avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 489 soluții astăzi
Acasă Subiect: onrc
Subiect: onrc
ACCES PREMIUM

Practică uniformizată: ONRC permite înregistrarea firmelor ce desfășoară exclusiv consultanță fiscală pe codul CAEN 6920

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
18 Martie 2022 | 0 | 1659 | Timp de citire: 1 min.

Pentru că mai multe oficii ale registrului comerțului din țară refuzau înregistrarea unor societăți pe codul CAEN 6920 care aveau exclusiv consultanța fiscală dintre cele trei tipuri de activități ce se regăsesc în această clasificare, în urma unui dialog interinstituțional, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a informat toate oficiile din țară să accepte și aceste tipuri de înregistrări, dar cu o condiție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Legea ONRC va fi înlocuită: Simplificările majore pentru înființarea firmelor (și nu numai), adoptate la Senat

avocatnet.ro în Aspecte juridice
15 Martie 2022 | 2 | 9887 | Timp de citire: 3 min.

Regulile actuale în funcție de care firmele și persoanele fizice interacționează cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) urmează să fie simplificate și introduse într-o lege complet nouă, așa cum reiese dintr-un proiect care a fost propus recent pentru adoptare la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Starea de alertă, ridicată

UPDATE Relaționarea la distanță a firmelor și persoanelor fizice cu ONRC se menține până în martie 2023

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Martie 2022 | 4 | 7486 | Timp de citire: 2 min.

Deși astăzi a „expirat” starea de alertă, firmele și persoanele fizice vor relaționa cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), online sau prin intermediari, până în martie 2023. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Relația firmelor cu statul: Principalele modificări care au apărut în 2021 în relația cu ANAF și alte entități publice

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Decembrie 2021 | 0 | 840 | Timp de citire: 3 min.

Cele mai multe noutăți legislative din sfera relației companiilor cu statul țin de activitatea autorităților fiscale, însă anul 2021 a venit cu modificări și în relația cu alte entități publice. De la contul obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV) și verificarea identității prin video, iată reperele anului ce stă să se încheie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PFA-urile pot deduce integral cheltuielile cu chiria, dar folosirea spațiului respectiv ar trebui reflectată și la Registrul Comerțului

Simona Voiculescu în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2021 | 0 | 1320 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când își stabilesc venitul net anual din activități independente, persoanele fizice autorizate (PFA) au dreptul să scadă anumite cheltuieli din venitul brut, conform Codului fiscal. În funcție de legea fiscală, PFA-urile trebuie să verifice în ce categorie se încadrează cheltuielile pe care vor să le scadă: deductibile ori nedeductibile. Dar și în cazul cheltuielilor deductibile avem două subcategorii: cele ce se pot deduce integral și cele sunt deductibile doar parțial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Ce trebuie făcut în cazul radierii de la ONRC a PFA-ului

Simona Voiculescu în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2021 | 0 | 3761 | Timp de citire: 3 min.

Cei care folosesc aparatele de marcat cu jurnal electronic au de îndeplinit anumite obligații fiscale în privința acestora atunci când sunt radiați de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), indiferent ce decid să facă cu respectivul aparat după radiere - îl înstrăinează sau nu. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oferit în mai multe rânduri lămuriri cu privire la situația de radiere a persoanelor fizice autorizate (PFA). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Amenzile pentru cei care nu depun la termen declarația privind beneficiarul real pot fi aplicate și de ANAF

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2021 | 1 | 6511 | Timp de citire: 3 min.

Nerespectarea termenului de depunere a declarației obligatorii privind beneficiarul real poate atrage amenzi de mii de lei, pe care inclusiv Fiscul le poate aplica, deși vorbim de o chestiune care ar putea fi văzută doar în raport cu Oficiul contra spălării banilor. Sancțiunea ultimă este însă dizolvarea firmei în instanță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Beneficiari reali: Formularul 6 e pentru declararea la ghișeu sau prin poștă, iar formularul 6A e pentru declararea online

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
17 Septembrie 2021 | 0 | 20347 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care, mai nou, firmele folosesc, în relația cu registrul comerțului, noi modele pentru declarația privind beneficiarii reali, reamintim că formularul nr. 6 se folosește pentru depunerea la ghișeu sau prin poștă, iar formularul nr. 6A este destinat depunerii online, cu semnătură electronică. Declarațiile anuale aferente lui 2021 au termen de depunere până pe 1 octombrie 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Beneficiarii reali: Întrebări și răspunsuri utile despre completarea și depunerea declarației anuale

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Septembrie 2021 | 6 | 14662 | Timp de citire: 7 min.

După ce Legea nr. 101/2021 a reintrodus declarația anuală privind beneficiarii reali pentru toate firmele, Guvernul a venit cu o amânare a termenului de depunere, care se împlinea la începutul verii. Noul termen, 1 octombrie, este obligatoriu chiar și pentru companiile care au numai asociați persoane fizice. În acest context, reamintim societăților câteva aspecte importante legate de completarea și depunerea declarației cu beneficiarii reali, pe care le-am învățat în aceste ultime luni: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Chiar dacă n-au avut deloc activitate economică, firmele tot trebuie să depună la ONRC declarația privind beneficiarul real

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
14 Septembrie 2021 | 0 | 11922 | Timp de citire: 3 min.

Obligația de a depune declarația anuală privind beneficiarii reali are termenul stabilit, ca regulă generală, în funcție de depunerea situațiilor financiare. Anul acesta, termenul a fost amânat și ne apropiem cu pași repezi de acesta - 1 octombrie. Chiar dacă e stabilit prin raportare la situațiile financiare, ca regulă, și firmele care nu au avut deloc activitate trebuie să o depună - pentru că nu există nicio exceptare care să-i vizeze direct. Citește articolul