Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 203 soluții astăzi
Acasă Subiect: onrc
Subiect: onrc
ACCES PREMIUM

Clarificare ONRC: Chiar dacă nu se mai transmite la Fisc, dovada sediului social se depune în continuare la înființarea firmei

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2021 | 0 | 1392

Chiar dacă, potrivit unei legi care se aplică începând de astăzi, dispare necesitatea transmiterii, ulterior înregistrării în registrul comerțului, de la ONRC la Fisc, a documentului care atestă dreptul de folosință privind sediul social, va trebui totuși să se facă în continuare dovada deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social la momentul înființării firmei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Relaționarea la distanță cu ONRC se menține oficial pe termen lung

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Iulie 2021 | 3 | 5496

Firmele și persoanele fizice vor relaționa cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), online sau prin intermediari, pe termen lung, conform unei legi care se va aplica de vineri. Adică pe toată durata stării de alertă și încă un an după terminarea acesteia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Desemnarea beneficiarului real: Cum procedăm când identificarea unei persoane fizice nu este „la îndemână”?

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Iulie 2021 | 0 | 1052

Întotdeauna, beneficiarul real este o persoană fizică: chiar și în cazul societăților aflate într-o schemă complicată sau foarte lungă de deținere, chiar și dacă trebuie să ne ducem să o căutăm peste hotare, beneficiarul este, negreșit, o persoană fizică. Dar nu întotdeauna ocupă o funcție de conducere, iar desemnarea cuiva din conducere poate fi răspunsul greșit în multe situații, deși e cel mai ușor de încercuit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Modele noi de declarații privind beneficiarii reali, publicate de ONRC

De acum, firmele folosesc în relația cu registrul comerțului noi modele pentru declarația privind beneficiarii reali. O noutate importantă e că s-a eliminat cerința completării cererii pentru depunerea declarației privind beneficiarii reali. Declarațiile anuale aferente lui 2021 au termen până în toamnă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce servicii vor putea accesa digital companiile până în 2030. Politica de e-Guvernare, adoptată joi de Executiv

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iunie 2021 | 0 | 885

Până în 2030, Guvernul își propune să crească major nivelul de digitalizare actual din autoritățile și instituțiile publice. Astfel, într-un document aprobat joi de Executiv în ședința săptămânală apar o serie de deziderate din domeniul e-Guvernării pe care ar trebui să le vedem materializate în următorii ani: de la antreprenorul la început de drum și până la cel care se pregătește să-și închidă afacerea, numărul de documente ce trebuie procurate, în special în fața Registrului Comerțului, ar trebui să fie mult diminuat, plata majorității dărilor bugetare să se facă online, prin Ghișeul.ro, unde absolut toate entitățile publice se vor înrola ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Amânarea declarației anuale cu beneficiarii reali se aplică tuturor firmelor, indiferent când și-au aprobat situațiile financiare anuale

De când a fost reintrodusă obligația de a depune declarația privind beneficiarii reali anual, o categorie de firme nu a știut exact la ce termen-limită ar trebui să se raporteze: cele care, la data reintroducerii obligației, deja aprobaseră situațiile financiare. Acum că termenul depunerii acestei declarații pe 2021 a fost amânat până în toamnă, aceste firme au primit un răspuns oficial, din partea Ministerului Economiei, că amânarea le profită și lor în egală măsură (deși nu se înțelege expres din ordonanța care a adus amânarea). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația anuală cu beneficiarii reali nu-i amânată automat pentru după starea de alertă. O posibilă amânare, în discuții

Companiile din România trebuie să depună din nou declarația anuală cu beneficiarii reali, aceasta fiind reintrodusă luna trecută în legislație. Depunerea acesteia, însă, nu este amânată automat pentru după terminarea stării de alertă, conform unei informări recente a specialiștilor de la CMS. Cu toate acestea, Claudiu Năsui, ministrul economiei, a declarat azi că formularul ar urma să fie amânat pentru octombrie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Beneficiarii reali: Șase întrebări și răspunsuri utile despre completarea și depunerea declarației anuale

Prin Legea 101/2021, declarația anuală privind beneficiarii reali a fost reintrodusă pentru toate firmele (se depune în 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare). Iar, indiferent de motivul depunerii formularului, acesta este obligatoriu chiar și pentru companiile care au numai asociați persoane fizice. În acest context, reamintim societăților câteva aspecte importante legate de completarea și depunerea declarației cu beneficiarii reali. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 26 aprilie - 2 mai 2021

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 26 aprilie - 2 mai 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, acolo unde există - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declararea anuală a beneficiarilor reali: ONRC recomandă depunerea online sau prin poștă ori curier. Descarcă formularul

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Aprilie 2021 | 1 | 4658

În contextul reintroducerii obligației de a depune anual declarația privind beneficiarii reali, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) sfătuiește firmele să evite aglomerarea ghișeelor sale. Concret, ideal este ca declarațiile să fie transmise fie online, fie prin poștă sau curier. Citește articolul