Firmele și persoanele fizice care trebuie să depună declarații fiscale online la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să aibă pe computere sisteme de operare cu asistență de la producător și actualizări făcute la zi, conform unui anunț recent. În condițiile în care Windows este, de departe, cel mai folosit sistem de operare în România, asta înseamnă că trebuie folosite numai versiunile 10 și 11. Citește articolul
Instituțiile și autoritățile publice centrale și locale vor trebui, în viitor, să presteze serviciile online și la ghișee fără a mai cere firmelor informații care deja sunt deținute de stat. Legea care prevede măsura a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Un nou serviciu electronic, webinariile, a fost implementat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru contribuabili, conform unui comunicat de presă apărut azi. Primele webinarii sunt programate chiar în această lună și contribuabilii se pot înscrie la ele. Citește articolul
După ce a fost inițial pus în dezbatere ca proiect de hotărâre de Guvern, repus apoi ca proiect de ordonanță de urgență în februarie anul acesta, vedem azi în Monitorul Oficial o decizie a Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) ce reglementează verificarea online, prin video, a identităţii persoanei în relaţiile de afaceri şi cu autorităţile şi instituţiile publice. În esență, vorbim de o nouă modalitate de verificare la distanță a identității persoanelor fizice și juridice.
Citește articolulÎncepând din 22 noiembrie 2021, contribuabilii pot folosi serviciul de chat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum a declarat zilele trecute Mirela Călugăreanu, președintele entității. Chat-ul, care e funcțional deja, este disponibil pe site-ul ANAF și prin acesta contribuabilii pot fi ajutați să acceseze serviciile online ale agenției. Citește articolul
În condițiile în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, a devenit funcțional recent în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), urmând să fie funcțional, în perioada următoare, și în relația dintre firme (B2B), asta înseamnă că inclusiv firmele străine îl vor putea folosi. Astfel, potrivit unui ordin oficializat miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), acest lucru va fi posibil în baza unei proceduri speciale. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care vor opta pentru folosirea sistemului de facturare electronică al statului (e-Factura) vor trebui să aibă cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a-l accesa efectiv, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. e-Factura va avea două mari componente, facturile emise în relația cu statul (B2G) și cele emise în relația cu partenerii de afaceri (B2B), însă momentan numai prima va fi operațională. Citește articolul
În contextul în care, de luni, persoanele fără certificat verde privind COVID-19 pot relaționa numai la distanță cu personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Call center-ul instituției a cedat în această dimineață. În aceste condiții, iată ce alte variante au la dispoziție persoanele nevaccinate, netestate sau nevindecate pentru a relaționa cu Fiscul. Citește articolul
La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul
Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul