Salariul minim brut a crescut de la 1 ianuarie 2014 si va ajunge la 850 de lei, fata de 800 de lei, cat a fost pana acum, actul normativ care prevede acest lucru fiind in luna noiembrie in Monitorul Oficial. Plata unor salarii mai mari nu este singura grija a patronilor, reglementarile legale impunandu-le acestora si cateva obligatii birocratice, care ignorate pot aduce amenzi de pana la 8.000 de lei. Totusi, legislatia neclara permite mai multe interpretari, astfel ca firmele nu pot fi sigure ca respecta intru totul prevederile legale. Citește articolul
In situatia in care unui angajat i se pune poprire pe salariu, in baza unei hotarari judecatoresti, se impun cateva modificari care trebuie operate de angajator. Citește articolul
Salariul minim brut se majoreaza de la 1 ianuarie 2014 si va ajunge la 850 de lei, fata de 800 de lei, cat este in prezent, actul normativ care prevede acest lucru fiind adoptat joi de Guvern. Pentru angajatori, cresterea salariului minim nu inseamna doar ca vor plati lunar 50 de lei in plus angajatului, ci presupune si costuri mai mari in ceea ce priveste taxele achitate la stat pentru respectivul salariu. La toate acestea se adauga si costul pe care firmele vor trebuie sa il suporte si pentru transmiterea in Revisal a modificarilor salariale, daca acest serviciu a fost externalizat catre un prestator. Citește articolul
Sporul de noapte, daca este declarat in contractul individual de munca, trebuie inregistrat de angajator in registrul de evidenta a salariatilor, a precizat pentru AvocatNet.ro Mirela Banu, consultant Finexpert Consulting. Potrivit acesteia, angajatorul trebuie sa aiba in vedere daca modifica sporul de noapte, pentru ca va trebui sa opereze schimbarile in Revisal intr-un anumit termen. AvocatNet.ro va prezinta in materialul urmator cateva informatii utile de care trebuie sa tineti cont atunci cand introduceti sporul de noapte in Revisal. Citește articolul
La cererea salariatului, angajatorul are obligatia legala de a-i elibera copii ale actelor care sa ateste calitatea de angajat a solicitantului, potrivit art. 40 alin. 2 lit. h) din Codul muncii. Regasim o prevedere similara si la art. 34 alin 5 din Codul muncii, care arata ca, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii (de la semnarea contractului individual de munca si pana la incetarea acestuia, indiferent de motiv), vechimea in munca sau salariul. Refuzul angajatorului de a se achita de aceasta cerere a angajatului ii poate aduce acestuia amenzi, dar si procese in instanta. Citește articolul
Registrul General de Evidenta a Salariatilor (Revisal) va avea o noua versiune, au declarat pentru AvocatNet.ro reprezentantii Inspectiei Muncii. Potrivit acestora, noua varianta a aplicatiei va include posibilitatea recuperarii in format electronic a datelor pierdute din Revisal. Citește articolul
Angajatorii si angajatii vor plati mai mult decat pana in prezent, pentru eliberarea de certificate sau adeverinte de la Inspectia Muncii, precizeaza un act normativ, aplicabil de luni, care modifica tarifele actuale. Citește articolul
Optiunea de a transfera salariatii in interes de serviciu nu mai este posibila deoarece aceste prevederi au fost abrogate ca urmare a aparitiei noului cod al muncii. Totusi, conform noilor dispozitii legislative, preluarea salariatilor ar putea fi posibila in cazul transferului intreprinderii, al unitatii sau al unor parti ale acesteia. Citește articolul
Majorarea salariului minim la 800 de lei incepand de la 1 iulie trebuie raportata in Registrul de Evidenta a Salariatior de catre angajatorii care au salariati platiti cu minimul pe economie. Nerespectarea acestei obligatii poate fi sanctionata de inspectorii de munca cu amenzi cuprinse intre 5.000 si 8.000 de lei. Citește articolul
Tarifele practicate pentru recuperarea datelor din Registrul electronic de evidenta a salariatilor sunt unice pentru toate tipurile de angajatori si nu difera in functie de marimea acestora, ne-au precizat reprezentatii Inspectiei Muncii. De asemenea, durata recuperarii datelor este de 30 de zile de la data inregistrarii petitiilor de catre angajatori, au adaugat sursele citate. Citește articolul