O lege care vizează actualizarea cadrului normativ privind serviciile de plată a fost oficializată în noiembrie și se aplică de astăzi, actul transpunând în legislația noastră o directivă europeană din 2015. Odată cu apariția noilor reguli, furnizorii de servicii de plată au o serie de obligații suplimentare, toate pentru garantarea unor servicii de plată cât mai eficiente, însă și pentru protejarea confidențialității și îmbunătățirea securității datelor bancare ale clienților. Vestea bună, în același timp, este că există o perioadă de tranziție. Citește articolul
Cadrul legal al serviciilor de plăți se va schimba radical, din 13 decembrie 2019. Printre altele, furnizorii de servicii de plăți vor fi nevoiți să adopte mai multe măsuri de securitate cu privire la datele financiare ale clienților, iar băncile vor fi nevoite să își deschidă infrastructura către entitățile non-bancare ce oferă servicii de plăți, astfel încât acestea din urmă să poată, efectiv, să presteze serviciile oferite. Din cauza complexității legii, însă, băncile și alte entități care oferă servicii financiare au un termen de conformare, care se va împlini ulterior datei de 13 decembrie 2019, data intrării în vigoare a modificărilor. Citește articolul
Noua lege a serviciilor de plăți va schimba radical acest domeniu. În esență, clienții băncilor vor beneficia de mai multă protecție și de posibilitatea de a recurge la mai multe servicii financiare oferite de instituții non-bancare, care vor putea accesa informațiile bancare ale clienților băncilor. Pentru a asigura respectarea noilor obligații de către bănci și de către instituțiile non-bancare care oferă servicii de plăți (însă și de către alte persoane, cum ar fi comercianții), noua lege a implementat și o serie de sancțiuni pentru anumite abateri de la prevederile actului normativ. Citește articolul
Atunci când legislația este încălcată de firmele care oferă servicii de plată, consumatorii se pot adresa atât Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cât și Băncii Naționale a României (BNR). Citește articolul
Noua lege a serviciilor de plată, care va înlocui actualul cadru legal în domeniu la mijlocul lunii viitoare, nu acoperă anumite operațiuni, cum ar fi cele cu numerar, printre altele. Asta înseamnă că, pentru anumite operațiuni, firmele nu trebuie să respecte obligațiile legii noi. Citește articolul
Noua lege a serviciilor de plăți va schimba radical domeniul acesta, în special din perspectiva posibilităților consumatorilor de a accesa servicii variate și de a fi mai bine protejați (în special împotriva fraudelor). Una din modalitățile prin care va avea loc această protecție este prin oferirea de informații specifice atât înainte de inițierea unei plăți, cât și după. Citește articolul
Firmele care sunt prestatori de servicii de plată trebuie să-și actualizeze contractele aflate în derulare astfel încât să fie conforme cu noua lege a serviciilor de plată. Actul transpune, în esență, noi prevederi europene legate de serviciile de plată. Citește articolul
România a implementat noua Directivă privind serviciile de plăți, prin publicarea legii de transpunere în Monitorul Oficial, miercuri. Acest lucru înseamnă că serviciile bancare și financiare se vor schimba, pentru cei ce le folosesc. De la mai multa siguranță pentru datele și informațiile bancare confidențiale, la servicii (teoretic) mai variate și mai bune, românii vor beneficia de mai multe avantaje, în domeniu. Citește articolul
Persoanele care au conturi bancare vor putea să folosească serviciile instituțiilor non-bancare. Astfel de instituții se vor conecta direct la infrastructura bancară și vor putea accesa datele bancare mai des. Această schimbare va facilita gestionarea acelor conturi, însă va duce și la o scădere a prețurilor pentru servicii financiare. Până acum, acest lucru nu era posibil, întrucât băncile nu erau obligate să permită accesul. Modificarea a avut loc după ce miercuri a apărut în Monitorul Oficial o lege care schimbă multe chestiuni în domeniul serviciilor de plăți, însă legea va intra în vigoare abia în decembrie. Citește articolul
Datele sensibile reprezintă un concept care, după intrarea în vigoare a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), a primit multă atenție. În cadrul GDPR, ele se referă la date care țin de anumite aspecte foarte importante ale persoanei (sănătatea, sexualitatea, orientările politice etc.). În viitor, însă, va mai exista un tip de date cu caracter sensibil, pe care firmele care oferă servicii de plată vor trebui să le respecte - e vorba, mai exact, de date sensibile privind tranzacțiile financiare, și anume acele informații care ar putea fi utilizate în scopul fraudării. Pentru că regulile privind aceste noi date sensibile sunt cuprinse într-un act normativ altul decât GDPR, și obligațiile ce îi vizează pe operatorii care lucrează cu ele vor fi diferite decât cele prevăzute în Regulament. Citește articolul