Autoritățile au stabilit noi obligații privind portarea numărului de telefon mobil și schimbarea furnizorului de internet, una dintre ele stabilind că portarea se face în cel mult o zi lucrătoare, în caz contrar, clienții având dreptul de a primi despăgubiri din partea operatorilor. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a stabilit regulile de acordare a despăgubirilor în cazul abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legate de portarea numerelor de telefon, dar și sumele pe care le vor putea primi aceștia. Citește articolul
În prima jumătate a acestui an au fost portate peste 600.000 de numere de telefon, potrivit datelor transmise recent de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Din 2008, când a fost lansată posibilitatea portării numerelor de telefon, peste nouă milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, opt milioane fiind numere de telefonie mobilă. De principiu, cererea de portare trebuie depusă la operatorul către care se face transferul numărului, acesta ocupându-se de toate detaliile transferului, iar din luna iulie, portarea numărului de telefon mobil trebuie să se facă în maximum o zi lucrătoare. Citește articolul
După cum stabilește legislația momentului, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care îl au înscris. Portarea este gratuită și nu poate fi refuzată, potrivit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), decât în anumite situații stabilite de lege. Informațiile vin în contextul unor controale recente, în care au existat firme amendate pentru refuzul nejustificat al portării. Citește articolul
Prin Decretul președintelui țării prin care a fost prelungită perioada stării de urgență până în 14 mai 2020, a apărut, printre altele, și o prevedere expresă ce permite furnizorilor de servicii de comunicații electronice (de exemplu, servicii de telefonie și internet) să încheie contractele de furnizare a asemenea servicii, cu consumatorii, și prin SMS. Este important, însă, pentru consumator să rețină că dreptul său la informație, pe care îl are în temeiul legislației relevante, subzistă și, de asemenea, furnizorul de servicii de comunicații este cel obligat să demonstreze îndeplinirea condițiilor de informare. Citește articolul
Rezilierea unui contract încheiat cu un furnizor de telefonie se poate realiza și în alte condiții decât cele prevăzute în contract, în urma unei negocieri directe între funizor și utilizator, potrivit Autorității Naționale pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). Cei care doresc să renunțe la un contract de telefonie trebui să depună o cerere, însă trebuie să țină cont și de anumite prevederi stipulate în contractul deja semnat. Citește articolul
Marți a avut loc o dezbatere în Senat în care s-au discutat majorările tarifelor companiilor de telefonie mobilă și măsurile ce pot fi luate pentru combaterea acestora. În urma acestei dezbateri, senatorii au ajuns la concluzia că ar fi necesară creșterea cuantumului amenzilor aplicate operatorilor de telecomunicații care folosesc clauze abuzive în contractele cu clienții. Citește articolul
Utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul, potrivit legislației, să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care are înscris numărul de telefon. Portarea este gratuită, dar pentru a se putea face, utilizatorul trebuie să facă o cerere și să îndeplinească anumite condiții. Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adus lămuriri privind motivele pentru care o cerere de portare poate fi refuzată de către un operator de telefonie. Citește articolul
Nu de puţine ori, utilizatorii de telefonie mobilă, internet sau televiziune au diverse nemulţumiri în relaţia cu furnizorii de astfel de servicii. Din acest motiv, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pune la dispoziţia românilor o serie de informaţii şi sfaturi utile, pentru a evita apariţia unor neînţelegeri între clienţi şi furnizori, precum şi pentru prevenirea unor abuzuri din partea companiilor. Citește articolul
Legislaţia europeană stabileşte că abonaţii la serviciile de telefonie sunt îndreptăţiţi să denunţe contractul, fără a fi penalizaţi, atunci când se fac modificări ale acestui document. Totuşi, există o situaţie în care majorarea tarifelor practicate de furnizorul de servicii nu poate fi considerată o modificare contractuală, potrivit unei decizii de astăzi a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul