avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Acasă Subiect: autoritatea nationala pentru protectia consumatorului
Subiect: autoritatea nationala pentru protectia consumatorului
ACCES GRATUIT

În cazul cumpărăturilor online, consumatorii vor putea vedea pe site toate informațiile de pe ambalajul sau etichetele produselor

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
16 Februarie 2024 | 0 | 1122 | Timp de citire: 2 min.

Pentru că, atunci când vine vorba despre produsele vândute online, clienții nu pot afla toate informațiile legate de produsele pe care vor să le cumpere astfel, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) propune, printr-un proiect de ordin pus joi în dezbatere publică, modificarea legislației din domeniu, astfel încât pe site-uri să apară, în detaliu, toate etichetele și informațiile prezente pe ambalajul fiecărui produs în parte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dacă ai magazin și nu afișezi orarul de funcționare sau nu-l respecți, riști o amendă de câteva mii de lei

avocatnet.ro în Aspecte juridice
15 August 2023 | 4 | 27272 | Timp de citire: 3 min.

Structurile de vânzare cu amănuntul și cele în care se prestează servicii de piață pot fi deschise în toate zilele săptămânii. Una dintre obligațiile pe care aceste firme trebuie să le îndeplinească este afișarea orarului de funcționare, precum și respectarea sa. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Obligația restaurantelor de a afișa ingredientele și valorile nutriționale, amânată oficial până în primăvară

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
9 Decembrie 2022 | 0 | 8034 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un ordin apărut în septembrie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a stabilit că unitățile de alimentație publică vor trebui să-și informeze clienții, începând din 20 decembrie, în legătură cu ingredientele produselor alimentare finite sau mâncărurilor pe care le vând, indiferent dacă acestea sunt destinate consumului pe loc sau acasă, regulile urmând să se aplice și când mâncarea se vinde online. ANPC a anunțat luni că va amâna termenul stabilit inițial, în urma discuțiilor cu structurile asociative şi patronatele din HoReCa, iar azi vedem și ordinul cu termenul modificat publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regulile sancționării cu până la 5% din cifra de afaceri a furnizorilor de energie ce nu respectă plafoanele instituite de stat au fost publicate

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Mai 2022 | 0 | 2934 | Timp de citire: 2 min.

Atât clienții casnici, cât și cei noncasnici vor beneficia, până în martie 2023, de facturi reduse la electricitate și gaze naturale, după cum a fost stabilit spre finalul lunii martie. Tot atunci s-a stabilit și că furnizorii care nu vor respecta plafoanele stabilite în acest sens vor putea primi amenzi de până la 5% din cifra de afaceri. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a stabilit și modul efectiv în care vor fi stabilite și aplicate sancțiunile raportate la cifra de afaceri în cazul furnizorilor de energie care nu respectă plafoanele, iar ordinul cu regulile trasate de ANPC a fost recent oficializat.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

De azi, în cazul situațiilor urgente, consumatorii pot sesiza ANPC prin WhatsApp

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Februarie 2022 | 0 | 4007 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce vor să aducă în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) o situație urgentă, de pildă, debranșarea de la electricitate sau gaze naturale pentru facturi calculate greșit ori în situația în care este pusă în pericol sănătatea oamenilor, au de-acum la dispoziție pentru asta un număr de WhatsApp, potrivit unui anunț de azi al instituției. Totuși, trimiterea sesizărilor către ANPC în acest mod nu elimină necesitatea formulării unei reclamații oficiale. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Protecția consumatorului

Produs stricat în garanție: Cum se calculează termenul în care vânzătorul trebuie să ți-l aducă la conformitate

Manuela Rasina în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2021 | 1 | 14051 | Timp de citire: 4 min.

Potrivit Legii 449/2003, care reglementează garanțiile produselor, atunci când apar probleme în funcționarea unui produs de folosință îndelungată aflat în garanție, comerciantul care l-a vândut este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască în 15 zile calendaristice ori, dacă nu se poate, să-i restituie clientului prețul plătit. La prima vedere, pare simplu de calculat cât are acesta de așteptat: s-a stricat, anunță comerciantul și în 15 zile situația trebuie rezolvată. În realitate lucrurile nu stau chiar așa, termenul curgând diferit în funcție de natura produsului - de exemplu, perioada maximă în care trebuie reparată sau înlocuită o mașină de spălat rufe este mai scurtă decât cea în care trebuie adus la conformitate un telefon defect. În plus, în anumite situații clientul poate pretinde remedierea într-un interval mai mic decât cel precizat în legislație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANPC a inițiat controale la comercianții din toată țara, după ce prețurile la măștile de protecție au explodat

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
27 Februarie 2020 | 0 | 2342 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care epidemia de coronavirus s-a extins în Europa, ajungând recent și în țara noastră, comercianții de materiale de protecție, inclusiv măști, au majorat considerabil prețul acestora. De aceea, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat o acțiune de control la aceste firme, dar și o campanie supraveghere a pieței echipamentelor de protecție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce tipuri de fapte se vor înregistra în cazierul contravențional al firmelor la ANPC

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
29 August 2019 | 0 | 2231 | Timp de citire: 2 min.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este instituția care reprezintă interesele consumatorilor din țara noastră în raport cu firmele și care, dacă firmele nu remediază situația reclamată de un client, le poate sancționa. De la 1 septembrie, ANPC va introduce un cazier contravențional pentru operatorii economici, în care se vor înscrie atât abaterile pentru care au fost sancționate firmele, dar și sancțiunile aplicate, care variază de la avertismente până la amenzi substanțiale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Soluţionarea litigiilor în afara instanţei: Ce avantaje au consumatorii care nu dau în judecată comercianţii

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Aprilie 2018 | 1 | 5362 | Timp de citire: 2 min.

Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Până în septembrie, Fiscul și Inspecția Muncii fac verificări în toată ţara pentru depistarea muncii la negru

Andra Stana în Taxe și impozite
17 Iunie 2016 | 4 | 45210 | Timp de citire: 2 min.

În perioada următoare, Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) colaborează cu Inspecția Muncii pentru a preveni și combate munca la negru și cea declarată parțial, prin controale la nivel naţional. Verificările sunt efectuate în Operațiunea „Cronos”, care a început joi și se va întinde până în septembrie. Aproximativ în aceeaşi perioadă, pe litoral au loc și controale ale Autorității Naţionale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Citește articolul