avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 545 soluții astăzi
Acasă Subiect: incadrare in munca straini
Subiect: incadrare in munca straini
ACCES PREMIUM

Care sunt condițiile generale pe care trebuie să le îndeplinească angajatorii pentru a obține avize de muncă pentru angajarea cetățenilor străini în România

Cristina Iacob în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
6 Iunie 2025 | 496 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a obține un aviz de angajare pentru un cetățean străin, angajatorul trebuie să îndeplinească o serie de condiții ce țin atât de situația sa fiscală și juridică, cât și de profilul candidatului. Sunt verificate aspecte precum lipsa datoriilor la stat, absența sancțiunilor pentru muncă nedeclarată, dar și documentele și statutul legal al străinului, inclusiv eventuale semnalări în sistemele naționale și europene. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce categorii de străini pot fi angajate fără avizul de muncă

Cristina Iacob în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
4 Iunie 2025 | 1070 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorii care doresc să încadreze în muncă cetățeni străini trebuie, de regulă, să obțină avizul de muncă, însă legislația prevede mai multe excepții de la această obligație. Un consilier juridic ne-a explicat care sunt categoriile de străini exceptați de la obligativitatea avizului și ce recomandări practice trebuie să aibă în vedere angajatorii care își doresc să angajeze astfel de persoane fără a parcurge întreaga procedură administrativă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se obține avizul de muncă pentru străini: Pași procedurali și costuri

Cristina Iacob în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
3 Iunie 2025 | 1444 | Timp de citire: 4 min.

Pentru a putea angaja legal cetățeni străini în România, companiile trebuie să urmeze o procedură administrativă clară, reglementată de mai multe acte normative. De la obținerea avizului de muncă și echivalarea diplomelor de studii, până la semnarea contractului individual de muncă și solicitarea permisului de ședere, fiecare etapă presupune documente specifice și termene care trebuie respectate. Un consilier juridic ne-a explicat care sunt primii pașii în acest sens, ce obligații revin angajatorilor și ce taxe trebuie achitate în acest proces. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dovada desfășurării efective a activității angajatorului era necesară pentru obținerea permiselor de muncă chiar și înainte de modificările din 2024. Decizia ICCJ, publicată în Monitor

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Martie 2025 | 1252 | Timp de citire: 3 min.

Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a clarificat luna trecută că, în contextul legislației aplicabile până în martie 2024, pentru eliberarea avizului de angajare a străinilor în România, nu era suficientă doar înscrierea codurilor CAEN în documentele de înregistrare ale angajatorului, ci era necesară și desfășurarea efectivă a activităților compatibile cu funcția solicitată. Această interpretare a fost întărită prin modificările aduse de Legea nr. 28/2024 în martie anul trecut, ce au introdus expres cerința desfășurării efective a activităților, prevenind astfel posibile abuzuri în obținerea avizelor de muncă pentru cetățenii străini. Decizia Curții a apărut luni în Monitorul Oficial, judecătorii arătând că simpla interpretare ad litteram a textelor de lege nu putea duce la altă concluzie decât aceea că e necesară și desfășurarea efectivă a activităților. Citește articolul