Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 384 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: infiintare firme
Subiect: infiintare firme
ACCES PREMIUM

Firmele înființate în 2021 n-au obligația depunerii declarației anuale cu beneficiarii reali până la 1 octombrie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2021 | 0 | 2678 | Timp de citire: 2 min.

Obligația de a depune declarația anuală privind beneficiarii reali se aplică firmelor abia din al doilea an de existență, din moment ce aceasta este strâns legată de aprobarea situațiilor financiare pe anul precedent. Prin urmare, în anul înființării, o firmă depune declarația de beneficiar real, de principiu, numai la momentul înființării. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare ONRC: Chiar dacă nu se mai transmite la Fisc, dovada sediului social se depune în continuare la înființarea firmei

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2021 | 0 | 2991 | Timp de citire: 1 min.

Chiar dacă, potrivit unei legi care se aplică începând de astăzi, dispare necesitatea transmiterii, ulterior înregistrării în registrul comerțului, de la ONRC la Fisc, a documentului care atestă dreptul de folosință privind sediul social, va trebui totuși să se facă în continuare dovada deținerii cu titlu legal a spațiului cu destinație de sediu social la momentul înființării firmei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Relaționarea la distanță cu ONRC se menține oficial pe termen lung

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Iulie 2021 | 3 | 6091 | Timp de citire: 2 min.

Firmele și persoanele fizice vor relaționa cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), online sau prin intermediari, pe termen lung, conform unei legi care se va aplica de vineri. Adică pe toată durata stării de alertă și încă un an după terminarea acesteia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ministerul Economiei vrea actualizarea codurilor CAEN. Prin câte schimbări a trecut clasificarea de-a lungul timpului

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
9 Iunie 2021 | 0 | 598 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) își propune, pentru o mai simplă adaptare a mediului de afaceri la schimbările survenite în societate în ultimii ani, să actualizeze Clasificarea activităţilor din economia naţională (CAEN). Ultima actualizare a CAEN datează din anul 2007, versiunea introdusă atunci fiind aplicabilă din data de 1 ianuarie 2008 până în prezent. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Autoritățile vor să simplifice procedurile de înființare a firmelor și să introducă un punct unic de contact în acest sens

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Aprilie 2021 | 0 | 1211 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile pregătesc, pentru 2021, implementarea unui proiect ce va duce la simplificarea procesului de înființare a firmelor, dar și la apariția unui punct unic de contact, conform informațiilor obținute de avocatnet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Simplificare la altă simplificare

Firmele fără activitate la sediu pot scăpa și de declarația specială pe propria răspundere din care rezultă lipsa activității

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2020 | 0 | 2659 | Timp de citire: 2 min.

Dacă o firmă n-are activitate la sediul social timp de maximum trei ani, aceasta scapă de-acum de necesitatea de a da declarația specială pe propria răspundere din care rezultă inactivitatea, conform unei noi ordonanțe de urgență. Această simplificare intervine însă numai la solicitarea certificatului de înregistrare cu codul unic de înregistrare sau a certificatului de înscriere de mențiuni, când oricum se depune o declarație din care rezultă inactivitatea la sediul social (așa că se depune o singură declarație în loc de două declarații). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele și persoanele fizice relaționează cu ONRC online sau prin poștă încă nouă luni. Programul redus la ghișee, păstrat

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2020 | 0 | 1989 | Timp de citire: 2 min.

Firmele și persoanele fizice continuă relaționarea cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), timp de încă nouă luni, în principal online sau prin intermediari, potrivit unei ordonanțe publicate vineri seară în Monitorul Oficial. În același timp, se menține în paralel programul de lucru redus pentru ghișeele ONRC. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De joi, obligația capitalului social minim dispare pentru SRL-uri și apar schimbări la transferul părților sociale

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Noiembrie 2020 | 0 | 10116 | Timp de citire: 3 min.

Societățile cu răspundere limitată (SRL) vor scăpa de obligația de a avea un capital social minim, iar transmiterea părților sociale către persoane din afara firmei se va face mult mai ușor, prevede o lege care se va aplica începând de joi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legea ONRC va fi înlocuită: Ce simplificări majore vrea Guvernul la înființarea firmelor și nu numai

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Octombrie 2020 | 0 | 2372 | Timp de citire: 3 min.

Regulile actuale în funcție de care firmele și persoanele fizice interacționează cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) urmează să fie simplificate și introduse într-o lege complet nouă, așa cum reiese dintr-un proiect publicat azi în dezbatere de Ministerul Justiției. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trei acte de care firmele nu mai au nevoie de azi în relația cu ONRC

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 Iulie 2020 | 0 | 4293 | Timp de citire: 2 min.

Ca urmare a intrării în vigoare, în cursul weekend-ului, a unor modificări la Legea societăților, începând de azi, în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), reprezentanții firmelor scapă de obligația de a prezenta mai multe documente, ceea ce simplifică procedurile atunci când vorbim de înființarea firmelor sau de oficializarea unor modificări apărute în cadrul acestora. Citește articolul