Deoarece nevoia de forță de muncă cerută în unele sectoare de activitate sau meserii nu poate fi acoperită de lucrătorii români sau cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, a fost stabilit, de către Guvern, ca numărul de lucrători străini care vor putea să lucreze în România să fie, în 2023, la fel cel din acest an. Citește articolul
Pentru a corecta situația întâlnită înainte, respectiv o durată mare a procedurilor necesare angajării unor lucrători din alte țări, generată, în principal, de creșterea numărului de angajați străini admiși pe piața muncii din România, autoritățile de la noi au adus, printr-o ordonanță oficializată aseară, o serie de modificări legislației din domeniu, scopul lor principal fiind facilitarea angajării lucrătorilor proveniți din afara granițelor. Citește articolul
Procedura specială de încadrare în muncă a cetățenilor ucraineni în România, dată de Guvern în martie, le asigură acestora accesul mult mai ușor la un loc de muncă în România. În cazul, destul de probabil, că aceștia nu vorbesc limba română și nu înțeleg documentele pe care le semnează, necesitatea angajatorului de a apela la serviciile unui translator, preferabil autorizat, e evidentă. O precizare utilă legată de declarația pe propria răspundere ce trebuie dată în acest proces: Citește articolul
Contingentul de lucrători străini pentru care angajatorii pot obține avize de muncă a fost dublat, de la 50.000 în 2021, la 100.000 în 2022, potrivit unei hotărâri de Guvern oficializate vineri. Motivele care au stat la această dublare a contingentului sunt lipsa forței de muncă din țara noastră și solicitările venite din partea firmelor care vor să angajeze cetățeni din afara Uniunii Europene (UE). Citește articolul
Sunt sectoare de activitate unde angajatorii se orientează tot mai mult către forța de muncă străină. Doar că angajarea străinilor, atunci când vin din afara Uniunii Europene (UE), e o chestiune mai delicată decât a lucra cu angajați români din multe puncte de vedere. Vorbim de documente speciale ce trebuie obținute, de condiții speciale, inclusiv de încadrarea în limita impusă de Executiv privitoare la cât de mulți străini pot lucra în România. Citește articolul
Deși un sfert dintre angajatorii din România iau în calcul „importul” de salariați, pentru a-și ocupa posturile libere, conform unui studiu recent, specialiștii PwC România atrag atenția că aceasta este o soluție temporară. Astfel, firmele ar trebui să se axeze pe programe pentru educația și dezvoltarea competențelor angajaților (în special cele digitale). Citește articolul
Costurile pe care le au angajatorii cu importul forței de muncă au crescut substanțial, în 2019, în construcții, după ce Guvernul a decis că în acest domeniu trebuie să existe cel mai ridicat prag minim salarial. Astfel, la nici măcar două luni după ce parlamentarii au scăzut costurile păstrării străinilor la muncă, guvernanții le-au crescut pentru domeniul construcțiilor, deși, ce-i drept, nu la nivelul de dinanite. Citește articolul
Angajatorii români descurajați de vechile condiții impuse de legislația română pentru angajarea străinilor ar putea să devină acum tot mai tentați să lucreze cu străini. Un act normativ intrat sâmbătă în vigoare prevede că lucrătorilor străini trebuie să li se asigure cel puțin salariul minim brut pe contractul de muncă cu normă întreagă. Cerința veche prevedea un minim de peste două ori mai mare. Citește articolul
Străinii de etnie română care stau în țări precum Moldova, Ucraina, Serbia sau Albania ar putea să vină în România să lucreze, pentru cel mult un an, fără ca firmele să fie nevoite să obțină pentru ei avizul de angajare. Măsura face parte dintr-un proiect de act normativ înregistrat recent la Senat. Citește articolul
Sunt situații în care o firmă își dorește semnarea unui contract individual de muncă cu o persoană dintr-un stat membru al Uniunii Europene, altul decât România. Iată care sunt pașii care trebuie parcurși după semnarea acestuia, pentru ca străinul să fie în legalitate. Citește articolul