Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 754 soluții astăzi
Acasă Subiect: servicii online
Subiect: servicii online
ACCES PREMIUM

UPDATE Proiect de OUG: Identitatea persoanelor fizice și juridice va putea fi verificată prin video atât în relațiile de afaceri, cât și în relația cu statul

avocatnet.ro în Aspecte juridice
15 Februarie 2021 | 0 | 1296

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a repus în dezbatere publică un proiect privind reglementarea verificării online, prin video, a identităţii în relaţiile de afaceri şi cu autorităţile şi instituţiile publice. Instituţia a mai lansat acest proiect şi în noiembrie 2020, sub formă de proiect de hotărâre de guvern, însă varianta actuală a fost elaborată ca proiect de OUG şi conţine o serie de completări faţă de varianta anterioară. Ca să se aplice, documentul trebuie doar aprobat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În 2021, firmele, PFA-urile și ONG-urile relaționează cu autoritățile statului în condiții noi

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2021 | 0 | 1109

Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Facilitate nouă de la CNPP

Cum pot cere online angajatorii banii de indemnizații pentru accidentele de muncă și bolile profesionale ale salariaților

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Septembrie 2020 | 0 | 1345

Există trei indemnizații legate de accidentele de muncă și bolile profesionale ale salariaților pe care angajatorul este obligat să le achite inițial, urmând să le recupereze ulterior de la casele teritoriale de pensii. În acest sens, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a pus recent la dispoziție o aplicație online prin care firmele pot cere recuperarea banilor plătiți ca indemnizații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Programările online ANAF, disponibile de-acum în toată țara: Cum aranjezi o întâlnire cu un inspector sau pentru validarea contului în SPV

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 August 2020 | 0 | 2436

Pe 11 august 2020, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat un nou serviciu pentru contribuabili: o aplicație online pentru programări. Aceasta poate fi folosită atât pentru a programa întâlniri în persoană la sediile ANAF, cât și pentru a programa o întâlnire online pentru validarea unui cont nou-creat în Spațiul Privat Virtual (SPV). Pentru întâlnirile fizice, aplicația a fost testată inițial la nivelul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați, iar de-acum este disponibilă pentru toată țara. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Digitalizarea instituțiilor: Servicii online accesibile firmelor și persoanelor fizice la ANOFM, CNPP şi ANPIS

Pentru a solicita și obține anumite servicii ori documente, atât firmele, cât și cetățenii pot interacționa de-acum cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) și Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) aproape exclusiv online, după ce Ministerul Muncii a finalizat un mecanism ce implică, pentru rezolvarea unor situații în raport cu autoritățile, doar o singură deplasare la acestea. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

PFA-urile pot fi înființate direct online, fără a te duce la ONRC

Cei care vor să înființeze o persoană fizică autorizată (PFA) la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot rezolva formalitățile legale chiar din fața propriului calculator, pentru a evita deplasările la instituțiile statului în vremea coronavirusului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Ce declarații fiscale se pot transmite direct online prin portalul e-Guvernare

Contribuabilii care au declarații fiscale de transmis către autorități se pot folosi, în principal, de portalul e-Guvernare.ro. Așa se transmit Fiscului majoritatea formularelor, printre care se numără declarațiile privind taxele salariale, impozitul pe profit, decontarea TVA-ului, situațiile financiare anuale și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Angajatorii pot folosi trei aplicații online pentru a transmite informații autorităților

Alexandros Bakos în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 2845

Firmele care au de îndeplinit obligații în domeniul muncii, fie în legătură cu inspectoratele teritoriale ale Inspecției Muncii, fie în legătură cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), pot să interacționeze cu aceste instituții și online, cel puțin în anumite privințe. Acest lucru este cu atât mai important acum, când este recomandată interacțiunea cu alte persoane doar dacă este strict necesar, din cauza coronavirusului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

SPV: Ce fel de documente poți să trimiți și să obții de la Fisc fără să te duci la ghișee

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 2839

Pentru a limita, pe cât posibil, răspândirea coronavirusului, contribuabilii pot transmite Fiscului și pot obține documente direct online, fără a se mai duce la ghișee. Mai precis, atât persoanele fizice, cât și firmele pot transmite declarații și pot obține diverse acte de la Fisc folosindu-se de Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Gata cu statul la cozi? O primărie oferă gratuit semnătură electronică locuitorilor, pentru ca ei să poată obține online documente

Primăria Alba Iulia va fi prima entitate de acest gen din țară care va elimina necesitatea deplasării la ghișee pentru a depune cereri și a obține documente de la autoritățile locale. Astfel, persoanele fizice vor putea interacționa exclusiv online cu primăria pentru o serie de documente, după ce își vor lua datele de acces pentru a semna electronic gratuit cererile pentru obținerea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, prelungirea abonamentului de parcare și nu numai. Inclusiv firmele vor putea să facă așa pentru a obține mai rapid actele de care au nevoie și a scăpa de statul la coadă. Citește articolul