Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 311 soluții astăzi
Acasă Subiect: contract telefonie
Subiect: contract telefonie
ACCES GRATUIT

Pe durata stării de urgență, contractele de telefonie pot fi încheiate chiar și prin SMS

Prin Decretul președintelui țării prin care a fost prelungită perioada stării de urgență până în 14 mai 2020, a apărut, printre altele, și o prevedere expresă ce permite furnizorilor de servicii de comunicații electronice (de exemplu, servicii de telefonie și internet) să încheie contractele de furnizare a asemenea servicii, cu consumatorii, și prin SMS. Este important, însă, pentru consumator să rețină că dreptul său la informație, pe care îl are în temeiul legislației relevante, subzistă și, de asemenea, furnizorul de servicii de comunicații este cel obligat să demonstreze îndeplinirea condițiilor de informare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să faci ca să reziliezi un contract de telefonie

Rezilierea unui contract încheiat cu un furnizor de telefonie se poate realiza și în alte condiții decât cele prevăzute în contract, în urma unei negocieri directe între funizor și utilizator, potrivit Autorității Naționale pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). Cei care doresc să renunțe la un contract de telefonie trebui să depună o cerere, însă trebuie să țină cont și de anumite prevederi stipulate în contractul deja semnat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Companiile de telefonie mobilă ar putea primi amenzi mai mari dacă au clauze abuzive în contracte

Andreea Vrabie în Justițiabil in România
Asistent Marketing, avocatnet.ro
19 Aprilie 2019 | 1 | 1501

Marți a avut loc o dezbatere în Senat în care s-au discutat majorările tarifelor companiilor de telefonie mobilă și măsurile ce pot fi luate pentru combaterea acestora. În urma acestei dezbateri, senatorii au ajuns la concluzia că ar fi necesară creșterea cuantumului amenzilor aplicate operatorilor de telecomunicații care folosesc clauze abuzive în contractele cu clienții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANCOM: Când pot operatorii de telefonie mobilă să refuze o cerere de portare

Utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul, potrivit legislației, să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care are înscris numărul de telefon. Portarea este gratuită, dar pentru a se putea face, utilizatorul trebuie să facă o cerere și să îndeplinească anumite condiții. Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adus lămuriri privind motivele pentru care o cerere de portare poate fi refuzată de către un operator de telefonie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să ştii despre perioada minimă a contractului de telefonie, internet sau TV

Nu de puţine ori, utilizatorii de telefonie mobilă, internet sau televiziune au diverse nemulţumiri în relaţia cu furnizorii de astfel de servicii. Din acest motiv, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) pune la dispoziţia românilor o serie de informaţii şi sfaturi utile, pentru a evita apariţia unor neînţelegeri între clienţi şi furnizori, precum şi pentru prevenirea unor abuzuri din partea companiilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Majorarea tarifelor de telefonie: În ce situaţie nu pot abonaţii să denunţe contractul

Legislaţia europeană stabileşte că abonaţii la serviciile de telefonie sunt îndreptăţiţi să denunţe contractul, fără a fi penalizaţi, atunci când se fac modificări ale acestui document. Totuşi, există o situaţie în care majorarea tarifelor practicate de furnizorul de servicii nu poate fi considerată o modificare contractuală, potrivit unei decizii de astăzi a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul