Comercianții care au constituite puncte de returnare pentru ambalajele SGR trebuie să respecte o serie de instrucțiuni în ceea ce privește depozitarea și predarea acestor ambalajle către administratorul de sistem. Ambalajele luate de la consumatori sunt păstrate în saci sau containere obținute de la RetuRo, iar sigiliarea lor se face cu sigilii cu coduri de identificare aferente punctelor de returnare - or, asta înseamnă că sigiliile nu pot fi folosite nici măcar între punctele de lucru ale aceluiași comerciant, pentru că va duce la „contabilizarea” greșită a ambalajelor predate. Citește articolul
În special pentru comercianți, implementarea sistemului de garanție-returnare (SGR) pune multe bătăi de cap - pentru cei care chiar încearcă să-și facă datoria și să respecte reglementările aplicabile SGR înseamnă alocarea de resurse considerabile și blocaje în fața unor prevederi pe care cu greu le pot respecta, mai ales în zonele rurale. Iar costul nerespectării legii vine cu amenzi uriașe, ca multe alte sancțiuni din legislația de mediu, de fapt - amenzi care, desigur, au început demult să fie aplicate. Comercianții se confruntă cu dificultăți în privința punctelor de returnare, așteaptă câteva luni după banii de la administratorul de sistem, deși ei ar trebui să vină lunar, iar asta doar începe să descrie câteva dintre problemele lor. Citește articolul
După ce în martie au fost modificate semnificativ prevederile Legii privind diminuarea risipei alimentare, măsurile fiind acum obligatorii pentru toți operatorii economici de pe lanțul alimentar, Guvernul a oficializat recent un HG care a înlocuit vechile norme ale legii, în acord cu forma sa actuală. Autoritățile au timp până în iunie anul viitor să pună în funcțiune Platforma națională pentru prevenirea și reducerea risipei alimentare și, odată ce ea va fi operaționalizată, operatorii economici vor trebui să transmită informațiile necesare. Până atunci, însă, măsurile antirisipă detaliate în noua hotărâre sunt obligatorii. Citește articolul
Ministrul mediului a recomandat clienților cărora comercianții le refuză plata contravalorii garanției pentru ambalajele care fac parte din Sustemul de garantare - returnare (SGR) să se adreseze Gărzii Naționale de Mediu, instituție care a primit instrucțiuni să sancționeze drastic astfel de contravenții. Amenzile pot ajunge la 50.000 lei. Citește articolul
Prin actualizarea unui ordin mai vechi, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune noi obligații de informare pentru consumatori în piețe. Pe lângă regulile de informare ce țin de comercializarea produselor de origine animală, a vinului ș.a., ANPC impune ca și în cazul legumelor și fructelor vândute în piețe să fie afișate în mod unitar, clar și vizibil informații privind calitatea, specia, producătorul sau calibrul. Citește articolul
Un nou proiect de ordin a fost pus în dezbatere publică pe site-ul ministerului Sănătății, iar documentul introduce câteva noutăți referitoare la reglementările legate de igiena în școli și în zonele adiacente acestora. Profesorii vor trebui să învețe tehnici de acordare a primului ajutor, iar magazinele din apropierea școlilor nu vor mai putea vinde ”junk food”. Citește articolul
Acordul de funcționare necesar pentru desfăşurarea serviciilor de alimentaţie publică va avea o reglementare unică la nivel național, urmând să iasă din rândul prerogativelor consiliilor locale, arată o propunere legislativă adoptată azi de Senat. Citește articolul
Ralierea României la tendințele și standardele europene referitoare la reducerea poluării, în general, și la reciclare, în special, se manifestă, până la apariția unor rezultate raportate la scopul principal, prin creșterea presiunii puse, atât fiscal, cât și birocratic, pe o categorie importantă de agenți economici: producătorii și importatorii. Citește articolul
Modificări recente la legislația privind diminuarea risipei alimentare a transformat măsurile facultative de reducere a risipei în obligatorii pentru operatorii economici din sectorul alimentar. Legea nr. 217/2016 impune implementarea unui set minim de măsuri pentru reducerea risipei, indiferent de dimensiunea companiei, dar mai stabilește și obligații referitoare la informarea și responsabilizarea personalului, educarea consumatorilor cu privire la consumul responsabil, oferirea opțiunii de a lua mâncarea rămasă la pachet în sectorul ospitalității și elaborarea și raportarea anuală a planurilor de diminuare a risipei alimentare. Citește articolul
O propunere înregistrată la Parlament toamna trecută prevede că centrele comerciale, parcurile comerciale, hiper și supermagazinele trebuie să aibă centre de prim ajutor dotate cu truse de prim ajutor și defibrilatoare și personal pregătit să ofere primul ajutor. Propunerea a fost adoptată la prima Cameră luni și merge acum pentru discuții la Camerea Deputaților, care are votul decisiv, inițiatorii susținând că modificarea legislației în acest sens e necesară pentru a asigura asistență medicală de urgență în situații critice care pot apărea în spațiile comerciale frecventate de un număr mare de oameni. Cu toate acestea, operatorii economici, din calitatea lor de angajatori, sunt obligați de lege să ia măsuri pentru acordarea primului ajutor, având cel puțin un lucrător care să fi fost instruit în acest sens. Citește articolul