Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1201 soluții astăzi
Acasă Subiect: revisal
Subiect: revisal
ACCES PREMIUM

Salariul minim, majorat în jumătatea lunii. Cum ar trebui să procedeze angajatorii la nivel intern și în Revisal?

Deși mesajul din partea Executivului a fost că salariul minim majorat cu 70 de lei se va aplica de la 1 ianuarie, asta nu s-a întâmplat. Prin HG 4/2021, publicată miercuri în Monitorul Oficial, noul salariu se aplică, cu toată certitudinea conferită de un act normativ ce produce efecte juridice, de la data de 13 ianuarie 2021. Modificarea salariului la nivel legislativ în jumătatea lunii ridică firmelor mai multe întrebări: cum procedează cu cele două salarii aferente lunii ianuarie, ce și cum transmit în Revisal, dar și cum procedează cu cei cu contractele suspendate, din cauza șomajului tehnic? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Salarizare și resurse umane 2021: Ce noutăți a adus anul precedent și de care să ții cont anul acesta

avocatnet.ro în Resurse umane
7 Ianuarie 2021 | 0 | 1909

A trecut un an plin de modificări ce privesc în mod direct raporturile de muncă: a fost completat cu aspecte interesante Codul muncii, s-au schimbat pe ultima sută de metri anumite chestiuni fiscale ce țin de sumele primite de angajați pe lângă salariu, au fost adoptate lucruri noi pentru a completa cadrul legislativ al telemuncii și nu numai. O sinteză, în cele ce urmează: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noua versiune de Revisal modifică modul de înregistrare pentru Kurzarbeit. Pe cine mai ajută asta acum și de ce ar trebui firmele să rectifice modificările făcute deja?

După ce modul de înregistrare în Revisal a mecanismului a pus cele mai mari probleme în cazul firmelor care au vrut să aplice Kurzarbeit, după ce a fost publicat un ghid publicat de Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă (ANOFM) privind aceste înregistrari (care i-a nemulțumit însă pe unii dintre specialiștii în relații de muncă și pe angajatori), noua versiune a Revisal, pe care o pot folosi firmele de azi, stabilește modul cum trebuie operat în registru mecanismul: fără modificări de norme de muncă, fără modificări de salariu. Chestiunea e încă relevantă pentru firmele care au făcut până acum solicitări de decontare și este în avantajul angajaților ca ele să corecteze ce au înregistrat deja, conform noilor opțiuni din registru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Revisal 6.0.8: De-acum, angajatorii pot folosi o versiune nouă a aplicației. Ce noutăți sunt?

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Decembrie 2020 | 1 | 6467

O nouă versiune a aplicației Revisal, versiunea 6.0.8, a devenit disponibilă sâmbătă pentru angajatorii din toată țara, conform informațiilor de pe site-ul Inspecției Muncii. Revisal este o aplicație pe care angajatorii o folosesc la transmiterea online a registrului general pentru evidența salariaților, iar precedenta versiune a fost lansată în vara anului 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Kurzarbeit: Nu mai sunt necesare modificări în Revisal, ordonanța a fost modificată oficial prin legea de aprobare

Deputații i-au scăpat pe angajatori de obligația de a face vreo modificare în Revisal pentru aplicarea mecanismului Kurzarbeit, în contextul în care vorbim de una dintre condițiile care au dat cele mai mari bătăi de cap celor interesați de decontările de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Analiză

Mult zgomot pentru nimic? Kurzarbeit, un mecanism care n-a ajutat pe nimeni până acum și nu se știe de când o va face

Despre Kurzarbeit ni s-a spus, din vară, că e aplicat cu succes în Germania și că, inerent, va avea un succes similar și la noi. Greu de spus însă la acest moment. De la reglementarea de la finele verii și până acum, când reglementarea cu pricina stă să fie schimbată semnificativ de Parlament, Kurzarbeit a avut succes doar în a pune probleme de aplicare și în a ridica semne de întrebare. Factorul esențial, respectiv ajutorul financiar de la stat, este incert și pare că anul acesta nu va figura în problemă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Kurzarbeit: Firmele au șanse să obțină decontările de la stat abia de anul viitor. Iată de ce

La Parlament s-au adoptat marți modificări la Ordonanța Kurzarbeit (OUG nr. 132/2020), prin legea de aprobare a ordonanței. În mare, putem spune că modificările simplifică mecanismul pe care firmele au avut reale dificultăți practice să-l aplice. Cum am trecut deja de jumătatea lunii, modificările legislative au șanse să intre în vigoare spre finalul lui noiembrie. Cu tot cu normele suplimentare care vor mai fi necesare, e posibil ca firmele să primească decontările de la stat abia din ianuarie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecția Muncii: Cum trebuie să raporteze angajatorii datele salariaților ce lucrează de acasă sau prin telemuncă în Revisal

Dragos Niculescu în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2020 | 1 | 3275

În condițiile apariției de noi limitări privind desfășurarea activității, din ce în ce mai mulți angajatori permit lucrul de acasă sau în regim de telemuncă. De aceea, Inspecția Muncii a publicat un ghid în care prezintă ce trebuie să facă efectiv angajatorii atunci când salariații firmei își desfășoară activitatea în regim de muncă la domiciliu, de telemuncă sau când aceștia au program individualizat de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Banii pentru telemuncă nu sunt acordați companiilor care au trecut tardiv în Revisal modificarea contractelor

Companiile care nu au operat în Revisal trecerea angajaţilor în telemuncă în perioada de timp prevăzută de lege, respectiv cel târziu în ziua anterioară modificării, nu primesc ajutorul de stat de 2.500 lei acordat pentru fiecare telesalariat în această perioadă prin OUG nr. 132/2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM
POC 2014-2020

Granturi capital de lucru: Clarificări de la minister privind extrasul Revisal necesar la înscriere

avocatnet.ro în Finanțări
20 Octombrie 2020 | 0 | 1339

Extrasul din Revisal ce trebuie introdus la înscrierea pentru granturile pentru capital de lucru, pe site-ul dedicat, trebuie să fie emis cu cel mult 24 de ore înaintea înscrierii, a clarificat recent Ministerul Economiei, ocazie cu care a explicat și ce document depun cei care nu au angajați. Citește articolul