avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 608 soluții astăzi
Acasă Subiect: servicii online
Subiect: servicii online
ACCES GRATUIT

Cum îți faci cont pe ghiseul.ro ca să plătești de acasă impozite, amenzi și taxe

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Februarie 2024 | 3 | 1675 | Timp de citire: 2 min.

Ghișeul.ro este un portal online care facilitează interacțiunea dintre cetățeni și instituțiile statului, eliminând necesitatea de a merge la ghișeele fizice ale acestor instituții. Prin intermediul acestui portal sau al aplicației mobile asociate, utilizatorii pot efectua diverse plăți online, cum ar fi taxe și impozite imobiliare sau auto, taxe de timbru judiciar, precum și alte servicii publice, cum ar fi obținerea cazierului rutier sau judiciar și plata amenzilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Angajarea străinilor: Avizul de angajare sau detașare poate fi transmis de IGI și online. Măsura a fost oficializată

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
29 Ianuarie 2024 | 0 | 4317 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care vor să încadreze străini în muncă pot acum să obțină, la cerere, direct online avizul de angajare sau detașare emis în format electronic de către unitățile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI), potrivit unei ordonanțe publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Contribuabilii mai pot folosi PDF-urile inteligente de la ANAF numai dacă au Windows 10 sau 11

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
9 Ianuarie 2023 | 2 | 2498 | Timp de citire: 2 min.

Firmele și persoanele fizice care trebuie să depună declarații fiscale online la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să aibă pe computere sisteme de operare cu asistență de la producător și actualizări făcute la zi, conform unui anunț recent. În condițiile în care Windows este, de departe, cel mai folosit sistem de operare în România, asta înseamnă că trebuie folosite numai versiunile 10 și 11. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: În viitor, autoritățile vor trebui să presteze serviciile publice fără a mai cere firmelor informații pe care deja le au

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Iulie 2022 | 3 | 7969 | Timp de citire: 2 min.

Instituțiile și autoritățile publice centrale și locale vor trebui, în viitor, să presteze serviciile online și la ghișee fără a mai cere firmelor informații care deja sunt deținute de stat. Legea care prevede măsura a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De luna asta, ANAF începe să țină webinarii pentru contribuabili. Primele sunt pentru completarea declarației unice

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Mai 2022 | 1 | 3362 | Timp de citire: 1 min.

Un nou serviciu electronic, webinariile, a fost implementat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru contribuabili, conform unui comunicat de presă apărut azi. Primele webinarii sunt programate chiar în această lună și contribuabilii se pot înscrie la ele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Identitatea persoanelor va putea fi verificată prin video în relația cu statul și nu numai. Care sunt condițiile

avocatnet.ro în Aspecte juridice
25 Noiembrie 2021 | 0 | 5322 | Timp de citire: 3 min.

După ce a fost inițial pus în dezbatere ca proiect de hotărâre de Guvern, repus apoi ca proiect de ordonanță de urgență în februarie anul acesta, vedem azi în Monitorul Oficial o decizie a Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) ce reglementează verificarea online, prin video, a identităţii persoanei în relaţiile de afaceri şi cu autorităţile şi instituţiile publice. În esență, vorbim de o nouă modalitate de verificare la distanță a identității persoanelor fizice și juridice.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Chat-ul ANAF funcționează de azi. Prin acesta se poate cere ajutor pentru folosirea serviciilor online ale Fiscului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2021 | 0 | 5361 | Timp de citire: 1 min.

Începând din 22 noiembrie 2021, contribuabilii pot folosi serviciul de chat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum a declarat zilele trecute Mirela Călugăreanu, președintele entității. Chat-ul, care e funcțional deja, este disponibil pe site-ul ANAF și prin acesta contribuabilii pot fi ajutați să acceseze serviciile online ale agenției. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Și firmele străine vor putea opta pentru facturarea electronică în România, urmând o procedură specială oficializată deja

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2021 | 0 | 1793 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, a devenit funcțional recent în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), urmând să fie funcțional, în perioada următoare, și în relația dintre firme (B2B), asta înseamnă că inclusiv firmele străine îl vor putea folosi. Astfel, potrivit unui ordin oficializat miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), acest lucru va fi posibil în baza unei proceduri speciale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Oficial: Facturarea electronică va fi disponibilă pentru companii prin SPV. Cum va funcționa sistemul

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2021 | 0 | 4177 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele fizice și juridice care vor opta pentru folosirea sistemului de facturare electronică al statului (e-Factura) vor trebui să aibă cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a-l accesa efectiv, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. e-Factura va avea două mari componente, facturile emise în relația cu statul (B2G) și cele emise în relația cu partenerii de afaceri (B2B), însă momentan numai prima va fi operațională. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Call center-ul ANAF e nefuncțional. Ce alte variante ai pentru a relaționa cu Fiscul de la distanță?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2021 | 0 | 2026 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul