea prezintă o mare varietate operațională, un grad înalt de flexibilitate contractuală și o relație directă cu deciziile strategice ale clienților în materie corporativă și financiară, astfel că sectorul poate fi utilizat (intenționat sau din neglijență) în scopuri de spălare a banilor, conform specialiștilor. Citește articolul
Cazul unei persoane fizice care obținea venituri din consultanță și asistență financiară și care nu-și îndeplinise obligațiile fiscale în perioada 2018 - 2022 a fost prezentat recent în raportul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu controalele terminate în martie 2025. Citește articolul
Activitățile de consultanță în afaceri și management prezintă, în România, un profil ridicat de risc de spălare a banilor, așa cum reiese dintr-un raport de evaluare sectorială publicat recent de Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). În acest context, firmele care derulează astfel de activități ar trebui să fie conștiente de principalele riscuri de spălare a banilor la care sunt expuse și să aplice măsuri speciale pe termen scurt, mediu și lung, potrivit unui specialist consultat de redacția noastră. Citește articolul
Restricția referitoare la veniturile din consultanță și/sau management fusese reintrodusă în 2023 la impozitul micro, dar a fost eliminată recent. În acest context, firmele care și-au „deghizat” veniturile respective ca să poată să aplice în continuare impozitul micro ar trebui să păstreze o atitudine prudentă, avertizează specialiștii. Citește articolul
Firmele de consultanță în construcții figurează de-acum și ele în rândul factorilor implicați responsabili de respectarea cerințelor fundamentale pentru calitatea în construcții, potrivit unei legi publicate vineri în Monitorul Oficial și intrate azi în vigoare. Citește articolul
Beneficiarii de servicii de management și/sau de consultanță (juridică, financiară etc.), și mai ales cei care achiziționează astfel de servicii în baza unui abonament, denumite și servicii “on-call”, au fost de multe ori puși în dificultate în ceea ce privește probarea prestării efective a serviciilor, în demersurile privind deducerea taxei pe valoarea adăugată (TVA), respectiv în ceea ce privește justificarea cantității și natura serviciilor furnizate în mod real, numărul de ore executate și/sau modul de stabilire a prețurilor acestor servicii. Citește articolul