Comerțul online de produse a început să crească simțitor odată cu pandemia de coronavirus, tot mai mulți comercianți online persoane fizice și juridice devenind activi în România. În acest context, autoritățile de la noi au început să facă demersuri pentru a-i depista pe cei care nu-și declară integral sau parțial veniturile. Cum? Prin introducerea de declarații obligatorii pentru anumiți intermediari din domeniul comerțului online, astfel încât evazioniștii să poată fi identificați mai ușor. Citește articolul
Guvernul a decis revenirea la plafonul stabilit inițial de la care apare obligația de a accepta plăți cu cardul - 10.000 de euro - pentru a combate evaziunea fiscală în rândul comercianților și prestatorilor de servicii, dar și pentru a facilita plata posesorilor de carduri, tot mai folosite în contextul actual. Citește articolul
Începând din ianuarie 2024, Fiscul va căpăta acces, printr-un sistem european aflat acum în pregătire, la informațiile despre plățile online făcute din alte state UE către companiile din România. Măsura este prinsă într-o directivă ce trebuie implementată de țara noastră pentru a eficientiza controalele fiscale pentru depistarea fraudelor de TVA în comerțul online. Citește articolul
Atunci când legislația este încălcată de firmele care oferă servicii de plată, consumatorii se pot adresa atât Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cât și Băncii Naționale a României (BNR). Citește articolul
Noua lege a serviciilor de plată, care va înlocui actualul cadru legal în domeniu la mijlocul lunii viitoare, nu acoperă anumite operațiuni, cum ar fi cele cu numerar, printre altele. Asta înseamnă că, pentru anumite operațiuni, firmele nu trebuie să respecte obligațiile legii noi. Citește articolul
Firmele care sunt prestatori de servicii de plată trebuie să-și actualizeze contractele aflate în derulare astfel încât să fie conforme cu noua lege a serviciilor de plată. Actul transpune, în esență, noi prevederi europene legate de serviciile de plată. Citește articolul