În cazul datoriilor ce vor fi prinse în eșalonarea simplificată la plată prevăzută de OUG 181/2020, executarea silită fie nu va fi începută, fie, dacă e începută, va fi suspendată din data comunicării deciziei de eșalonare. Regula va fi valabilă și pentru majoritatea sumelor de a căror plată va depinde menținerea valabilității eșalonării simplificate. Citește articolul
Mecanismul eșalonării simplificate la plată, pentru datoriile acumulate de contribuabili în timpul crizei coronavirusului, va putea fi accesat și în eventualitatea în care datornicii statului deja au în derulare o eșalonare clasică la plată. Așa prevede OUG 181/2020, actul care a introdus temporar eșalonarea simplificată în legislație. Citește articolul
Mecanismul simplificat al eșalonării la plată a fost stabilit prin OUG 181/2020 pentru datoriile acumulate de companii și persoanele fizice după intrarea României în starea de urgență. Deși vizează în principal bunii platnici, inclusiv cei care aveau deja datorii înainte de criză îl vor putea accesa, dacă le achită înainte să ceară eșalonarea simplificată. Citește articolul
Mecanismul simplificat de eșalonare la plată, pe care Guvernul l-a dat recent prin OUG 181/2020, prevede anumite condiții exprese pentru datornicii care-l vor accesa. Cei care le vor încălca vor pierde facilitatea și vor putea fi executați silit pentru datoriile prinse în graficul de eșalonare. Mecanismul încă nu-i funcțional, acesta fiind în așteptarea unui ordin al Fiscului cu normele de aplicare. Citește articolul
Firmele și persoanele fizice pot beneficia de noi tipuri de ajutoare de la stat, acestea fiind incluse în Ordonanța de urgență a Guvernului 181/2020, care a apărut luni seară în Monitorul Oficial. Printre altele, actul se referă la eșalonarea datoriilor acumulate în timpul crizei coronavirusului, stabilirea unor facilități fiscale pentru angajatorii care suportă costurile testării salariaților proprii, o scutire suplimentară de impozit specific, dar și prelungirea anumitor măsuri care se aplicau deja. Citește articolul
Pentru contribuabilii (firme, PFA-uri și nu numai) care au adunat datorii la stat după momentul în care România a intrat în starea de urgență, autoritățile vor permite, în anumite condiții, plata eșalonată a acestora într-o perioadă de 12 luni, reiese dintr-o ordonanță de urgență publicată aseară în Monitorul Oficial. Deși mecanismul e oficial, acesta trebuie să primească norme de aplicare, prin ordin al Fiscului, înainte să devină accesibil. Citește articolul
Cu toate că Guvernul a aprobat joi seară o ordonanță de urgență care prevede, printre altele, prelungirea suspendării executărilor silite cu două luni, aceasta n-a fost publicată în timp util în Monitorul Oficial. Astfel, suspendarea a expirat la finele zilei de ieri și băncile deja anunță că reîncep popririle pentru datorii fiscale. Pentru a putea opri procesul, băncile au nevoie ca ordonanța să apară în Monitor, ceea ce încă nu s-a întâmplat până la acest moment. Citește articolul
În septembrie, a avut loc o modificare a Legii publicității mobiliare, prin care s-a stabilit o condiție suplimentară pentru punerea în executare a unui înscris sub semnătură privată, care e considerat titlu executoriu - înregistrarea acestuia în Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM). Dincolo de implicațiile evidente ale legii, trebuie stabilită, din start, o chestiune prealabilă: căror tipuri de contracte le recunoaște legea, în mod automat, caracterul de titlu executoriu? Delimitarea e importantă, pentru că multe contracte nu sunt considerate titluri executorii, ceea ce înseamnă că cei care vor dori să le pună în executare vor avea de urmat o procedură oarecum diferită. Citește articolul
În septembrie a avut loc o modificare a Legii publicității mobiliare, prin care s-a stabilit că orice înscris sub semnătură privată căruia legea îi recunoaște caracterul executoriu, pentru a putea fi pus în executare, trebuie să fie înregistrat în Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM). Citește articolul
Organele fiscale au cinci ani la dispoziție pentru a stabili creanțe (dreptul organului fiscal de a pretinde plata datoriilor fiscale) contribuabililor, altfel nu vor mai putea să le impună acestora plata respectivelor datorii fiscale. Acest termen de cinci ani începe să curgă de la data de 1 iulie a anului următor celui în care ia nașterea obligația fiscală. Lucrurile erau mai puțin clare în ceea ce privește vechiul Cod de procedură fiscală (aplicabil până în 31 decembrie 2015, inclusiv) și, din această cauză, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a clarificat, recent, cum stau lucrurile conform acelui act normativ (cu relevanță, în prezent, pentru anumite situații specifice). Citește articolul