Începând din 22 noiembrie 2021, contribuabilii pot folosi serviciul de chat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum a declarat zilele trecute Mirela Călugăreanu, președintele entității. Chat-ul, care e funcțional deja, este disponibil pe site-ul ANAF și prin acesta contribuabilii pot fi ajutați să acceseze serviciile online ale agenției. Citește articolul
În condițiile în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, a devenit funcțional recent în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), urmând să fie funcțional, în perioada următoare, și în relația dintre firme (B2B), asta înseamnă că inclusiv firmele străine îl vor putea folosi. Astfel, potrivit unui ordin oficializat miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), acest lucru va fi posibil în baza unei proceduri speciale. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care vor opta pentru folosirea sistemului de facturare electronică al statului (e-Factura) vor trebui să aibă cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a-l accesa efectiv, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. e-Factura va avea două mari componente, facturile emise în relația cu statul (B2G) și cele emise în relația cu partenerii de afaceri (B2B), însă momentan numai prima va fi operațională. Citește articolul
În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul
La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul
Intenția ca firmele să se înregistreze obligatoriu în Spaţiul Privat Virtual (SPV) al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), iar comunicarea cu Fiscul să se facă exclusiv online poate fi problematică, mai ales din perspectiva implementării, au subliniat marți doi dintre liderii EY România, în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro. Citește articolul
Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul
Acum un an, redacția noastră scria despre șapte măsuri pe care reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le pregăteau pentru implementare, pentru a simplifica relația cu contribuabilii. Dintre acestea, însă, numai despre două se poate spune că sunt gata. Citește articolul
Pe 11 august 2020, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat un nou serviciu pentru contribuabili: o aplicație online pentru programări. Aceasta poate fi folosită atât pentru a programa întâlniri în persoană la sediile ANAF, cât și pentru a programa o întâlnire online pentru validarea unui cont nou-creat în Spațiul Privat Virtual (SPV). Pentru întâlnirile fizice, aplicația a fost testată inițial la nivelul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați, iar de-acum este disponibilă pentru toată țara. Citește articolul
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul